Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Ziraya skrev 2012-07-14 18:43:15 följande:
    Men usch, i dag verkar bara vara en sån dag då jag är sugen på allt och känner att det inte spelar någon roll för att mina ben (aka. timmerstockarna) ALDRIG kommer att bli mindre ändå :(

Men jag ska inte ge upp så klart! Jag ska äta enligt planen så kommer jag säkert att må bättre i morgon!
    Man måste få ibland med. En ätardag/vecka brukar fungera Unna dig liet av det godaste du vet!

Eller, testa färska jorgubbar med vaniljskyr. Kalorisnålt, och jättegott... (proteinrikt) Mager kesella blandat med funlight är med en idé, under deff.
    Du kommer krympa. Men det går inte över natten.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Ziraya skrev 2012-07-14 17:56:39 följande:
    Jag är så hiskeligt jäkla sugen på pizza i kväll!!!

Enligt matdagboken har jag 700 kcal kvar att äta innan jag når dagligt kcal-behov -500 kcal. Det är väl runt 350-500g pizza? hur mycket väger en pizza? xD
    En Pizza = ett halvt marathon. 1500kcal eller så. Om vi snackar kebabpizza... du bör ligga på -10% annars kommer du snart äta både det ena och det andra för att kroppens hungersignaler tar över.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Mitt dumma knä tvingar mig till vila. Ofrivillig, oönskad skitvila! Imorgon. På måndag har jag tänkt mig skivstång. Hade tänkt gå t gymmet imorgon *suck* Och springa på måndag. Får väl spara löpskorna till på tisdag, gillar inte alls detta

• MissKaos
    Mollly skrev 2012-07-15 09:21:45 följande:
    hahaha.
    Ska man börja med att springa så långt man orkar, eller ska man köra intervaller?
    Variera! Leta gärna upp ett program, så du inte kör på förhårt i början och skadar dig! Kolla tex på marathon.se

Jag har rätt ont i mitt knä. Insidan. Ngt musklefäste känns det som. Deppigt, deppigt. Tvingar miug att vila idag, ska köra skivstång imorgon, Får väl ta det försiktigt med ben, tänker köra lite CrossTrainer före/efter passet. INGA intervaller på bandet, jag som har längtat efter det. Hade lite intervaller i fart 3-4min i huvudet. (400meters) gärna 8st. Och 2km uppv. Innan passet. Och så lite efter, kanske 15min cardio, för att lixom dra ur A L L T. Körde en del sånna pannbenspass före gbgvarvet och det verkar som om det gav resultat. Kratt dj**l att ligg amitt i gångbanan så jag skulle snava över den. SKIT oxå!
  • MissKaos
    Ziraya skrev 2012-07-15 16:06:28 följande:
    Suck på mig. jag lyckades precis ha sönder min våg.... Jag råkade bryta av den lilla metallbiten som håller fast batteriet.
    Så där dog iden om att hålla koll på vikten! Jag får använda mig av mått i stället antar jag :P
    Använd ett par byxor istället!
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-07-15 11:29:04 följande:
    Vad säger ni träningsnördar?

Jag slutade med antibiotikan i onsdags, det gick ett par dagar sen kom täppan, rinnsnuvan, dunket i bihålor och torrheten i munnen tillbaka.
    Ska jag träna? Ta korta rundor liksom och inte ta ut mig?
    Total vila?

Jag blir knäpp! I synnerhet när sjukvården inte tar det på allvar!!!
    Jag hade tränat, men jag är inte normal.
    Kan du inte gå till en privatläkare? Något är ju helt klart inte ok i din kropp.
  • MissKaos

Löpning ja.
    Tänk på att öka din veckosträcka med MAX 10%/vecka. Annars har du snart skador...

• MissKaos

JAG VILL SPRINGA! NUUUUUUUUUUUUU

*lusar ner tråden med inlägg och gråter en skvätt*

• MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-15 17:34:28 följande:
    Ush och fy vad min kropp var tungtränad idag. Den stretade emot hela passet, ingen energi alls. Undrar varför vissa dagar är så?
    För övrigt så snackade jag lite med tränaren efteråt om hur jag bör foccusera och på vad. Hon är super vältränad och jätte duktig. Hon tittade strängt på mig och sa att jag bör lägga av med fettförvrännande intervall träning och bara köra styrka ett tag, "du är så liten och späd" sa hon. Oops! Det har hon nog rätt i. Så ett tag framöver blir det bara skivstång och ingen intervall del
    Man kan vara tungtränad pga att man har energibrist.

BRA att du lyssnar. Har du haft ätstörningar? Så du har svårt att se själv hur du ser ut? Styrketräning, och glöm inte ladda på med protein och snabba kolisar direkt efter passet så du får maximal utdelning. Varför inte bara dra ner på cardion, inte lägga av helt -surt att tappa konditinen -kör du på med styrka och ser till att få idig är du ju snart tbx. Inget kul att förbränna muskler, så ÄT! Ett mellanmål 1-2h före träningen och så ett minimål direkt efter (du har 2-20min på dig att dra i dig det) sen i med mat inom 3h.
  • MissKaos

Andra orsasker till tungtränad:
    INfektion på G?
    Övertränad?
    Dålig dag, inget focus.
    Fel näringsintag innan passet
    Alkohol dagen innan
    Dåligt med sömn innan

Osv osv..
    MEN det bygger panneben med tunga pass, med bra att ha...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!