Inlägg från: Sorbus |Visa alla inlägg
  • Sorbus

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2015-01-06 22:37:11 följande:

Tycker det är lite bilder på dagsformen så jag får väl följa Anders exempel och bjuda på en, iofs ingen större skillnad mot profilbilden. Blev en liten miss med blixten på också men..

Tänkte försöka lura fram några rutor till sommaren, skulle vara roligt att en gång i livet ha haft det, men har trots att jag är smal rätt mycket fett på magen. Sen äter jag förjävla mycket och vill inte banta, moment 22 minst sagt Cool

Det där med magrutor har ju blivit något av en symbol för att man ska vara vältränad, fast egentligen är det inte alla som får synliga magrutor särskilt lätt även om de är riktigt tränade. Marathonbloggen skrev om det alldeles nyligen blog.svd.se/maratonbloggen/2015/01/04/det-stora-magrutemissforstandet/

Du verkar ju vara i riktigt bra form så det finns egentligen ingen anledning för dig att bekymra dig om magen, fast jag förstår hur du menar med att det skulle vara kul att  visa ett sixpack någon gång.
  • Sorbus
    Studentpappa skrev 2015-01-06 21:18:45 följande:

.

Gick vidare och övade på att gå på händer och handstand pushups istället. Blev tillslut ett roligt pass. Hspu sitter ganska bra nu.

Handstand push ups har jag precis fått för mig att jag skulle vilja lära mig. Fast jag har liksom en bit till det, jag kan inte ens stå på händer. Jag får börja träna mot en vägg först kanske. Jag hittade en video om olika övningar för handstående, det finns ju lite av fila på om man säger så
    www.linabjorkskog.com/traning/bli-battre-pa-handstaende-ovningstips

Min dotter har börjat på gymnastik för barn och varje gång jag är med så blir så jag jäkla sugen på att springa med och hänga i rep och hoppa över bockar och klänga i ribbstolar och öva på att stå på händer och hjula och allt sånt. Fast jag misstänker att det inte hade blivit så populärt om jag kom klumpande bland 5 och 6 -åringarna. Det verkar inte finnas nybörjarkurser för vuxna heller, synd, det hade varit kul
  • Sorbus
    MissKaos skrev 2015-01-07 21:48:43 följande:

icebugs är bäst i modd o is broddarna slits ner annars..

aha, synd. Har du tips på bra skor för terränglöpning som passar mer året runt? Jag var ute och sprang favoritrundan idag insåg att jag behöver verkligen komplettera skoförrådet om jag vill springa mer så här års. Det var jätteskönt väder men eftersom det varit så blött så var det lerigt nästan hela vägen och jag fick inget fäste med min vanliga löparskor utan halkade runt. Inte så härlig löpupplevelse. Jag behöver skor med med bättre grepp om jag inte ska få störtont i benen.
  • Sorbus
    K grrl skrev 2015-01-07 22:05:54 följande:
    Jag tillhör en av dem som får magrutor lätt. Jag är både stolt och förargad över detta.
    oh, avis. Varför förargad?

• Sorbus
    Studentpappa skrev 2015-01-07 22:04:19 följande:
    Det finns gott om terrängskor med grövre sulor utan metalldobbar. Icebug har också sådana, annars så Inov-8, Salomon etc. Finns antagligen test på marathon.se.
    Jag får ta och kolla runt och så prova ut ett par som passar mig, helt klart.
  • Sorbus
    Illusion skrev 2015-01-07 21:47:19 följande:

Körde 80 minuters löpning varvat med spurt.

Tycker det är så pinsamt när man spurtar för att sedan börja springa igen och just då ska någon människa gå förbli, när man är alldeles andfådd till tusen. Människan tror ju att man är superflåsig av att man springer i en lagom takt. Jag ville bara säga då att jag nyss har spurtart. Jag har inte så dålig kondition! Förmodligen skiter folk blanka fan i en. Men jag nojjar ändå. Ibland är man allt bra knäpp. Solig

haha, sluta noja. De flesta bryr sig inte. De som bryr sig är antagligen sådana som själva springer och de kan sannolikt räkna ut varför du flåsar så.
  • Sorbus
    MissKaos skrev 2015-01-07 22:49:20 följande:

Dagsform.btw: Bulkad! Lär.få slita för att bli av med skiten nu

skor: gå till löplabbet eller dyl.ställe! Finns mkt att välja på! Glöm.inte köpa gaiters om du springer i modd! torra sockar är skönt. Värmen gör att iaf jag blir stabilare i fotöederna. Kall blir jag stel o trampar lättarr snett. Kallt är oskönt dessutom.

NÄÄ sova! Knäböj o co imorgon! !

Ni får gårdagens biceps mos i dragmaskin (rep) ist för mitt späck!

oh holy shit Miss kaos, kör du det där på biceps?! imponerande

Tack för tipsen. Gaiters har jag inte ens tänkt på. Och jag har redan planerat in en runda till löplabbet imorgon
  • Sorbus
    K grrl skrev 2015-01-08 13:24:09 följande:

Haha, jag VET att det är orättvist! Förargad därför att jag blir så fyrkantig över mage och midja. Jag tycker det är rätt kul att träna abs men låter bli för att jag breddar midjan en hel del. Jag är smal över höfterna, så jag behåller gärna den lilla kurva jag har.

haha, alltid finns det någon nackdel. Jag är då rena motsatsen, med breda höfter och markerad midja. Och inga magrutor.

Apropå det där med kurvor så har jag också kommit fram till ett slags tränings/kost-kompromiss. Jag har lite extra padding runt framförallt rumpa,lår och höfter (och lite på överarmarna) som jag väldigt gärna hade bytt ut till tight och tonat. Men man får ju inte välja var man blir av med fettet när man minskar i fettvikt och på mig är rumpfläsket det sista försvinner. Så ska jag deffa baken så kommer det att innebära en massa hårt jobb. Och noll boobs.  Och det är inte heller så lockande. Synd att brösten till största delen består av fettvävnad och inte muskler. Så jag tänker att jag får leva med vad jag fick i genlotteriet, gå in för att äta mestadels vettigt med lite rum för sådant som choklad och vin, träna så det är roligt och utvecklande. Och så får jag leva med lite rumpfläsk och fläbb, jag har ju ändå ingen längtan efter att ställa upp miss bikini fitness Och trots allt så funkar ju kroppen fantastiskt bra

• Sorbus

100 burpees? pfft. Det ska ju vara 1000 st. På tid. Det finns det folk som gör har jag sett.

Eller nåja. 100 på tid känns nog också....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!