Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Träningsnördar - här samlas vi!

Blir ett gästspel i Katrineholm som PT i dag ska bli kul, påse med kanelbullar för jobbet

• ander25k
    Maria1982 skrev 2013-07-09 14:20:09 följande:
    Gött med kanelbullar

Jag kör tempolopp idag... I denna värmen!

Skakar på huvudet, inte så jag skulle palla i den här värmen
  • ander25k
    giftgrodan skrev 2013-07-09 23:15:49 följande:
    Jag tränar främst för att minska i omfång, kan man säga. Sen är det ju faktiskt skönt efteråt och sådär också, och kul att märka att man blir starkare/mer uthållig, men mitt främsta mål är att bli snyggare. Tror att det största problemet är att jag inte har någon uttänkt plan, och vet egentligen inte alls hur en sån ska se ut. Nån som har lust att bli min pt?

Vi är nog många som kan hjälpa dig i den här tråden, bara och beskriva utgångsläget, tränings möjligheter, idrottsbakgrund, och målen.
  • ander25k
    Lian Kesko skrev 2013-07-09 23:30:52 följande:
    Har precis börjat återta träningen igen och det börjar ge lite resultat.

En månad mellan bilderna, har minskat 10kg i vikt och ökat bra i styrka igen.

Förbränner ca 2440 kalorier i vilande läge så har baserat kosten utifrån det. Äter ca 3gr protein per kg (målvikt) om dagen samt lite tillskott. Sen förövrigt så äter jag lite varierad kost, men ska lägga om kosten igen för att komma in i optimal ketos under ca 4-6 veckor.

keskodubstep på instagram där jag lägger upp en del bilder. 

Skön känsla när allt går åt rätt håll.
  • ander25k
    Maria1982 skrev 2013-07-10 09:39:14 följande:
    Giftgrodan

Börja lätt! Promenader, cykling, övningar med dig själv som vikt.

Sen är det tyvärr som så att man kan träna in i det oändliga men det ger absolut inget om man inte kollar över och lägger om sin kost.

Finns en massa smarta appar att ladda ner som gör att du tävlar lite mot dig själv.

När det gäller styrketräning, ska du absolut ha ett schema att gå efter, typ ett vecko schema, överkropp måndag, tisdag promenad eller grupp pass, onsdag promenad osv....
  • ander25k
    MissKaos skrev 2013-08-14 06:22:01 följande:

Rätt kul antagligen. Killarna i gymmet kollade sådär i smyg som "va fan GÖR hon" Men kör man med omvänt grepp och lätta vikter ( i detta fall stången tror den ligger runt 15kg bara) sågår det att göra. 
    Förlåt , men jag skulle nog ha lite svårt att låta bli att titta på en putande rumpa , med tanke på att den sticker nog ut mer pga magen i marklyftet .Glad
  • ander25k
    Maria1982 skrev 2013-08-23 12:58:50 följande:
    Stod i spegeln och tittade på mig själv idag... Nöjd om man bortser från sidorna!
    Har väl 5 cm fläsk att bli av med runt magen.
    Ger det 1 år med träning och kost, sen blir det op!
    Kan lätt ta 1 år att bli av med det sista , vet hur mina bilringar återkommer fort när jag slarvar :) men jag lever ett hat kärleksförhållande till dom :) blir stabilare i bålen för att lyfta tungt med lite mer massa runt midjan :)
  • ander25k
    Scratchy skrev 2013-08-23 16:51:31 följande:
    Så det är därför det går så dåligt med mina marklyft. För lite fläsk...
    För varje 5 kg kroppsmassa , så får du lägga på 2.5 kg på skivstången :)
  • ander25k
    Clownensglädje skrev 2013-08-24 16:47:27 följande:
    Dåligt med tränade och snygga kvinnor här inne...

Med din erfarenhet, så borde du kommit med en massa förträffliga tips, om kost och träning, lite skrytbilder från gymmet , men icke.... Jag menar börja vara till nytta, vad var det ,10 år på gymmet .
  • ander25k
    Paradigm skrev 2013-08-25 09:08:48 följande:
    Wihoo! Härlig morgon!
    Håller med dig , förbereder mig fören PW till gymmet , och ett tungt rygg pass , plus lite grepp styrka :)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!