Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Kollade just på Crossfit games! De har ju förlängt deadlinen... aaaaargh! Idag kunde jag ju gjort 17.1 men tänkte det inte var så stress eftersom deadline var igår. Blev rätt stel i låren av Skillmill och tänkte jag behövde en vilodag. Besvikelsen!

Men cool att vi har en rookie på ledarplats och dessutom svensk! Gillar!
    Önskar att jag startat med Crossfit i 20 åren. Som närmare 40åring är det ju liksom inte helt det samma.

• Margaux

17.2 idag. Klarade inte ens skalerad versjon. 16 pullups.... tog 8.
    Så ingen score på mig.

• Margaux

Jag tog 8 varje varv. Annars hade jag fastnat på tredje rundan(första med pull ups).
    Två fulla(fusk) varv tog 9,59 så blev det nästan hela första omgången en fång till.

• Margaux

Mina ben och min rumpa hatar mig. Kort sammanfattning av 17.2.
    Gött att man inte är så bra tränad som man tror. Reality check!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-03-04 19:11:06 följande:
    Open är en brutal ögonöppnare

Jag har sån grym träningsvärk i magen idag, nästa år ska jag vara bättre förberedd. Slutar antagligen med att jag köper en skierg i höst.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Vad är en skierg?
    Körde du rx?
  • Margaux

Rx står för "as prescribed" kommer från der latinska ordet för recept.
    Jag klarar ytterst sällan något rx och kör jag rx ändå så ryker jag på tid. Så det funkar inte!
    Rx är för topp atleter.

• Margaux

Osäker på vilket nummer det här är.

Wod
    Back squats 10-5-4-3-2-1 till 65kg.
    Är helt färsk på back squats, vi körde aldrig det i gamla boxen. Orkar nog lite till, bör börja något högre.

Amrap 2 min *5 2 min vila mellan
    300m rodd
    Amrap over head squats 25kg
    Blev mellan 7-5 ohs per varv

Nära att kräkas efter sista varvet . Förfärligt!

• Margaux

Har dessvärre allt för mycket att göra för att ha tid till att hålla uppdaterat här... kort sammanfattning av min nya box(Oslo Crossfit) är att allt är stenhårt. De är inte väldigt bra på att styra skalering och även om jag är rätt bra tränad tar de helt kol på mig. Tränade sist i tisdags och har haft helt handikappade ben sen dess. Nu funkar det igen... typ EMOM med 15burpee Box jumps, sen EMOM 20 wallballs(160 på rappen), sen EMOM hspu sen sen . Jag hinner ju inte ens klart på en minut och jobbar då kontinuerligt. En timme är en timme stenhård jobb. Blöt fläck!
    Nu sitter jag på flyg och ska jobba. Bor på Intercontinental och kör någon typ av tantträning där...

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-03-22 14:39:15 följande:
    Hoppas dom har vett att periodisera upplägget så det inte alltid är fullt ös medvetslös? Det borde iofs en så stor box som Oslo ha men man vet ju inte. Att träna Crossfit och att träna för att bli bra på Crossfit är ju faktiskt inte samma sak alla ggr

Idag är min första dag på väldigt länge som jag vaknar utan smärta i knät, det har varit smärtfritt i stort sett hela dagen så jag ser en ljusglimt i horisonten. Har du tid att lyssna på poddar när du reser så var denna bra även om det står att den riktar sig till nybörjare så tycker jag det var bra. Martin som är med är coach till Lukas Högberg på Games och driver Crossfit Uppsala sedan länge, väldigt sunda idéer ang upplägg.

www.tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/grunderna-kring-crossfittraening/

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Nu har jag varit på resa sen jag skrev sist så har inte varit där.. men helt ärligt är det lite motigt att boka timmar(jag tränar helst på lunch) när man vet att man blir helt knäckt.
    Elixia har skapat en ny timme som heter Build n' Burn på 45min och den frestar lite mer. Det är däremot alltid mer eller mindre detsamma så blir nog tråkigt i längden. Alltid rodd, alltid Skillmill och typ hantlar/kettlebell etc.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!