• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-07-16 19:14:25 följande:
    finns det plats för en till?

Vet inte om jag kan kalla mig träningsnörd dock......men vill komma i form och få en starkare, snyggare och muskulösare kropp.

Blir mest raska promenader och styrketräning hemma med hantlar, gummiband, pilatesboll och egen kroppsvikt
    Finns inget medlemstopp här, sånt kör vi inte på! Jag tycker det är taskigt!

Så med andra ord, välkommen! Skrattande
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 18:49:22 följande:
    Sitter här och knåpar på mitt schema och mina mål. Vet inte riktigt vad som kan ses som realistiskt.

Hur mycket kan man gå upp i muskelvikt på ett år? Nu är det inte så att mitt största mål är att pressa mig upp så absolut mycket som möjligt i vikt, utan snarare att jag ska må bättre och känna mig stark. Men ändå bra med ett mätbart mål.

Är fem kilo realistiskt?

Just nu är jag 190 cm lång och väger 78 kg. 27 år gammal. Kort mörkt hår och blå ögon. Singel... haha!!!
    5 kilo är högst realistiskt.

"Just nu är jag 190 cm lång och väger 78 kg. 27 år gammal. Kort mörkt hår och blå ögon. Singel... haha!!!"

• Paradigm

Passet idag kändes väldigt konstigt. Blev trött fort. Det tog emot. Konstigt...

Aja, det blev 25 minuters löpning 5 km och 5 km cykling samt styrka på det där fokus låg på mage och rygg.

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-16 19:37:37 följande:
    Bidde ingen powerwalk idag, men VM-brons i fotboll på TV och det var nästan ett träningspass bara det
    Hehe!
  • godisgrisen
    Fattig student skrev 2011-07-16 19:45:06 följande:
    Finns inget medlemstopp här, sånt kör vi inte på! Jag tycker det är taskigt!

Så med andra ord, välkommen! Skrattande
    tack :)
  • Jennie med ie
    godisgrisen skrev 2011-07-16 19:14:25 följande:
    finns det plats för en till?

Vet inte om jag kan kalla mig träningsnörd dock......men vill komma i form och få en starkare, snyggare och muskulösare kropp.

Blir mest raska promenader och styrketräning hemma med hantlar, gummiband, pilatesboll och egen kroppsvikt
    Absolut, knö dig in du!!
    Jennie heter jag, och andra kallar mig träningsnörd Inte jag själv dock, jag tycker att jag är helt vanligt normal bara I alla fall, expert eller proffs är jag inte men jag har blivit hooked on träning både på och utanför jobbet. Fortsatt viktnedgång är fortfarande i fokus, har gått ner 28 kg sen januari och har max 12 kg kvar, med min träning och min mat men jag har också kommit så långt att jag börjar satsa mer och mer på att bygga upp och stärka mig... Jag försöker variera min träning. Både maskiner, fria vikter och kroppsbelastande. Jogging/löpning och powerwalk både på band och ute i naturen. Cykling och annat smått och gott också...

Välkommen!
  • godisgrisen

Har haft en kanonbra dag idag, först 40 min styrketräning som avslutades med 45 min powerwalk, och nu på kvällen har jag städat nästan hela huset också

Har skött maten också, bara smakat några godisar ur barnens påse, sitter här med ett glas rött och väntar på att maten ska bli klar........köttfärsbiffar och ugnsrostade grönsaker

• godisgrisen
    Jennie med ie skrev 2011-07-16 20:02:40 följande:
    Absolut, knö dig in du!!
    Jennie heter jag, och andra kallar mig träningsnörd Inte jag själv dock, jag tycker att jag är helt vanligt normal bara I alla fall, expert eller proffs är jag inte men jag har blivit hooked on träning både på och utanför jobbet. Fortsatt viktnedgång är fortfarande i fokus, har gått ner 28 kg sen januari och har max 12 kg kvar, med min träning och min mat men jag har också kommit så långt att jag börjar satsa mer och mer på att bygga upp och stärka mig... Jag försöker variera min träning. Både maskiner, fria vikter och kroppsbelastande. Jogging/löpning och powerwalk både på band och ute i naturen. Cykling och annat smått och gott också...

Välkommen!
    Wow, impad!!!

Själv vill jag inte gå ner i vikt, utan att kroppen ska bli snygg Väger 56 kg till 166cm så normalviktig, men allt överflödigt fett samlas på magen, så den vill jag bli av med.....Sen vill jag ha snygga tränade armar/axlar och välsvarvade ben
  • Jennie med ie
    godisgrisen skrev 2011-07-16 20:03:49 följande:

Har haft en kanonbra dag idag, först 40 min styrketräning som avslutades med 45 min powerwalk, och nu på kvällen har jag städat nästan hela huset också

Har skött maten också, bara smakat några godisar ur barnens påse, sitter här med ett glas rött och väntar på att maten ska bli klar........köttfärsbiffar och ugnsrostade grönsaker

Härligt!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!