Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Träningsnördar - här samlas vi!

ander25k skrev 2013-08-25 09:16:13 följande:
    Håller med dig , förbereder mig fören PW till gymmet , och ett tungt rygg pass , plus lite grepp styrka :)
    Greppstyrka

• ander25k
    Wilowa skrev 2013-08-25 12:33:17 följande:
    ...det är exakt tio kilo mer än vad jag vägde i morse.
    Kan använda dig till militärpress då :)
  • ander25k
    Paradigm skrev 2013-08-25 13:00:10 följande:
    Ander25k - jag bara känner hur testosteron bara flödar ur bilden
    Finns en rolig historia om det , men den passar inte i forumet :)
  • ander25k
    Sorbus skrev 2013-08-25 14:36:15 följande:
    Aj, jag har fått problem med min axel och överarm. Det började för ett några veckor sedan efter att jag kanske tagit i lite väl fler dagar i rad i kombination med annat i vardagen som frestar på samma muskler. Då vilade jag armen och knaprade lite antiinflammatoriska och tyckte det blev bra, men efter en lång flygresa i ekonomiklass och att ha sovit lite snett så är det tillbaka. Skitstörigt eftersom det påverkar träningen. Goda råd om hur jag blir av med detta? Det är utsida axel och ner längs utsida överarm som gör ont. I vissa lägen känns det inte alls, men i framförallt utåtroterande rörelser kan det ta tokont.
    Prova med att lätt träna baksida axlar och rotator övningar , annars är axlar ett svårläkt släkte , kan ta tid och kräva vila
  • ander25k
    Scratchy skrev 2013-08-26 18:07:45 följande:
    Idag har jag lyckats köra marklyft med hela 4 kg. Ett stort steg för Scratchy. Ett ganska patetiskt antisteg för mänskligheten.

Hoppas dock komma upp till 100kg innan nyår. Tänkte tillämpa regeln som anders25k presenterade att 5 kg kroppsvikt tillåter 2,5 kilo på stången, vilket blir:

(100-4)x(5/2,5)=192

Jag måste alltså öka 192 kilo i kroppsvikt runt midjan. Tror jag måste äta mer gröt.
    Glad Och jag borde göra ca 300 kg , för jag gör 150 kg med en hands grepp och då borde 2 händer generera 300 kg Cool
  • ander25k
    Sorbus skrev 2013-08-26 19:08:09 följande:
    Tack i alla fall!

uhoh Foten i munnen Har du förslag på bra övningar (ej maskin)?

Nej, jag kan inte svära på att det är musklerna och inte nerver som kommit i kläm. Hur vet man vilket det är? Och vad brukar du göra när det händer?

Tack för alla goda råd. Idag har jag haft ont i halsen och känt mig rätt hängig så det kan vara som jag håller på att bli förkyld. Jag har en tendens att få muskelsmärtor och låsningar i framför allt nacke och rygg när jag är förkyld. Tar ont som fan men går över när förkylningen släpper. Så jag hoppas att det är det som spökar och att jag är av med axeleländet snart. Idag blev det i alla fall bara promenad på kuperad skogsstig och inget svettigare som egentligen var tänkt.

Övning 2 hon gör

• ander25k
    Clownensglädje skrev 2013-08-27 15:23:47 följande:
    Väntar fortfarande på att det dyker upp en snygg och tränad tjej här...
    Och vi väntar på att du ska hjälpa dom i tråden med tips och råd på övningar , du hade ändå 10 års erfarenhet , sprid den då .
  • ander25k

Körde ett tungt ryggpass ,med ryckdrag , Latsdrag , och 3 olika rodd övningar , idag är jag mör och vill ha en sambo som kan ge mig massage , så dagens träning blir en PW så man får lite cirkulation .

• ander25k

Då var träningen över för några veckor , en körare i armbågen ,så en fästa sitter lite dåligt till en muskel , så bara vila , och hoppas inte smärtan blir värre än nu .

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!