Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2017-10-03 21:25:08 följande:

Apropå form, 48 år gammal, skaplig deffning

Vem är han?
  • Margaux
    K grrl skrev 2017-10-03 22:30:01 följande:

Jag får bara komplimanger för min kropp. Jag tycker ju ändå att jag är lite musklig, framför allt på ryggen, men också ben, och har axlar och bröstmuskler. Just benen får jag mycket komplimanger för. Faktiskt tycker jag själv att jag har mycket kvinnligare former nu än när jag var mager (min man håller med).

Ligger ännu rätt lågt i intensitet på min träning... och upptäckte idag att jag har tappat mycket i styrka i frontböjen!

Hur går det med hälsan?
    Eller hur det är mycket snyggare med muskler? I alla fall när man börjar bli lite äldre. På en typ 20 åring är ju allt tight ändå men det går ju fort utför efter 30.... eller ett barn eller två.
    Jag ska se om jag vågar lägga upp ett kort en dag.
  • Margaux

Oh my... jag är så sjukt sliten!

Dagens wod var:
    3-3-ME back squat jag körde 75kg och det var rätt tungt. Fick 4 på sista set men kunde nog klämt ut en till med heja rop.

5*2 min Amrap
    5 Thrusters
    5 burpee over box(facing)

Mamma mia!! Fick jämt två varv per rund förutom första där jag gick ut för hårt.
    Jag mår fortfarande illa.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-10-04 11:14:29 följande:
    Ja det blir ju ett visst detektivarbete, för mig funkar ju tex långsamma benböj men inte snabba då får jag ont. Men jag har bara ont på ett ställe så det är väl enklare för mig att hitta vilka övningar som funkar.

Sen vad som skulle kunna få mig att bli helt smärtfri är jag nästan uppgiven kring. Jag har mer eller mindre accepterat att det är så här mitt knä kommer vara framöver. Jag kan nog bli starkare igen men får köpa att det kommer göra ont efteråt även om det inte är skadligt längre, så kanske du haft det länge?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Vad är det i knät som krånglar? Äter du kollagen?
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-10-04 19:48:57 följande:
    Vad innebär 3-3-ME?
    ME= Max effort , typ så många som man orkar. Men på 90% ska det inte vara många fler än de 3. Då är det fel vikt!
  • Margaux

Tror jag ska vila i morgon. Så slut som jag är ska man inte bli av några Thrusters....

• Margaux

Idag var det dags igen. Dagens wod

3-3-ME 95kg
    Kom lite av mig på sista set, blev bara 3. Borde klara 5. Ska testa det nästa gång.

Amrap 15min
    400m run
    20 m walking lounges 32kg
    5 bar muscle ups(jumping)
    2 varv plus run, lounges och en bmu

• Margaux
    Margaux skrev 2017-10-06 21:50:19 följande:

Idag var det dags igen. Dagens wod

3-3-ME 95kg
    Kom lite av mig på sista set, blev bara 3. Borde klara 5. Ska testa det nästa gång.

Amrap 15min
    400m run
    20 m walking lounges 32kg
    5 bar muscle ups(jumping)
    2 varv plus run, lounges och en bmu

Ser att jag glömde skriva att det var deadlift ... :)
  • Margaux

Idag har jag riktig träningsvärk typ bak knäna, övre del av rumpa, rygg, sida etc. Gissar på utfallen med vikt. Det var tungt. Vila idag i alla fall! Var ute och slarvade igår kväll!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-10-09 20:02:37 följande:

Pass 103

Strikt press

5-5-5-5-3 50-60-70-80%

Wod 5varv

10 pushpress

10 powerclean

15 situps

15 boxjump

Vila 1min mellan varje varv

Rx var 50kg, jag fegade och körde 40 och kunde köra unbroken de två sista varven och då är det för lätt. Men jag har ingen koll på min status längre och är väldigt ojämn. Just pressar och powerclean är jag fortfarande stark i antar jag.

Var inte det skönt då? Att formen är bättre än antagit?

Jag har jobbat hela dagen och kvällen så det blev en snabbis hemma.

1000m rodd
    15 push ups
    15 butterfly situps
    *3

Blev rätt mör efter fredagen så har vilat i helgen. I morgon har jag ett påtvingat möte på lunch så missar wod och hinner inte träna efter jobb. Får klämma in sats på morgonen tror jag...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!