Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Skivspinn 90min igår, kände mig stark som tusan när vi kom igång, men mycket lojj innan! 10km löp i lördags, regn/snö och taskigt underlag så det blev inte ngt riktitg långglöp som planerat-
    Har haft en riktig kak/fika helg och känner att det inte är bra för min löpning. HAr sockersug efter semestern.. .Så nu blir det nya tag, vet ju att kroppen eg behöver BRA grejjer om det ska bli bra..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Sommarnatt10 skrev 2012-02-21 12:12:55 följande:
    hoppar in o frågar er som verkar bra på det här med träning...

Jag har börjat göra plankan
    orkar inte 3*1 min ännu men jag kör på

I går tyckte dock min man att "är det inte bättre att så på knä istället för på tå o orka stå längre tid" (tror inte riktigt jag pallar 3*1 min där heller o tränad ja visst) Han menade på att det är bättre med längre tid än mer belastning...
    själv tänker jag ju då att när man klarar 3*1 min så gör man det svårare, men jag vet inte...

Så nu frågar jag er vilket är bäst. tå-armbåge eller knä-armbåge??? 
    Gör det alternativ du orkar göra med korrekt utförande. Ett alternativ är att göra på tår tills du inte orkar mer och då gå ner på knä tills du inte orkar det mer..

Planerar att springa hem från jobbet idag. Transportlöp, enda chansen att få tränat idag Minst 10km löpning mao, hoppas hinna och palla ett par km extra!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Transportlöp, 10km 67min. Känner mig helt ur form, tungt! Undrar om det är 3kg ryggsäck som gör det?´+ 2 kg semestermage? Känns som att springa i gyttja typ. *gah* Körde ändå endel på seesmtern så man borde ju inte tappat all kondis? Eller så är det det att mensen är på G i dagarna eller/och att det ÄR lite tyngre att springa i dubbskor. Brukar dock inte vara ngt direkt problem! Springer ju inte ens långt jue *surar* Orkar bara inte längre.. SUR är jag på detta!! nåja. Bättre än inget...

• MissKaos
    Beckaa skrev 2012-02-22 17:18:28 följande:
    Mollly, hoppas du mår bättre idag?

Jag har precis köttat mig igenom ett fint styrkepass hemma. Axlar och bröst. Avslutade med planka med fötterna på boll, den känns verkligen! :)

Nu njuter jag av endorfinkicken - och Grey's Anatomy på tv :))
    W H A T började Grey´s igår? Eller är det gammla avsnitt?

Körde HIT igår. Skitkul! mÅste rekomderas. JObbigt, man kan köra tills man mår illa (friskis o svettis högintensivträning) Typ stationsträning, 3 övningar i varje "zone" man gör tex grodhopp över stepuplådor, står i planka och sitter i "båten" med rotation med vikt i ena zonene.. Knäböj med hopp m skivstång, armhävningar på skivstången och hopp över skivstången i en zone. Ja ni fattar! Detta och 6km  på bandet = trött och en lätt runners high!
  • MissKaos
    Beckaa skrev 2012-02-23 19:56:03 följande:
    Gamla avsnitt, men igår gick förra säsongsavslutningen, så nu börjar de om från början början igen på eftermiddagen. Men den 7'e mars är det dags igen, med dubbelavsnitt. Jag längtar!!
    ÅÅHHHHHHHHHH! JAg är helt fast! Får skriva upp det i almenackan *lycka*

10km löpningi  fantastiskt väder idag. TUNGT som *fula ord* Men det kan ju ha att göra med att jag har en träningsvärk som är mer på G än riktig tränignsvärk ännu efter gårdagens pass.. Känningar i knäna *suck*

Dax att börja packa väskan för morgondagens träning. Ska kolla om det finns plats på spinning, snällt för mina knän. Tror jag ska undvika stötar, det är nog träningsvärk delux. Blir vila sen för vi ska resa bort på dop i helgen. Blir öm av att sitta stilla. Misstänker att det är lite lite svullet i muskelfästet.
  • MissKaos
    Anders 990 skrev 2012-02-24 19:08:54 följande:
    Har nu startat ett 6v program som skall bli intressant att se resultatet av. Muskelär uthållighet - 6v. 3ggr i veckan. Samma pass, 3set, 12rep. - ryggknäböj med skivstång -bänkpress med hantlar -chins -axelpress med hantlar -enarmsrodd -marklyft med skivstång. Dvs stora muskelgrupper, hela kroppen i ett pass. Första passet var riktigt tung! Löpning eller crosstrainer 10min som uppvärmning. I
    Låter som ett tufft pass! Hoppas du uppdaterar oss!

Imorgon ska vi på dop, missar mao en träningsdag. Vet inte om det ska bli löpning eller skiv/spin på söndag. Endast sprungit 26km denna veckan, jag borde ligga runt 40 nu. Ska upp i 50 -men får ta det lite lugnt efter semestern då ett muskelfäste krånglar..

Nåväl: idag blev det medelspinning och ca 30 min i gymmet 2 axelövningar, lite core och vader. Hoppade allt vad benövningar heter förutom vaderna. Har massiv träningsvärk. Vet EXAKT konturerna på rumpa/ben hela tiden. Aj.
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-02-25 10:17:55 följande:
    Hej alla... Har inte varit inne på ett tag. Jag blev sjuk natten mellan Torsdag och Fredag förra veckan. Hann jobba 15 minuter på Fredagen tills chefen skickade hem mig. Febern steg och steg, som mest var den uppe i 39,7. Jag som får feber vid 37,0 kände mig halvt död!

Sedan förra fredagen har jag haft 39 i temp, 8 dygn i streck, igår eftermiddag/kväll och framåt har jag inte känt mig febrig. *PEPPAR PEPPAR* Har varit till läkaren och fått antibiotika, och en hostmedicin som jag fick biverkningar av - var upp i minst 12 timmar med spyorna uppe i halsen.... trevlig medicin man fick!

Jag är så fruktansvärt förkyld, hostig, snorig..... öron & hals värker...... Det var evigheter sedan jag mådde så här dåligt! Men det värsta är att kroppen värker - ryggen är värst, men det beror väl på den lång och höga febern  + all hosta.........

Hoppas ni andra har det bra och tränar på! Är sjukskriven nästa vecka, men sen när jag ska börja igen ska jag börja luuuugnt! Tänkte mig jam och dans. Känns det bra kan jag öka på med 1 pass veckan efter det.
    Stackare!! Det låter ju h elt viditigt.

11,4km löpning idag. Undeerbart Har dock lite känningar i halsen nu och nyser och håller på. Kokar soppa på morötter och kikärter. Och vitlök! Ska bli spännande att smaka, enkelt att göra. Lite lite proteiner kanske men det är ju enkelt avhjälpt med keso och jurdgubbar till efterätt! Eller en äggmacka till
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-02-26 19:12:38 följande:
    Det ääääär det! Jag vill träna, jag känner hur kroppen säckar ihop..... Det var tänkt att jag skulle gå ut nästa Lördag, har längtat så och är så himla sugen. Men jag låter bli!! Förstår inte att kroppen skiter i att lyssna på vad jag vill....

Duktig du är att springa, har ni barmark? Vad har du för skor?? Sluta nys, det är så skiten börjar... ha ha! Vaddå bitter....?
    Vi har barmark nu, men innan när det var isigt sprang jag i mina Attilla Icebugg. Jättesköna!

Jag ska göra en halvmara ivår, är lite bekymmrad. Lite öm i mina knän, tror det är inre muskelfästet till quadriceps som skojjar med mig. Överansträngt och evt lite inflamerat. Diklofenak, kanske.. Har sprungit med rygga och det gav nog lite för många kilons belastning. Så, det blir till att ha mindre i väskan.
    JAG har nu gjort S-HLR webb utb. Så nu kan jag släppa den stressen. Gick ju fort (går instruktörsutb i i sjukhus HLR)
    Nu, strykdax!
  • MissKaos
    Machapuchare skrev 2012-02-27 09:28:18 följande:
    Spring i skogen, gärna på mjukt underlag bredvid stigen så mycket som möjlligt, för att minska belastningen på knäna.
    Omöjligt. Har inte den möjligheten, där jag springer i skog är det sankt jämte stigen alt så springer man mer eller mindre offtrail. Sen blir det en del asfaltslöp dessvärre... Försöker lägga mina rundor så att det blir så lite asfalt osm möjligt, men löp hem från jobbet är ju 100% genom stan. Nästa fredag vill jag göra10+10km -dvs både till jobbet och hem som transportlöp. Det är mer skonsamt än ett långpass och ja, jag får väl testa.. Ska då ha så lite som möjligt i ryggan. Kommer inte ha skor med mig och väljer kläder som väger så lite osm möjligt samt lämnar av duschtvålen dagen innan..
    Tessou skrev 2012-02-27 10:26:56 följande:
    Gå till en sjukgymnast eller kiropraktor, så får de kolla knäna och ge dig övningar.
    Vår läkare på jobbet har kollat på det, sen har 3 sjukgymnaster gett råd.. Någon jäkla löneförmån ska man väl ha!
  • MissKaos

Och jag fösöker välja.. Softa i soffan med en mkt mkt bra bok. Eller dra till gymmet för ett skivstångspass... Vill köra långlöp imorgon, och det klart det går bättre på fräscha ben (vi ska få 10 grader varmt!!) åh, måste bestämma mig inom 5 min... Sen är det försent.
    Omröstning?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!