Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Som väntat är jag Cowboy Berit idag och kan knappt gå. Gick på Sats med kidsen på morgonen men det blev rehab/prehab med foamroller etc samt lite pullups och ett core pass. Ska bada sen och ta en omgång Linnex så hoppas jag att jag är fit for fight i morgon.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-05-14 20:40:15 följande:

Ikväll var det inte mycket till träning mest rehab. 60 cal AB och 5x5 banded squats med visserligen tom stång men det är iaf 20 kg..

Ett steg fram två steg bak, när det ena knät börjar bli bra börjar det andra att krångla men det är inte på samma ställe så jag hoppas på något tillfälligt. Känns ju inte lovande att inte kunna sitta på knä på golvet vid 35, tur man inte är hantverkare.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Vad säger sjukgymnast ?
  • Margaux

Idag var jag på crosstraining efter jobb, missade dagens lunch wod pga ett möte!
    Helt ok pass!

• Margaux

Super wod idag.
    Uppvärmning 3 varv
    300m rodd
    10 Wall squats
    10 utfall
    10 kbs
    10 goblet squat

4*3 back squat
    55kg

Squat clean Ladder
    10-8-6-4-2 körde 30-50kg
    Och la till 2*52,5kg
    Kunde tagit 55 också. Mer i tanken!

• Margaux

Build n Burn idag på Elixia. Håller nog på att bli sjuk. Väldigt svettigt och halvdan motivation.

• Margaux

Blev sjuk. Igår var det fullständig time out. Idag har jag varit på cup med sonen och känner mig bättre. Kanske träning i morgon!

• Margaux
    K grrl skrev 2017-05-19 07:07:22 följande:

Har äntligen kommit igång med träningen igen. Ledfästesinflammationer i fötterna gör det lite tufft, men närmar mig i alla fall tidigare vikter. Igår back squat 65 * 6 och 35 kg x 30 goblet glute bridges, bland annat.

Välkommen tillbaka! :)
  • Margaux

Idag provade jag ett pass med Performance Mobility på Elixia Lillehammer och lekte lite i deras monkey bars efter plus lite front squats. Inte helt 100 än men skönt att röra sig lite.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-05-26 21:56:25 följande:

Jag gick och köpte mig en 1000cc ATV häromdagen så jag har haft lite svårt att prioritera träningen. Ska skärpa mig imorgon!

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Vad är det?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!