Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Tisdag var jag på shape på sats, halvmeningslöst men avslutade med front böj. Upp till 60. Har börjat med flera reps och snart tror jag jag klarar 65 på 1RM.

Igår var jag på wod och det var tungt, så tungt... teknikträning med tall snatch och metcon med:
    7 varv på tid:
    7 power clean
    7 Thrusters
    7 burpees

Körde 25kg och det tog 13,40.
    Jag dog nästan och idag ligger jag i influensa. Så det var nog därför!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-12-09 06:33:19 följande:

Vad är tallsnatch? Kör ni upphöjt eller vad innebär det?

Tallsnatch är teknikträing helt utan drop. Lätt vikt, upp med stången utan drop och snabbt som attan under. Max 30% av 1RM i vikt.

Förra veckan gjorde vi tall jerk och det är samma tanke.
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-12-09 18:41:20 följande:

Kollade film på tuben, såg ut att vara en bra teknikövning

Iden är väl att man blir snabbare in under stången. Mer explosiv..

jag fick 40(!) tabletter antibiotika idag mot halsfluss. Så denna veckan är färdigtränad!
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-12-13 06:26:25 följande:

Vi har fått igenom ett gäng bidragsansökningar till föreningen så nu blir det lite investeringar framöver. Snart har vi nog allt som de större boxarna har

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Härligt!
    Jag är fortfarande krokig. Min pre-beach går åt helvete... hoppas kunna träna fredag. Då är det en och en halv vecka utan.
  • Margaux

Efter en evighet utan träning är det nu sjuka barn... så inget gym. Dessvärre! Men idag kom en water rower... fett!! I valnöt! Den står nu i vardagsrummet.... tihi. Med julgranen!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-12-20 20:29:33 följande:
    Glassigt! Har sett några sådana till salu begagnade, hur är dom jämfört med Concept 2 som jag antar ni har i boxen? Här är det också sjuka barn och jag är sjuk själv så det blir ingen träning här heller. 

Jag har dock anmält mig till en onlinetävling i team "international fitness legue" 4 pers i varje lag men bara 3 tävlar varje vecka så jag behöver inte känna någon panik över att vila denna veckan. Vi har beställt över 600 kg utrustning till boxen som kommer i dagarna, kommer bli så jäkla bra!
    Den är stabil. Bättre sits. Något mindre handtag tror jag, känns ovant. Helt annan display så behöver vänja mig. Bäst är vattenljudet....
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-12-20 21:43:39 följande:
    Ok ja den låter väl mindre antar jag min AB låter sjukt mycket! Men jag har ju ett eget rum utanför huset så där kan den låta hur mycket den vill, men i vardagsrummet har jag aldrig kunnat haft den. Ungarna skulle vakna direkt.
    Jag hade ju självklart helst velat ha ett hemgym. Men vi bor mitt i centrum på 100m2 så det blir det inte plats till...
    Den swoshar mest. När vattnet far runt! Men den tar inte så mycket plats när den står upp så efter träning rullas den in i en walk-in closet så behöver den inte så i vardagsrummet hela tiden. Ungarna tyckte det var jättekul!
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-12-20 21:27:11 följande:

Har rest sjukt mycket i jobbet och varit/är sjuk, så ingen träning här heller... Börjar vara less på allt fläng och skulle vilja ha en lite mindre krävande tjänst.

Vad jobbar du med? Låter drygt med så långs arbetsdagar. Jag kan oftast heller inte träna på jobbresor för det är nästan alltid representation på kvällen. Men det är ju inte så ofta jag reser heller.
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-12-21 11:02:43 följande:
    Senaste konferensen och även julbordet jag var iväg på så var det faktiskt avsatt tid för friskvård. Konferens till 17 sen fritt till ca 19 då det var middag. Julbordet hade vi fritt från 15 så det var riktigt bra hann både träna och gå på spa

Det är många i vår grupp som tränar mycket så chefen har väl snappat upp det och förstått att det är uppskattat.
    När jag reser är det nästan alltid väldigt tätt schema. Jag reser nästan bara utomlands och det är antingen på mässor(långa dagar m middag efter) eller med kunder med tätt program med producent besök, lunch och middagar. Så det är som bäst en joggingtur innan frukost....
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!