Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2016-11-27 07:44:03 följande:
    Kul att det går bra! ett av målen i min prog är strikt MU men det är en lång väg för mig. Mycket viktade pullups har det varit, nu är vi på strikta ctb, jag fixar inte en kippad mu än, även om det varit nära några ggr. Men träningen för MU har gett mycket styrka.

Du får signa upp dig på crossfit open i vinter så får du ett bra kvitto iaf i vår community. Vi har en medlem som är 47-48 nånting hon är så jäkla grym, hon låg trea i Europa i vintras på open efter tre event. Och hennes syrra är lika bra om inte bättre, tror hon vann em i tyngdlyftning för ett eller två år sedan. Hon får oss andra dönickar i föreningen att se ut som pajasar när vi kör
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Osäker på om jag hinner bli så bra att jag klarar allt rx. Kan inte muscle ups, har inte helt fått fart på kipping pull ups etc etc. Ska självklart prova men tror knappast jag kommer utmärka mig...
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-11-27 22:06:12 följande:
    Det där lät syrligare än vad det var tänkt, ursäkta!
    Haha det är lugnt. Jag är jo rookie fortfarande så jag tar inte illa upp. Du missade kanske att min coach sa "om ett år"... om jag har samma progression.

Idag körde jag front squats och svajiga over head squats.. jättesvårt med armarna överhuvudet gererellt. Tycker egentligen det är mest kul och givande med calisthenics och är rånöjd med att det börjar bli pullups och toes to bar etc. Känns viktigare med kroppkontroll än typ 120 i mark. Men det ena föder väl det andra.
  • Margaux

OLY

3 muscle clean+3 tall clean* 4 20kg
    1 hang clean+2 jerks * 4 30kg
    3 Snatch no touch dead-lift on riser* 4 55kg

• Margaux

Mobility training

5*3 front squats <55kg

Pull up progression 10*3

For time: 100 Wall balls
    7,36 min

Lagom mör i bena nu!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-11-30 20:59:46 följande:

141 ett kortare pass imorse på hotellet + ett normalt ikväll hemma. Satte första strikta ctb pullup ikväll, tidigare har jag bara kunnat i ringar. MU nu jävlar tar jag dig snart

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Grattis!!! :)
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-12-01 11:57:10 följande:

Jag testade att smörja in knät med det för några veckor sedan, det gör jag verkligen inte om. Ryggen, ben axlar etc. funkar fint men fy tusan vad det gjorde ont på knät

Å ja....det visste jag inte!

Jag har sjukt stela lår idag... Typ som efter open 16.3 eller vilken det nu var med en miljon dl och wallballs. Hoppas det går ner till i morgon, då ska jag träna igen. Nu kan jag knappt gå.
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-12-01 20:57:46 följande:

142

4DL - 3 powerclean - 2 hangclean E120s så länge du kan. Höj vikten 5 kg var tredje varv. Startade på 40 kg stannade efter 21 varv på 65 kg. Ska bli spännande att se hur knät mår imorgon det känns ingenting nu och inte på passet heller, mycket märkligt.

Efter passet testade jag en MU och den satt! Inte vacker men upp kom jag

Grattis!!! Supercoolt!!
  • Margaux

Eftersom jag är självplågare gick jag på WOD i dag. Med Linnex i väskan... Spännande att se hur benen mår i morgon.

Div uppvärmning

HSPU progression

Partner wod:

66DL 35kg
    66 KB 16kg
    66 Box jump
    66 Pull up
    66 Knee to elbow
    66 abmat sit up
    66 Thrusters
    66 Wall balls
    66 DU
    tid: 29.08

• Margaux

Idag var det barna som ville gå till Sats.

Körde DU i 10 min

Sen lite pullups

Div överkropp och en serie med strict press. 5*25*5

Lagom motiverad. Prövade en emom 10min med 10 pushups men blev avbruten halvvägs och gav mig.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!