Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Träningsnördar - här samlas vi!

ellen2008 skrev 2013-05-21 10:57:57 följande:
    Tack !! ska genast läsa din länk. 
    Vad du skriver om kolhydrater efter träning, gäller det både efter styrketräning och konditionsträning?  Och max hur länge efter kan man / ska man stoppa i sig kolhydrater? 
    Gäller all form av träning där du har använt dig av glykogenet i musklerna 0-40 minuter , eller så snabbt som möjligt , så återhämtar sig kroppen bättre .
  • ander25k
    ellen2008 skrev 2013-05-26 05:34:01 följande:
    Hej alla, ni har inte lust att skriva vad ni äter till frukost så jag kan få lite inspiration? Ja eller tom en hel dag hur den ser ut i matväg, då ni tränar och då ni inte tränar om ni gör någon skillnad...
    Tusen tack !!

Dagens frukost Glad Rostbiff och salami + lite potatissallad Protein drink och kaffe , och snart på g och jobba fysiskt tungt
  • ander25k

Första passet på en vecka här , blir lite sommar muskler :) rygg axlar och armar :)

• ander25k
    SweetSugarKiss skrev 2013-05-30 11:54:55 följande:
    Tjoo !

Har lite frågor till er träningsnördar :P 

Måste man verkligen äta både lunch o middag ? för att kunna gå ner i vikt när man tränar..Jag e inte så jäkla matglad o låter lite mastigt att äta så jäkla mkt. :O Så som jag äter nu e ju inte heller bra då jag skippar otroligt många måltider o vissa dagar äter jag bara 2 ggr per dag. Testade ett tag med både lunch o middag men jag mår fan dåligt av det :/ E det ok o äta ett mindre mål typ som kvällsmat/mellanmål istället för lunch/middag.

Sen har jag ingen lust att all mat kostar skjortan utan billiga alternativ^^

Har typ 8kg jag vill gå ner gärna 10 men det tar jag när jag gått ner dom 8 ^^ Aldrig tränat innan eller behövt o tänka på o äta vid vissa tider oså utan det e nu efter graviditen som jag fortfarande har det jag gick upp o jag har varit för lat o göra något åt det men nu jävlar:D

Hoppas på svar^^

Du bör att 6 ggr om dagen , men mindre måltider och mellanmål , äter du ingenting , så stannar förbränningen , och kroppen sparar allt som fett , för den svälter ju .
  • ander25k
    Maria1982 skrev 2013-06-04 07:44:59 följande:
    Racercykel inhandlad igår... Inviga idag med 4.5 mil. Är liiiiiiiite nervös för fötterna bara. Är absolut grön på det här med klips!
    Skulle nog ta en kortare sväng för att nöta in skorna till fötterna , det kommer nog kännas .
  • ander25k

Kört stöt bakom nacken idag , mör i hela jäkla kroppen , känns att gubben lever :)

• ander25k

Axlar och rygg , Militärpress och stötpress bakom nacken ,Godmornings och rodd med skivstång

• ander25k
    Scratchy skrev 2013-07-04 04:12:40 följande:
    Say what?

Han brukar spamma andra trådar, ignorera.
  • ander25k
    giftgrodan skrev 2013-07-05 17:56:40 följande:
    Får man vara här även om man inte är nån direkt "nörd" utan behöver lite motivation och input?
    Självklart , här försöker vi motivera och ge varandra tips .
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!