Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Gött att knät börjar bli bra! Hoppas det håller sig för dig.

Tränade en dag på resan, lördag på fancy pancy hotellgym med mest parkett på golvet och extremt smala tjejer. Och så jag då!
    Körde rodd, deadlift (på supertunn matta så det skramlade rejält) upp till 100kg med god form. Hoppas kunna bygga hela vägen upp på Max snart med bra rygg.
    Så blev det endel pull ups och axlar. Skönt!

• Margaux

Halvhjärtad träning idag. Höll mig undan 17.5 och körde front squats över medicinboll. Fuskar gärna lite på djupet när det börjar bli tungt. Ett gäng med militärpress så körde jag Max efter det. Tog relativt lätt nytt pb så ser fram emot att testa utan all volym innan.
    Så tränade jag uthållighet mot hspu.
    Men jag har verkligen inte haft en god vecka och jag är trött. Både på insidan och utsidan!

• Margaux

Utvilad. Och känner mig rätt stark. Tufft mentalt efter en riktigt dålig vecka på jobbet. Men då är det extra skönt att casha in på gymmet.
    Körde själv idag, Amrap 9 min med 10 Box step up 12kg och 10kbs 16kg.
    Sen körde jag Max DL upp till 105kg. Ska prova tyngre med bälte nästa gång. Kändes relativt ok.

• Margaux
    K grrl skrev 2017-03-26 17:51:05 följande:

Har inte tränat regelbundet på länge. Blir förkyld så snart jag kommer igång. Är hemskt och hoppas jag kommer tillbaka snart. Försöker istället gå på promenader, åka skidor, motion som inte tär på kroppen. Vet att jag är rejält stressad och har hög arbetsbelastning så det beror ju antagligen på det.

Jag måste träna för att få sova när jag stressar. Med två barn, chefsjobb och en man som jobbar hela tiden(no kidding), så behöver jag verkligen koppla ut på träning.. krya på dig!!
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-03-26 08:32:03 följande:
    Härligt

Jag vilar från vikterna och tar skidsemester i Åre nästan en vecka. Kör rehab 2 ggr om dagen.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Är det någon snö i Åre? Låter härligt!!
  • Margaux
    K grrl skrev 2017-03-26 21:50:37 följande:
    Ja, jag brukar ju känna så - att träning löser stressen, men hård träning och mycket stress på jobbet blev för mycket. Är egentligen inte arbetsbelastningen som är problemet även om den är hög, utan andra faktorer. Det var min coach som flaggade först att något var fel då jag så frekvent fick infektioner som tog lång tid att återhämta sig från. Så, överträningssyndrom. Sömnen har aldrig varit ett problem, sover massor nu.
    Hoppas det känns bättre snart!
    Jag tränar nästan aldrig mer än 4-5dagar i veckan så jag ligger inte i någon farozon för att träna för mycket, men sover gärna lite lite...
  • Margaux

Gjorde 17.5 idag i skalerad versjon.
    10 varv
    9 Thrusters 20kg
    35 single unders

Tid 11.43

Eftersom jag bokstavligt kissar i byxan på DU så behöver jag förbereda mig för det. Var inte annonserat med Open så då blev det inte så. Fast det var sjukt jobbigt ändå!

• Margaux
    K grrl skrev 2017-03-27 17:25:33 följande:
    Jag tränade som mest fyra gånger i veckan. Det är inte det som avgör.
    Vad avgör? Intensitet?
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-03-28 20:46:12 följande:

Nu har vi åkt två dagar, första dagen storm och regn, de flesta liftarna var stängda men vi körde på hela dagen och dottern brydde sig inte. Skönt att se att vi är lika

Idag var det bra väder och vi badade på fm det var nästan tomt på holiday club, (lågsäsong är bra!), åkte sedan skidor till stängning. Jag köpte nya skidor igår också, sjukt bra semester. Äldsta dottern är grymt duktig på att åka, nya skidorna var kanon och imorgon ska vi testa att åka skidor med den yngsta dottern. Hon har bara åkt snowracer hittills. Knät är nog bara att kassera efter veckan men så får det vara.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Hur gamla är barna?
  • Margaux

Var på wod idag och som alltid är jag knäckt efter. Så trött...
    5-5-5-5-5 OHS
    Något jag inte jobbat så mycket med. Tycker det är ostabilt och läskigt. Idag tog jag lätt upp till 35 och tyckte började få klämmen på det. Hade klarat 40 också tror jag.

Sen var det 4 rounds for time:
    10 pull ups
    10 KB snatch H
    10 KB snatch V
    20 wallballs.

Körde 12kg på KB och det var svårt och tungt.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!