Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag har ätit glass/choklad och druckit vin heeeeela semestern. OCH en hel del gruillat. Pizza ett par ggr och en del s,arrig aefterätter.
    Har väl tränat en hel del  med!
    Vågen?
    -0,7kg..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

8km löpning på lunchen. 42 min. Nu känns det som om jag är i ok form med löpningen. Nu skulle man ha obegränsad tid och möjlighet att springa bara..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-08-06 16:37:22 följande:
    Nää! Har du börjat jobba igen nu, vad typiskt att du skulle hitta formen lagom tills semestern är slut...är inte det Murphys lag så säg. Fast jag antar att knät känns bra nu i allaf all, skönt att det inte blev värre.

Det gör ont. Tyvärr. Men jag tror det är ett muskelfästa som krånglar, quadriceps inre.
    Får förfrågningar om att köra massor med klasser nu... Vill ju Gärna! ska hem o kolla medgubben när det passar.
  • MissKaos

Så. kompletterat dagens träning med 45min core hemma frmför tv.n

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-08-07 05:32:32 följande:
    Jag körde rejält med magen igår... Knappt tillstymmelse till träningsvärk Besvikelsen är total!

Samma här..

Planerar BodyBalance ikväll och en liten rnda på CT:n skonsamt för knäet som känns bättre idag! Och skönt att stretcha ur kroppen
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-08-07 17:39:57 följande:
    Räknade lite här vad som intagits under dagen och allt är i överlant. Det blir 1200 kcal och då är det ett mål mat kvar. Känns skitmycket!!

Du äter ju inte ordentligt, det kankse är det som gör dig svullen? Har du bajsat?

Igår blev det 30min crostrainer + BodyBalance. Lite vila för mitt knä, och så skönt med BB Det behövdes!
  • MissKaos

Vila igår, trött trött.
    Idag löpning. 10km morgonpass avklarat. Snart ska man hem med! Vå får väl se om det "bara" blir 10km till eller om jag fixar att dra till med 13-15

Ny löpväska från Salemon inköpt igår. Med vätskeblåsa. Lyxigt! Mkt nöjd
    Hur får man maken att fatta att man  behöver ha ett par löpskor till? (dvs par tre.. + dubbskorna för halklöpning då) 
    Ska försöka planera ett nytt COrepass ivkäll. Måste göra en massa saker:
    Nytt corepass
    Ladda in nya mixmaster och kolla om det funkar
    Anmäla mig till 2 löptävlningar
    Läsa lite
    Köpt en ny bok, TAPPAR NAMNET *poff* om löpning. Engelsktitel, på svenska JO! Borne to run! Så sugen att läsa nu..

• MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-09 16:55:41 följande:
    Mitt första ordentliga träningspass om en timme på flera veckor. Ååh vad det ska bli härligt!!!

Härligt!
    Maria1982 skrev 2012-08-09 17:20:36 följande:
    Och jag är rastlös..... Vad gör jag idag liksom?! Körde ju genom kroppen igår.
    Funkar en liten tur i spåret??

Det funkar ju ALLTID!
    Wilowa skrev 2012-08-09 16:29:43 följande:
    Hypnos kanske funkar på maken! Annars kan jag bara säga lycka till. {#emotions_dlg.djavulsk}

Och, jag skulle behöva lite ledigt. Behöver tid att sätta ihop lite nya pass. Core och spinning. Tror du det fungerar med Hypnos på chefen??

Corepasset finns i min hjärna än: Övnignarna. Mkt plankor. Med rotation från vanligt läge till sidläge. Kankse armhävningar i plankläge, med ena benet framdraget på utsidan av armen (testa, det är en mördare!) . Samt "stålmannen" *tänker tänker*

IDAG blev det 10+13km löpt.
    IMorgon: Gymmet! Styrketräning Och lite CT
    I helgen: Ett långpass om ca 17-18 km samt ett tempoträningspass, intervaller eller backar. Hoppas jag! Det ska bli fint väder så det kan ju bli en dag på stranden ist för ett av passen..
  • MissKaos

Addera sen tillverkning av COREpass. Det brukar alltid resultera i träningsvärk

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-08-10 14:58:05 följande:
    Haha! Du låter lite som en kalv släppt på grönbete. Fast jag vet tyvärr av egen erfarenhet att träningslust kan straffa sig nån dag efteråt. Bättre att hålla igen och låta de stackars musklerna vänja sig vid träningen...även om det är skitsvårt...jag vet!

Själv har jag träningsvärk som jag till och med vaknade av i natt. Jag trodde jag skulle klara mig skapligt eftersom jag inte kände nåt igår, men sån tur hade jag alltså inte. Dessutom öppnade jag i morse, så det var inte kul att släpa sig upp ur sängen när klockan ringde 5.20. Nu funderar jag på om jag ska orka köra ett pass idag eller om jag ska vänta tills imorgon. Jag känner mig lite sugen, men samtidigt är jag sååå trött. ja vi får se hur det blir.

Träningsvärk att vakna av! DEN måste  varit rejäl.

6km på bandet. UNder dessa: 5x300meter intervaller i 4:48tempo,
    45min intensiv genomkörare i gymmet
    15min CT

Mina ben är som stockar nu. KAN ju ha med dom där löpta 23 igår att göra..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!