Studentpappa skrev 2017-03-22 14:39:15 följande:
Hoppas dom har vett att periodisera upplägget så det inte alltid är fullt ös medvetslös? Det borde iofs en så stor box som Oslo ha men man vet ju inte. Att träna Crossfit och att träna för att bli bra på Crossfit är ju faktiskt inte samma sak alla ggr
Idag är min första dag på väldigt länge som jag vaknar utan smärta i knät, det har varit smärtfritt i stort sett hela dagen så jag ser en ljusglimt i horisonten. Har du tid att lyssna på poddar när du reser så var denna bra även om det står att den riktar sig till nybörjare så tycker jag det var bra. Martin som är med är coach till Lukas Högberg på Games och driver Crossfit Uppsala sedan länge, väldigt sunda idéer ang upplägg.
www.tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/grunderna-kring-crossfittraening/
Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Nu har jag varit på resa sen jag skrev sist så har inte varit där.. men helt ärligt är det lite motigt att boka timmar(jag tränar helst på lunch) när man vet att man blir helt knäckt.
Elixia har skapat en ny timme som heter Build n' Burn på 45min och den frestar lite mer. Det är däremot alltid mer eller mindre detsamma så blir nog tråkigt i längden. Alltid rodd, alltid Skillmill och typ hantlar/kettlebell etc.