Träningsnördar - här samlas vi!
Jag sticker kanske ut i det avseendet då, för jag äter en del onyttigheter, har annars svårt att äta tillräckligt för att hålla vikten.
Jag sticker kanske ut i det avseendet då, för jag äter en del onyttigheter, har annars svårt att äta tillräckligt för att hålla vikten.
Idag åt jag burrito till middag, iofs ekologisk men säkert inte det nyttigaste.
En normal dag här ser ut:
Frukost-kaffe med mjölk, 2 kokta ägg, citron vatten
Mellanmål- två knäckebröd med leverpastej eller annat pålägg. Kaffe & vatten.
Lunch- sallad med kyckling, avokado etc
Mellanmål- hemlagade proteinbarer eller banan, cherry tomater
Middag- typisk barnvänlig middagsmat(lasagne, lax och rotsaker, ugnskyckling med middagspärlor & grönsaker).
Kväll- smoothie med grönkål, mango, banan, avokado, akaipulver ev proteinpulver om det är efter träning.
Håller på att baka bröd så kvällssmoothien blir nog utbytt med macka idag. Annars äter jag inte så mycket färskt bröd, mest hårt.
Funderar på att baka en paleo kladdkaka också... hmm. Dottern var sjuk idag och fick ställa in träningen.
Dagens träning blev wod på egen hand.
Pull up progression med mina nya wod & done, blev för halkigt på släta eleko stänger men kommer vara perfa för skrovliga jädra stänger på boxen.
4*6 front squat 45kg
For time:
400m run
30 Thrusters unbroken
600m run
20 Thrusters unbroken
800m run
10 Thrusters
17min. Orkade inte 30 Thrusters, kom till 20 och var tvungen att pausa. Körde 20kg. Rx var 27,5. Baah!
Pass 65 nu vete tusan om jag kan komma närmare utan att fixa det. Ringarna i fel vinkel också.
Fick ganska heavy träningsvärk av den där Thruster woden... Låren är fortfarande inte med men funderar på träning idag.
Är du på Instagram? Kolla pamelagnon massa bra videor.
Halloj!
Jag är här men har inte dokumenterat så mycket i det sista.
Jag ligger konstant på 4 dagar i veckan, min en WOD och resten fördelat på Build& Burn eller egenträning på Sats/Elixia.
Jag jobbar mycket överkropp just nu. Försöker komma över spärrren på fler än 4-5 strict pullups och jobbar teknikträning på bar muscle ups och kipping pullups. Min 3 gånger i veckan försöker jag få till 5*3 strict och hoppas kunna jobba mig upp på 10 till jul, alltså Max pull ups.
Funderar på att köpa pt timmar.
Det blir mycket overhead squats och militärpress, samt så har jag börjat gå tyngre på tex power clean i complex eftersom jag "fuskar" förfärligt på teknik när det är för lätt.
Stå på tjejer och killar!! :)
God sommar!
Härligt att du är tillbaka Studentpappa ! Vi har varit i Danmark och så gick jag och blev sjuk. Hade sett fram till torsdag/fredag på Boxen innan vi åker över till Sverige i helgen men halsont och kass form satte stopp för det! Urk!
Vi ska en vecka till Mallis också så ser för mig att formen är kass i starten på augusti.
Jag som verkligen hade blodad tand och massa ös. Typiskt!