Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 56

A. Power snatch 1RM (max 3 fail) 60 kg min teknik på snatch är verkligen kass, mycket beror på dålig rörlighet i axlarna. 

B. 8x 

1 Power snatch + 1 Overhead squat @80% av dagens tyngsta lyft (vila fritt) 50 kg

C. Press 1RM (max 3 fail) 60 kg, testade 65 men det var för tungt. Stannade här då klockan närmade sig 2230 så jag började bli sugen på att äta och sova.

D. Front lever progression 10 min

E. 30 min Lätt monocyklisk aerob aktivitet i prattempo (löpning, cykel, rodd, AB etc.)

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Var är The Hunt? Löptävling?

Jag går för pb i powerclean ikväll siktar på 100+

• Studentpappa

A. Power clean 1RM 
    Siktade på 100+ men så blev det inte, bommade 100 två ggr och stannade tyvärr på blygsamma 90. Fick dock lite coachning så min teknik blev klart bättre.
    B. 8x
    1 Power clean + 1 Front squat @80% av dagens tyngsta lyft (vila fritt) 70kg
    C. Back squat 10RM (tempo fritt, 1-3 ?riktiga? tunga försök)
    stegade uppåt från 60 fegade och körde på 10x90 kg, tungt men inte så farligt. vilade lite och testade 10x100 kg men då var jag för trött så jag kom inte i mål, hade nog gott om jag vågat vid första försöket. 

• Studentpappa
    Studentpappa skrev 2016-05-25 21:27:37 följande:

A. Power clean 1RM 
    Siktade på 100+ men så blev det inte, bommade 100 två ggr och stannade tyvärr på blygsamma 90. Fick dock lite coachning så min teknik blev klart bättre.
    B. 8x
    1 Power clean + 1 Front squat @80% av dagens tyngsta lyft (vila fritt) 70kg
    C. Back squat 10RM (tempo fritt, 1-3 ?riktiga? tunga försök)
    stegade uppåt från 60 fegade och körde på 10x90 kg, tungt men inte så farligt. vilade lite och testade 10x100 kg men då var jag för trött så jag kom inte i mål, hade nog gott om jag vågat vid första försöket. 

Pass 57, noga med räkningen för årssummeringen
  • Studentpappa

Nu börjar kvalet till Games för Europa, ska man försöka sig på att tippa Jag har inte ens lämnat in ett stryktips någon gång..

Topp 5 går till Games

Män: 
    Högberg, Jonne och Isländarna borde vara givna. Jag hoppas dock på Långsved från Gävle han har satsat hårt.

Kvinnor:
    Isländskorna (tre st) är väl omöjliga att slå men jag hoppas att Normann kan ta en plats till Games. 

• Studentpappa

Pass 58

Tgu 1RM @24 kg kb, tyngsta vi har hade gått lite till.

Körde sedan på 16 kg.

Strikta pullups +12kg 4x4 ub set. Fuskade och gjorde inte klart passet, är ju ändå fredag kväll...

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-05-27 23:42:22 följande:

Jag hoppas på Kristin Holte från Oslo. Alla de isländska tjejerna är grymma..... Kan inte nog om killarna..

Ja hon var bra igår.
  • Studentpappa

Pass 59

Coopers konditionstest 12min maxlöpning ca 2,5 km 4:45 min/km snittpuls 173 maxpuls 182. Skönt att kunna hålla hög puls i 12 min iaf, även om farten inte fanns där.

• Studentpappa

Pass 60

4 DL+3 powerclean+2 hangclean

Varje 2 min, öka vikten 5 kg efter tre varv slutade efter 10 varv med lite krampkänning i ryggen.

Har en del fortsatt problem med ryggen till och från och jag tror jag spårat det till att jag blivit väldigt kort baksida lår. Ska kontakta sjukgymnasten som fixade min fot och hoppas det går till sig. Varför jag helt plötsligt har blivit kortare har jag inget bra svar på, kan ha varit om det tidigare problemet var ett ryggskott som satt i länge? Jag är för dålig på kroppen för att veta känns det som, men något måste det ju vara. Jag når knappt nedanför knäna när jag lutar mig fram med raka ben nu, även om jag inte var smidigt förut nådde jag åtminstone tårna. 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!