Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2017-09-24 16:06:25 följande:

Pass 99

AB 25cal uppvärmning

Bänk 5x5@70kg

Marklyft med fatgripz 5x5@90kg, tog till fatgripz för att inte behöva ha så tungt men ändå kunna utmana kroppen. Fick ändå ont i knät..

Strikta pullups med fatgripz 5x5, riktigt svårt och jag fick bryta alla set. Det blir så tjockt att jag inte har en chans att stänga handen.

Avslutade med rodd 1000m, hade dottern med och hon vill aldrig åka hem..

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Vad i hela friden är Fatgripz?
    Jag är stel, igen. Tycker låren borde vänja sig en eller annan gång....
  • Margaux

Dagens wod:
    5-5-ME front squat @50kg fick 10 på Max effort och är nöjd med det!

100 burpees for time
    8,40

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-09-26 20:48:18 följande:

Pass 100

Skulle på wod ikväll men dottern samarbetade inte så det blev hemma.

5km rodd 22:50 + 100 kbswing 24kg

Skulle du ha med henne? Har ni barnpassning?
  • Margaux

Igår var jag på Build & Burn men vi var bara 3 så det blev en pt timme med lek i stället. Rodd mot specifikt mål användes för att bestämma reps. Vi körde deadlift, pullups i slinga, superman, planka etc. Det var kul och jag var generellt dålig på att pricka mål så som värst hade jag 48 pushups på rappen! Så totalt blev det nog bortimot 200 push ups.

• Margaux

Idag blev det sats på mig.
    Rodd 2000m

5-5-ME strict press 25kg (9reps)

5-5-ME front squat 55kg(8 reps)

1 Max rep 65kg mot boll(wall ball). Kändes bra! Ska prova 70 nästa gång

Max effort DU ca 10min

• Margaux

Idag gick jag på wod, var trött efter en helg med en del jobb och middag igår.

3-3-Max effort front squat
    57,5kg och fem reps ME.

12min Amrap
    12 squat clean, 25kg
    12 Box jump
    12 TB
    3 varv plus några squat clean

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-10-03 20:02:38 följande:

Mancold! Helt slut

Hahaha. Självinsikt ..
    Krya på dig!!

Min man klagade i helgen på att jag blivit "bulky", funderade på mycket jag ska fästa vid det?
    Stod i duschen med Kristin Holte igår och dit är det typ 7 ljusår så jag kan verkligen inte själv se problemet.
  • Margaux

Han menar att jag börjat bli stor som i "inte kvinnlig och slank" som jag var tidigare. Han sa väl som tillägg att han respekterade vad jag ville men vi har nog börjat få olika ideal. Jag hänger ju med många som är sådär Crossfit stora precis som Holte och typ Briggs. Killarna ser ju ut som klippta ur 300, och är topplösa på träning. Jag är alltid minst och sämst typ. Man ändrar ju referens av sånt.
    Min man är 195 cm lång och 100kg. Absolut inte vältränad men inte ur form heller. Normalt bredaxlad....

• Margaux

Förövrigt är jag inte deffad. Man märker att allt lyfts och det är nice. Hullet på nedre delen av magen magen måste nog deffas bort med hård diet. Ev om det går till sig automatiskt till sommaren 2018. Men det verkar gilla att vara där. Jag är heller inte direkt intresserad av sträng diet. Jag är 1,80 lång och rätt normal, smal i benstommen. Men ja, axlar har jag fått, och lite lår men det var bristvara tidigare så den biten är positivt.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!