Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2016-05-07 21:14:38 följande:

"strong is the new black" I love it!!

Jeg är ju inte direkt "stor" heller, men möjligen att han börjar känna av att jag är rätt vältränad nu... och han inte direkt har magrutor... Kan vara lite så.

Mitt mål i 2016 är strict muscle ups. Det borde jag klara va?

Ja satsar du hårt går det säkert, jag skulle vara nöjd att fixa en muscleup med kipp. Känns som jag väger 20 kg för mycket, chest to bar är ju hur enkelt som helst. Men muscleup känns omöjligt för mig
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-05-07 23:37:44 följande:

Det var lite så "du gör som du vill, men....." Får mycket positiva kommentarer också från honom så det oroar mig inte så mycket. Men det var tråkigt för mig! Jag gillar nämligen väldigt hur jag utvecklas. Tycker det är sjukt skoj att se på tex låren och att jag har fått axlar. Lite smånarcissistiska drag tycker jag mig ha utvecklat.....

Ja han borde ju istället tycka det är roligt för dig att träningen går bra. Ungefär som att du ber honom dra ner på tempot i firman för nu kommer det in för mycket pengar.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-05-07 23:17:28 följande:

Knepigt. Jag håller ändå på med bodybuilding och har vuxit mycket såväl mätbart och synbart (framför allt över rygg, ben och rumpa) men får bara komplimanger. Jag skulle också gissa att ham känner sig hotad på något sätt.

I mitt nya schema låg hipthrust med så nu ska jag också börja med juckaren
  • Studentpappa

Pass 47

Idag var det vanliga söndagsköttet 90 min rock'n roll ryggen är inte helt bra men känns ok.

• Studentpappa

Jag äter tre skivor bröd med skinka och ost typ, två ägg och 0,5-0,7 dl mjölk.

K grrl skrev 2016-05-08 08:11:49 följande:

Kul! Repmax på 150 här (2,4 x kroppsvikt), får se när du kommer ikapp.

Haha det lär aldrig hända, jag vet ju inte ens hur man gör men sist jag vägde mig stod vågen på 41 tror jag så det kanske finns en chans
  • Studentpappa

Liter inte deciliter mjölk, sen äter jag en burk kvarg på 500 gram delat på två tillfällen under dagen. Frukt går jag och plockar hela dagarna utöver kvargen.

• Studentpappa
    K grrl skrev 2016-05-08 08:11:49 följande:

Kul! Repmax på 150 här (2,4 x kroppsvikt), får se när du kommer ikapp.

Jag kollade lite videos, ska man använda en bänk att ligga på med axlarna eller ligga mot golvet? Verkar finnas olika utförande, spontant med min rygg känns inte en bänk klockren.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-05-08 20:15:16 följande:

Hip thrust ligger man med skuldrorna på bänken, glute bridge gör man från golvet. Det är väl lite hugget som stucket men GB har lägre ROM och mer isolerande för glutesen. Man tar lite mer i den, där tar jag 120 x 10.

Själv upplever jag HT mer skonsam, men man ska vara noga med formen, alltså att

- inte brösta upp sig

-"dra in svansen mellan benen"

- hålla blicken framåt

Ok tack, jag får ta det lugnt och testa mig fram.
  • Studentpappa

Pass 48

Hann med ett coachat idag så bekvämligheten vann och jag skippade mitt personliga. Missade en överstöt, är väl aldrig några problem i vanliga fall. Men jag hade lämnat två viktkakor liggande på plattformen som stången studsade på, resultatet blev en skaplig bula på smalbenet...

Tur man är klen så det bara var 85 kg på stången.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-05-09 20:20:06 följande:

överstöt?

Enbart "jerken" i clean&jerk från rack.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!