Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2012-02-27 19:10:55 följande:
    Ser att du är online, så då blev det tydligen boken?
    Ja, jag hinner nog än..
    Känner att mitt knä behöver vila. Inget kul att köra sönder det bara för att resten av kroppen känns stark. Sitter och spanar in resor till nästa år istället.. Ska dyka i boken snart Och ha lite fruktfrossa tror jag.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 19:36:19 följande:
    Min första tanke var att jag var en träningsgalning - men det tror jag inte att jag är längre haha! Ni verkar ju träna på som GALNINGAR här :) 

NEj nej, Inte JAG! Jag är inte galen, jag är bara *tänker* Som jag är. JAg ser inte så mkt på TV. Jag tränar istället!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 21:54:41 följande:
    Hahaha ookej, nu gav du mig lite dubbla budskap här :p  Jag tänker också mycket på att träna, lite borde det väl hjälpa....?! Haha, jag tränar mest på hemmanivå, pilates, styrkeövningar - ibland tar jag till tyngder också! :) Vill mest träna för att finslipa mina former typ :) 

Den här tråden var bra, när jag läser att alla andra tränar - känner jag peppen hihi :D 
    *LOL*

13km idag. Tog en evighet, men ändå!
  • MissKaos

HIT idag ska det bli ikväll+ några snabba km på bandet då..

• MissKaos
    Fläderblomman skrev 2012-02-29 16:18:53 följande:
    Igår tränade jag faktiskt! Yay! Tränade rumpa-ben- och nedre rygg. Och lite joggning som uppvärmning! Känner mig jätteduktig haha! Och jag har träningsvärk idag - snacka om otränade muskler! 

Dagens träning fick jag idag när jag passade min systerdotter - jag gungade henne nämligen - och det, det är bra träning för armarna! :D Gungade henne faktiskt ganska länge, ca en halvtimme, så jag förväntar mig träningsvärk i armarna imorgon *ler*

Härligt! :D

Good job! Keep it up girl! 
    Cool BArn ger en massa träning!

Idag blev det en liten promenad med sonen på 3-hjuling. HUndra stopp och så fick jag såklart skjuta på mycket Supermysigt. Hela familjen ute.. vi gick säkert hela 2km..

Ja, så blev det HIT (hög INtensiv Tärning) körde skiten ur mig,och fick lägga mig i fosterställning mellan två av intervallerna. Det ni! Bad att dom ska ta fram papperskorgen laddad med påse nästa gång. Kräksläge, men jag gjorde det och det är så j-a häftigt när hjärnan kan köra så med kroppen!
    + 6km på bandet..
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-01 09:26:49 följande:
    Åt du innan HIT?
    Ja, ett par timmar innan. Ingen vidare laddning för det blev skorv med bröd.. Visserligen tjockkorv med 95% kötthalt och grovt bröd. Men ändå. Ris och kyckling hade nog varit bättre.. Låg på puls runt 98-100% av max gissar jag Därav illamåeendet..
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-01 12:37:12 följande:
    Vad var det man gjorde på HIT? Vet att du skrev förut och berättade, men kommer inte ihåg... Oskyldig Jag funderar på att testa lite övningar på Wii Fit idag... eller får jag mer ont i ryggen då?
    Uppvärming som avslutas med typ Idioten. Sen kör man 4 "zoner" med 3 övningar i varje. Typ grodhopp över stepuplådor, sitta i "båten" med rotation av vikt och 3-punktsplanka i en zone. Knäböj med hopp (skivstång på), armhävnignar på stången och hopp fram tbx över stången i en zone. Varje zon kör man i 4minuter. Sen avslutar man med en gemensam övning och nedvarvning/stretch. Enkel och hård träning

Beror på vad de tär för fel på ryggen?
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-01 12:49:03 följande:
    Låter kul det där!
    Hade över 39 i feber i 8 dygn (sen lägre feber i 2 dagar till) så det är därför jag har ont i ryggen.
    Ok. Då ska du nog ta det lugnt, kan du nöja dig med en promenad eller tex stavgång eller ngt?

7km löpning idag. Underbart, fantastiskt fint väder. Gick ju inte stå emot det Även cyklat tor jobbet. Och badat sonen inkl hårtvätt. Svettigt!
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-03 09:47:57 följande:
    Vi var på shoppingtur igår, och dy 17 vad det värkte i ryggen... hur ska jag kunna jobba på Måndag?
    Det är tuffare att bära kassar än man tror

Ja... träningsrapport då:
    Fredag: LITE styrka (lat, hade ingen energi) ca 30 min + spinning.

Lördag: 14km löp  sub 90. Börjar tror på gbgvarvet!

Sön: SKulle ha gått på ett pass, men det funkar inte karln ska spela tennis. Det blir en vända till gymmet senare: Tror jag ksa köra 30 min CT + styrka (funtionella övningar mest + ben) + 30 CT alt rodd. Jag vill vila knäen från löpning, och nu blir det ju inte skivstångspinn denna helgen heller som planerat..
    HAr haft en släng förkylning i veckan, så kanske är det därför allt har tagit emot?

Veckan som kommer ska maken resa en del så det blir en lugnare återhämtningsvecka tror jag, eller inte...
    Måndag -vila
    Tisdag -löpning (14km)
    ONsdag -HIT + 6 km löp på bandet
    Tors -vila (yoga/stretch hemma?)
    Fre - EVT transportlöp 10+10km
    lör-vila (vill eg lägga in 5km löpning här men det lär inte jag orka..)
    sön -skivst/spinn

Ehhh... lugn och lugn.. Men jag Hde velar springa en gång till. Vi får se om planeringen håller!
  • MissKaos

Endorfinkickar efter ett hårt(skönt) pass på gymmet. Yes, endorfin är en trevlig drog! Me liki.. 30min CT, en genomkörare i gymmet på 45 min (och då korta vilor mellan set) och 30 till på CT. GRYMT! Imorgon kommer jag ha träningsvärk typ överallt

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!