Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

MÄH! Sega benmuskler = det blev en skön löprunda ist för intervaller. Gjorde några och insåg läget. Njöt av min tur, men det känns ju lite surt.. SEN leklandet med sonen (barnkalas) resulterade knappt i några steg på mätaren konstigt..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

8km medlehård distans (47min) lunchträning idag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Planerar vilt ett skivstångspass(med intervalldel) och en löptur 2km uppv 3x100meter koordniationslopp + 5km snabbdistans idag!

Hoppas kroppen ställer upp, för anden är stark! *do, or do not. THERE IS NO TRY!* (sagt av Joda

May the force be whit you!

• MissKaos
    Tessou skrev 2012-04-01 09:05:14 följande:
    Hej alla, har ni hunnit bli lurade idag? Jag gick in på Facebook och såg att sambons (och min, men mest hans ) kompis ändrat sin status från gift till singel....... vad 17 tänkte jag, sen såg jag en tjej som kommenterat om det var Aprilskämt DÅ kom jag på det och blev så lättad!

Tog nyss två magbilder... Har bestämt att jag ska göra en massa plankor varje dag under April. Vi åker utomlands i Maj så då vill jag vara (ännu) fastare! Men vet inte riktigt hur många eller hur länge jag ska göra... 20 minuter som minst, orkar jag mer så är det bara ett plus... Man behöver ju inte göra alla samtidigt!

Rensade lite sommarkläder igår, 10 st shorts och lite längre byxor som slutar nedanför knäna åkte ut på Tradera! En del fick jag knappt igen knappen på, andra kunde man knappt andas i och de flesta satt alldeles för tajt på låren! Visst, det var både XS och allt från 152-170... men ändå, jag har blivit större vilket är mitt mål!

16 April ska jag kolla vikt, fett, muskler och sånt... ska bli spännande!
    Spännande att höra resultatet!
    Linda1976 skrev 2012-04-03 19:27:15 följande:
    Hej!

Jag är ny i er tråd, hoppas det är ok att jag hänger på. Jag köpte träningskort ppå Life för en månad sen, knappt. Har inte tränat på över 10 år och har vääääärldens sämsta kondis.

Jag har lagt upp träningen så här:

2 ggr/v styrketräning (olika muskelgrupper dessa dagar) De flesta övningar 12*3, vissa så många jag orkar.
    1 ggr/v: stryketräning hela kroppen (lördagar, när jag har all tid i världen).

Konditionsträning: 1 gång i veckan 60 min powerwalk, 2 gånger/v 30 min 

Samt vardagsmotion så mycket jag hinner.

vad säger ni om detta upplägg? 
    Vad är målet? ÄR du VÄLDIGT otränad kan det var för mkt att börja med allt detta..

Dagen idag:
    90min cykling, transport.
    Och:
    2km uppv 5km snabbdistans (4:40 fart) 2km nedvarv . Inne, på bandet tragiskt men sant..
    75 min skivstång intervall direkt efter löppasset. NU har jag landat i köket hemma.. Intervallerna sved. Aj.. Men nu är det skönt! Ska springa till/från jobbet imorgon är planen..
  • MissKaos
    Linda1976 skrev 2012-04-03 22:04:32 följande:
    Målet är att tappa i vikt, få bättre kondis och bli piggare. Har kört ungefär såhär sen 11 mars (då Life öppnade 4 min från mig), och det känns inte så betungande... Eller så är det jag som inbillar mig att man måste liiiida och halvdö för att få resultat

Jag har ju inte varit en soffpotatis utan alltid promenerat väldigt mycket, om än inte i racerfart. 

Gött! Annars är det ju lätt att tröttna snabbt..
    För viktminskning är kardio mest effektivt, men samtidigt ger ju styrketräning muskler som i sin tur bränner fett + att dom är snygga. Om du vill bränna mer fett och det bblir dax att öka lite: så skulle jag nog börja jogga på någon av powerwalksen. Jag är ju tråden löpidiot och försöker få alla att spring Men det är effektivt både för kondisen och för förbränningen. JAg hade börjat jogga kanske 10min under ena korta rundan..

• MissKaos
    Linda1976 skrev 2012-04-04 08:56:01 följande:
    Tack för input!

Det är jogg-tröskeln jag ska över. Gå snabbt orkar jag ganska länge, men jag dööööör när jag springer. Det får komma i ett senare skede känner jag. Och jag behöver verkligen bygga lite muskler. Ffa för att kroppen helst ska hålla i 50 år till, gärna ännu längre. Jag är liksom inte 23 längre även om hjärnan tror det
    Jag har samma problem med min hjärna.
    Trixet med löpning är enkel: Du JOGGAR i början. Tex såhär:
    Gå raskt 15 min. Joggamellan 2 lyktstolpar el dyl, gå mellan nästa två. Upprepa tex 3ggr. Efter ett par ggr kasnke du känner att du orkar jogga lite längre... Sen GÅR du hem sista biten som nervarvnign! Stretcha och känn dig GRYM" Du har just genofört ditt första löppass
  • MissKaos

Idag:
    Löpning 10+10km. Skönt, men segt i slutet på pass två! Det var nu meningen, jag VILL ju springa  på trötta ben så jag utmanar och pressar kroppen vidare. Mental träning, cardio osv. *löpidiot* Well, 10.000steg på stegmätaren förutom löpningen.
    Imorgon: planerat 8km medelhård distans tror jag. Har kvar 1 intervallpass (långa intervaller 5st 1km + några stegringslopp) samt ett långlöp på ca 15km i skönt tempo. Funderar påa tt köra i ntervallerna inne så kan jag gymma lite med, ska ju bli svinkallt i helgen och evt snö-slask. Börjar få tbx lite deff nu: Skönt att droppa dom där kilona fett från semestern dom gör det tyngre att springa..

• MissKaos
    Scratchy skrev 2012-04-06 18:45:28 följande:
    En fråga:

Säg att jag styrketränar hela kroppen en måndag och planerar att vila tisdag innan jag kör nästa pass på onsdag. Sen dyker det upp så mycket på jobbet att jag inte kommer att ha en chans att träna onsdag, torsdag, fredag eller lördag.

Vad är då bäst för att bygga så bra som möjligt?

1. Att träna tisdag trots att jag inte fått vila, för jag får ju fyra hela vilodagar efter.

2. Att hoppa över träningen och få mer vila, men mindre träning. 
    JAg hade kört på tisdagen, men cardio och lite på de muskelgrupper som ibnte vart för ömma.

Långpass idag. 16km, ute i en evighet... Det tog lite FÖR långt tid men jaja, jag gjorde det iaf! Sen åt jag upp halva påskbuffen hos grannarna
    Igår VILA! Och dagen innan det *tänker*  Ja det skrev jag ju: 20km delat på 2 pass.

NU: Sova natt!! Imorgon långaintervaller (5x1km) och npgra koordniationslopp på 100meter. + uppv/Nervarvn totalt ca 10km löpning + lite "lätt styrka" härhemma om jag hinner! Armhävningar, lite mage/korsrygg kanske dips med händerna i trappen osv.Axellyft med gummiband, bicepc med gummiband vad jag kan komma på som verkar bra
  • MissKaos
    Linda1976 skrev 2012-04-09 19:06:44 följande:
    Du ska inte vara rädd för BRA fett! Smör, oliv/rapsolja, avocado, nötter, frön... Det är bra för dig!
    Beror ju på vad man är ute efter. Och. man BLIR tyvärr lika fet av både bra och dåliga fetter. Sen behöver man ju en viss mängd "bra" fetter. Just smör hör väl inte till dem. Tänk även på att olivolja blir till en väldigt dålig fettkälla om man hettar upp den.
    Mollly skrev 2012-04-08 18:07:44 följande:
    Om en vecka har jag ny mätning med min PT. Det ska bli spännande och se om det har blivit någon skillnad.
    Vägde mig igår, hade gått ner 1kg. Inte direkt min tanke, borde jag inte gå upp om jag får muskler. Ser ju själv att jag fått en rätt bra muskler Skrattande

Men idag har jag ätit på tok för mkt godis på jobbet.  Det får bli fettsnålt denna veckan. Mkt sallader. Vill ju ha ett bra resultat.

Vill träna så mkt det bara går denna veckan. Det får bli iaf 4 styrkepass, minst en promenad om dagen.. Nu jäklar.
    Tänk även på att du bränner underhudsfett snabbare än du bygger. Att bygga mer än 0,5kg muskler/ÅR är svårt. Du lägger dock på dig mer muskler omdu inte är för deffad. Men, jag tycer ju med deff är snyggt så 1kg ner eller upp kan ju bero på om man har varit på toa, var man är i menscykeln etc. Någonm "ätardag" måste man unna sig! Själen ska ju ha sitt med sas. JAg har vräkt i mig i helgen, dock mest mat. Mängder. Men jag har sprungit 10+16+10 så lite går det ju åt. Dock mindre än man tror eftersom man bli rätt stillasittande på kalas. Nåja, imorgon är det vardag = trampa till jobbet och hem. Och skivstångintervall + löpning på bandet. Och salladi lunchlådan  för mig med (med bönor och avokado så det är både långsamma kolhydrater och bra fetter i lådan förutom ägg och tonfisk..)
  • MissKaos

Kokoooo *ropar i tråden och bjuder på proteinbars och smoothies*

Komiskomis.. Var ÄR alla träningsglada?

Igår blev det 400meters intervaller på bandet. Det var K Ö till banden så jag han inte riktigt det jag had e tänkt. Nåja, 5min rodd som uppv 1km uppv på bandet 10x inervaller (2 fusk.. för korta) tot 7km på ca 36min. Börjar få upp lite fart. Följdes av skivstång intervall. Mör i slutet kan jag lova! Kroppen tvingas ju över på fettförbränning som energi och det svider. Väggen. Men är SÅ nyttigt för långdistansare Jag har ju ngt mål att göra en mara så det är bara att köra!
    Ja: träningsmål: Ni andra skriver ju om det här är mina so mhar växt fram:
    Gbgvarvet under 2h (halvmara)
    Göra milen sub45 i år.
    Anmäla mig till ett marathon, funderar på Sthlm nästa sommar. .Maken föreslog lidingöloppet. Det lär ju var vidrigt, men är kortare Någon som har testat?

Idag springer jag på toa! körde bra med mage igår och några av intervallerna var baserade på plankövningar (gräsliga *s*) Märks idag! Ingen förstoppning här inte *lol*

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!