Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

MEE83 skrev 2016-02-28 11:59:48 följande:

Ja det är ju olika, jag äter gärna en full måltid efter middag, dvs sent på kvällen efter träning. 

Jag är lite utav en hobbit, fast utan anlag att bli rund runt magen, haha... det samma gäller väl min tjej och även hennes lillasyrra, de kan verkligen slänga i sig vad som helst utan att det påverkar deras vikt, och då tränar de inte heller extremt mycket, tjejens lillasyrra tränar i princip inget alls och äter kasst, jag tror att hon kan koka snabbmakaroner .

Jag bränner mest energi på kvällen, då det är då jag har möjlighet att mörda mig själv, jag har förvisso en ny rutin där jag springer en runda innan jobbet(och morgonduschen) varje dag, men det finns ju inte direkt några bra spår mitt i Stockholm.

Så det blir som för de allra flesta, att man får tid efter kneget, jag sitter still framför skärmarna större delen av dagen, med lite möten med jämna mellanrum, så energiförbrukningen är ju på botten.

Och på kvällarna alternerar jag med springa(t ex nackareservatet), gärna med bergen ryggan packad med vikter, eller orientering, och så gymmet. Tränade mycket mer på gymmet tidigare, men kände mig för tung, så jag försöker bli lite mer lean nu. 

Några gånger i veckan hänger sambon på, så då blir det jag, hon, och barnvagnen med tillhörande unge(skall ut nu, sedan är det både Blåvitt och Spurs), hon är inte överdrivet resultatinriktad bör väl sägas, hon vill mest ha rimlig kondis och behålla sin fasta bakdel utan att för den delen bygga för mycket muskler, eller tappa kurvorna, men ja, ämnesomsättningen i deras familj skulle vara något för Karolinska att studera. 

Ha det! 

Ja då tränar du betydligt mer än mig som det låter, jag snittade 4ggr/v förra året om man räknar bort sjukdomsvilan. (Hade några längre förkylningar)

Min kroppsform är mer åt flaggstång då jag är lång och smal. Estimeringen ser ut att hålla, lunchen landade på 950 kcal med reservation för att jag kan ha underskattat storleken en aning så kanske lite mer. Kör hårt!
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 21

Open 16.1 Amrap 20 min

25 feet overhead walking lounges 43 kg (5 reps)
    8 burpees över stången med ansiktet mot stången
    25 feet likadant (5 reps)
    8 chest to bar pullups

121 reps, polaren 139 och coachen 195 och det var den jäveln missnöjd med. Han som leder hade sist jag kollat gjort 350(!)

Jävlar vad stryk jag fick, höger arm gav upp helt med ca två minuter kvar. Har fortfarande domningar och långt ifrån full styrka. Måste ha stasat den på något sätt i axeln och strypt blodtillförseln typ. Ska göra ett nytt försök senare i veckan, ska fan fixa 6 varv. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-29 00:02:33 följande:
    Å jag önskar att jag kunde göra den där utan att skalera... Det är mitt mål 2017. Klara alla på RX.
    Ja det kommer väl någon del av Open som inte jag fixar också, muscleups, DU och handstandwalk fixar inte jag. Har en träningskompis som påstår sig kunna hjälpa mig med muscleups-tekniken så det ska gå vägen men det återstår väl att se. Till nästa år kanske
  • Studentpappa

Kcal beräkningen sprack på middagen, det blev hämtmat ris, kyckling med röd curry och kokosmjölk. Jag har ingen aning om vad det kan landa på, men jag antar med mellanmål och några frukter så kom jag en bit över 3000 kcal igår. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-29 21:21:28 följande:

Studentpappa: Annie Thorisdottir score 340..... Sjuuuuuuuuukt!

Och Jonne koski (finne som tränar mycket på crossfit solid med högberg) 349 3:a, Lukas ligger 41:a med 316 rep. Mikaela Norman ligger fyra på 333, helt galet hon har kört crossfit i några år och är typ 23. Hon vinner säkert games om några år.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-29 22:27:50 följande:

Hon ligger tvåa.... Supercoolt. Och Kristin Holte från Crossfit Oslo ligger 4 med 317. Starka tjejer!

Säg den lycka som varar, nu har dom halkat ner. Det fanns några raketer kvar tydligen, och det kommer säkert fler.

Bästa manliga svensk är nu 82:a om inte mina trötta ögon missade någon.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-03-01 07:39:05 följande:

Jag diggar Samatha Briggs. Visste du att hon brukade jobba på pub och vara rätt överviktig? Såg en dokumentär om henne.... Sjukt cool tjej som verkligen tog tag i sig själv! Av tjejerna är det ju 3 skandinaver på topp 10. Det är coolt! 
    Kanske högre konkurrens bland männen.. vet inte!

Nä, jag har inte sett så mycket om dem personligen. Jag vet inte hur det ligger till mellan könen det kan nog helt enkelt vara så att skandinaviska tjejerna är bättre helt enkelt. Thorisdotter är väl fd games-vinnare till och med?

Sen tror jag iaf Lukas kommer sluta rätt högt på slutet, han är stor och tung och detta var inte hans bästa "gren" eller vad man ska säga. Kommer det wodar som blandar in maxstyrka så kommer han vara vass. Även islänningarna och Jonne borde klättra (Jonne är ju iofs med i toppen), det var ju en islänning på pallen i Games 2015. 

Jag tyckte den här filmen var lite rolig från crossfit.com skulle kunnat vara jag, är som spaghetti över stången

• Studentpappa

Pass 22 

benböj fram och bak. Lunchpass, hamnade som räknare åt en träningskompis också på 16.1. Hon kör klassen masters 45-49 och fixade 174 reps, sjukt bra. Jag tyckte hon skulle filma och registrera sig då hon skulle placera sig på plats 23 i Europa med det resultatet. Och säkert fixa några fler med en filmkamera som morot. Men hon var nöjd med att veta hur hon stod sig..

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-03-01 13:55:37 följande:
    Är inte registreringen stängd nu för 16.1?
    Det kanske är så jag vet inte, vore ju synd isf. 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!