-
Den har ingen RX vikt. Vi testade Max 3*3 rep hang power clean och drog av ca 10. Du ska under 5 min men typ så nära som möjligt. Då är det bra skala. Alltså jobba så fort du kan men pga belastning landa strax under 5.Studentpappa skrev 2016-09-16 07:07:27 följande:Låter jobbigt! Något jag kan testa när ryggen är 100% Vad är RX-vikt 60/40? Jag har beställt en Assault-bike till mitt hemgym, kommer bli så djävla braTräna hårt, Ät bra, Dö ändå
-
Front squat 3 3 3 3 3 stoppvikt 52,5kg
Metcon
21-15-9
Front squat 20kg
Burpee
Pull up( blev ringrows idag pga händer)
Tid: 10,08
Studentpappa; vad ska jag hyvla händer med? -
Har aldrig provat en assault bike... Vad gör den egentligen?
-
Vi har en dag i veckan på min Box där vi jobbar med gymnastik/mobilitet och kärnmuskulatur.
Min tränare säljer in timmar till företag med bara mobilitet. Jättepopulärt!
Så nog är det viktigt med rörlighet och smidighet. Vi har också yogatränare i boxen! -
Nu var jag tvungen att googla igen...K grrl skrev 2016-09-20 22:07:59 följande:
Jag tog personbästa i militärpress häromdagen! 25 kg x 8 i tredje set och utan problem! Har inte tränat militärpress sedan min skulderbladsskada så det är skitkul att jag ökat så pass mycket på ett år.
Jag kallar det strict press och jag har jobbat endel med det i det sista. Oftast 5*5, sist gjorde jag bara 4 men med 30kg. Satte 1 rep bästa på 35 på söndag. Sjukt nöjd med det!
Jobbar mycket med detta för att bygga styrka för hand stand push ups. -
Wow.... jag stretar vidare med mina 2-3 repetitioner... men nu har jag lärt mig kipp och då kan jag några fler.Studentpappa skrev 2016-10-09 21:40:55 följande:
Har gjort några pass sen sist är nog 114 idag.
Nytt 5RM i strikta pullups +20 kg, var grymt nära att fixa en med +32kg men hade några cm kvar att få hakan över stången.
Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Följer ett program på insta där det är bra övningar för vidare progression så hoppas på att klara fler om ett par månader!
Idag har jag jobbat med ringdips och pullups. Ingen direkt svettig träning men kändes nyttig. Måndagar är mobilitets/gymnastik dagen i vår box. -
Butterfly är tydligen otroligt slitsamt för lederna och min tränare säger att tom de som tävlar internationellt bara använder det för tävling. Vi får inte ens prova innan vi kan 15 fina med kipping. Jag gjorde det av misstag eftersom jag inte är stark nog och fick en rejäl lektion så att säga...Studentpappa skrev 2016-10-10 22:16:02 följande:Det är ju bra, pullups är ju svårt som tjej har jag förstått. Det är inte så många hos oss som fixar det utan hjälp. även om dom är starka på mycket annat.
Det är vår kruttant på 45+ då, som får en annan att se löjlig ut, hon kör butterfly så det smäller om det. Men hon är rent allmänt omänskligt bra på det mesta.Träna hårt, Ät bra, Dö ändå -
Nope det har jag inte... känns spontant som jag inte ens skulle orka halvvägs. Hur mycket ska man prova med?K grrl skrev 2016-10-11 20:40:54 följande:Har du testat att köra viktat? Jag har stått still hur länge som helst men tog mig vidare när min coach föreskrev viktade chins och gör nu 2-3 med vikt.
Chins är jag lite starkare i så ev en där med moderat viktpåslag. -
Men idag har jag provat två nya övningar som är med i pull-up programmet som jag har:Margaux skrev 2016-10-11 20:55:07 följande:Nope det har jag inte... känns spontant som jag inte ens skulle orka halvvägs. Hur mycket ska man prova med?
Chins är jag lite starkare i så ev en där med moderat viktpåslag.
3*10 biceps curls
40 banded face pulls -
Mitt problem är att jag inte verkar bli bättre... i det sista har jag fått hjälp med två reps varje 30 sek/minut i 10 min och då känner jag att jag blir superstel dagen efter så det hjälper nog... men annars kan jag 3-4 chins och 2 pull-ups. Verkar liksom inte kunna ackumulera flera.Studentpappa skrev 2016-10-12 07:03:20 följande:Så kan det säkert vara, jag kan inte och har aldrig lagt tid på att lära mig. Jag gör någon hemkokad halvvariant när det ska gå fort, men annars har jag bara strikta och viktade i mitt program.
Jag har haft upplägget nu sen i somras med strikta 3,3,3,3,3+ där man maxar ut på sista. När du klarar 8 eller fler i sista höjer du vikten eller minskar ditt hjälpmedel beroende på din status. Det har gett mig bra utveckling.Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Kanske det hjälper med de styrkeövningar som jag börjat med nu. Jag kan inte använda gummiband eftersom jag är starkast på toppen så det blir poänglöst. Jag behöver jobba mest med botten.