Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Paradigm skrev 2013-08-30 23:26:02 följande:
    Ja ibland är det skönt att vara kvinna för då slipper man sådan oro... Det blir liksom ganska tydligt.
    Va är du säker på att du inte spritt några barn runt världen?
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-30 23:30:52 följande:
    Men vänta nu. Då måste jag ha varit 16 när barnet blev till. Jag hade flickvän då. Måste säga att hon dolde det väääääldigt väl eftersom vi var tillsammans två år till och jag inte märkte något under de två åren.

Jag har visserligen åldern inne så det hade kunnat vara möjligt. Fast jag har en tolvåring så det får räcka.
  • Wilowa

Usch, jag måste uppsöka min kiropraktor, har haft mer besvär av ryggen den här helgen än på länge. Har egentligen en tid i mitten av oktober först.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-02 19:32:18 följande:
    Sjuk Hade sån tagg för att komma igång efter sem och hade planerat att börja gå på vattengympa 1g/vecka och styrka 1-2ggr samt spinning och mitt vanliga trampande till jobbet. Hade även tänkt mig att skärpa mig och hålla godiso ch fika till helgen.
    Vad händer?
    JO, en helkväll på förlossningen pga Samandragningar, magont, illamåeende och minskade fosterrörelser. Blev ordentligt kollad. Bebisen fick fullständigt spader när dom försökte sätta CTG och försökte kickboxa sönder micken (Bra där -lovande för framtiden!) så dom fick ingen kurva men min mage fick konstiga former.. URINVÄGSINFEKTION! Det har jag alldrig haft i hela mitt liv. Kom hem kl 01. Dom var snabba och effektiva och superomhändertagande. Och jag är minst sagt glad att barnet mår bra. Och att inte livmodertappen vart påverkad.
    MEN det fuckar upp mina träningsplaner! Jag har blivit fet, tänkte inte alls bli inaktiv med. Och otränad. Vafan, här ska man föda barn -i min värld ungefär som ett marathon- och göra det OTRÄNAD? WHAT? Blev dessutom låg låg låg och känner mig deppig. Hasade iväg till apoteket. Åt Pizza. Köpte godis. Fick VILA på hemvägen från vagnen det är 7min att gå, detta pga sd.
    Stackare! Fast du kommer fixa detta, det vet jag. Varva ner och ta det lugnt!

Själv gick jag hem från jobbet i fredags och är fortfarande hemma. Min rygg vill verkligen inte vara med nu. Idag har jag inte så ont som under helgen, men jag känner mig väldigt ostadig. Detta är inte hållbart, så jag har bestämt mig för att inte vända mig till min kiropraktor denna gången, utan söka kontakt med en sjukgymnast på det gym där jag tränat innan. Ringde dit idag och de skulle ringa upp, men än har jag inte hört nåt. Gissar att det är nacken som inte gillade att jag började träna, men jag måste träna för att bli bra nån gång så därför tar jag hjälp av en sjukgymnast. Det är mindre än en månad sedan jag var hos kiropraktorn sensat och jag har en tid dit om 1½ månad. därför känns det vansinnigt att vända mig dit igen, han kan uppenbart bara bota mig för stunden. Jag bär på allt för många små godingar på jobbet just nu i inskolningstider.
  • Wilowa

Usch! Detta börjar kännas ohållbart. Jag fick äntligen tag i en sjukgymnast idag och när fick jag tid då? Jo om FYRA veckor! Ska jag tvingas sitta här i fyra veckor innan jag ens får hjälp...får väl lägga mitt hopp till att de får ett återbud. I morse gjorde jag en rörelse så det knakade till i höften och idag är jag lite bättre. Fast jag är långt ifrån bra. Skit också!

Jag har en tid till läkaren imorgon, men det tror jag knappast ger nåt annat än mer besvär av att jag tvingas åka dit. :-/ Fast jag måste ju eftersom det är åttonde dagen hemma då.

Jag börjar bli ordentligt rastlös nu, jag vill bara ut och röra på mig. Fast jag orkar bara stå kortare stunder så promenader känns som ett stort riskmoment. Får försöka peppa mig med positiva tankar...positiva tankar...snart kommer snön och då är jag frisk igen!

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-05 09:35:56 följande:

Mental träning? *huu*

Idag har jag med mig min träningsväska! ÄNTLIGEN till gymmet igen Kommer ju få bli ett lättare pass men bara det att få röra på sig. Magen vill inte riktigt järn + antibiotika + graviditet + sitta silla = man behöver EDA för att gå på toa..
    Ja...jag vill inte tillbaka till jobbet för jag vet att jag inte orkar, har tvingat mig själv att jobba länge nog. Fast samtidigt vill jag inget hellre än att åka dit och att allt är som det ska.

Hu! Min mage hade dött om jag behandlat den så...tur att jag inga fler barn ska ha. Hoppas att lite träning får den att må bättre...och att det inte ställer till nåt med "den andra" magen. ...för visst har du två magar MissKaos.
  • Wilowa

MissKaos: Med tanke på hur stor du blev snabbt så trodde jag att du skulle vara större. Fin mage! Fast nu får vi allt hoppas att vi får se en ännu finare bäbis snart. ...ja eller du och dina nära och kära i alla fall. ...och inte tycker jag att röven ser så stor ut heller.

• Wilowa

Jippie! Idag kan jag stå upp utan att det känns som att hela världen ska rasa. :-/ Fortsätter det i den här takten kanske jag kan börja jobba efter jul? Fast vad gör jag då då? Jo en rörelse så jag sträcker mig i bröstryggen och knappt kan röra mig. Fast efter att ha suttit med värmedynan en stund känns det lite bättre.

Läkarbesöket idag känns ju väldigt lockande med, vad ska han kunna göra liksom? Visserligen en av de mest noggranna läkare jag hört talas om, men det är inte alltid så bra det heller. För det första lär jag bli på vc i en evighet eftersom det är en evig väntan på den läkaren, rekordet för ett besök är nog tre timmar tror jag.

Nä nu jävlar får det vara nog! Snart tränar jag ikapp med er. Det är mitt mål i alla fall!

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-09-06 11:12:28 följande:
    Jag har börjat köra 20 armhäv, 20 dips och 25 knäböj direkt på morgonen.
    Kommer öka vart efter, men det får inte ta för lång tid. Måste ju hinna med dusch, barn och allt annat på morgonen

Springer som vanligt Har bara inte orkat engagera mig i tråden efter "ni vet vem".
    Kör mitt race liksom!

Nu har jag bytt jobb också. Sitter på innesälj, dagtid mån-fre, istället för skift och varannan helg.
    Man får tänka lite nu i början så att man inte stoppar för mycket i mun när yrket plötsligt blev stillasittande.
    Skönt! För visst var det du som hade så mycket hälsostrul pga ditt jobb?
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-09-06 13:49:57 följande:
    Jupp! Tål inte omslaget mellan varmt o kallt som blir hos oss... Skumt! Nu har det varit "bra" det här året dock.
    Fast vi har väl haft ett överlag bättre år väl? Bra vinter och bra sommar. Förra året upplevde jag som väldigt fuktigt...med tre astmatiker i huset lägger jag märke till sånt.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!