Träningsnördar - här samlas vi!
Ser du på Games Studentpappa ? Sjukt kul!
Ser du på Games Studentpappa ? Sjukt kul!
Tror jag väger mig för sällan för att veta om jag pendlar upp och ned i vikt men jag blir stadigt tyngre och jag vill ju gärna tro att det är pga muskelvikt. Väger 68kg nu och startade på 64-65 för två år sedan. Först gick jag ned något kilo för att sen börja lägga på mig. Jag är 1.79 lång så kan nog gå vidare upp mot 70 utan problem.
Jag ska på lagersalg för Skins på lördag och de har mina favvo byxor: A400. Hoppas hitta nya då!
Dagens wod var kroppsvikt EMOM
Med 10saxhopp
5 burpees
3 pushups
15min
Sen div lekar i hockey med medicinboll och sprints.
Avslutades med Bring Sally Up Squats.
45 roliga minuter.
Försöker äta lite mer Paleo och idag bytte jag fullkornspasta till Bolognesen mot squash "spagetti", svamp och wokad grönkål. Men Gud så hungrig jag är redan.....
barnens pizzasnurror till matsäcken ligger risigt till....
När jag räknar efter så har jag iaf gjort 100 burpees idag. Kanske förtjänar en pizzasnurra?
Å dagens träning var så grymt fet!
A. 5-5-5 deadlift 55-75-85kg kunde nog fint kört på 10kg till.
B. "Good fight gone bad"
As many reps as possible EMOM
Wall balls
Sumo deadlift High pull 25kg
Box jump
Push press 25kg
Cal row
Rest 1 min
3 rounds
Lätt kassast på High pull deadlift och pushpress, resten klarade jag bra. Nästa gång ska jag iaf ha 20 mer reps.
Dagens Endurance Wod var brutal...
Den såg så lätt ut på tavlan och jag slutade som en blöt fläck på golvet!
4 rounds for time
400m run
50m walking lunge
25 burpees
27,34 min
Idag checkade jag in barna på Elixia och körde träning själv. Blir ju alltid lite hattigt men i stora drag:
10min Skillmill
Mobilitets uppvärmning
Back squats 5-5-5-5-5 upp till 65kg
Amrap 12 min
200m row
10 power cleans 30 kg
2 rope climbs
Nästan 4 varv
Sen gick jag på lagersalg med Skins och blev 1800,- fartigare och några feta plagg rikare!
Pass 83 igår.
Skills på MU körde först singlar med hopp och sedan en hopp MU och 3 ringdips så länge jag orkade.
Att det ska vara så svårt..
Var på crosstraining idag. Vrickade foten på kanonboll uppvärmning men det går nog snart över.
Pass 86
4 varv
10 kb snatch 32 kg (5+5)
2 rope climb 5m körde några legless men 5m är högt..
Övade fotlås som proffsen efteråt men var så stekt i armarna så jag knappt kom upp i repet.
strikta ringpullups+ ringdips