Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Man BLIR glad av prylar Åkte iväg för att kolla in rean idag. kom hem med *FANFAR*

NYA LÖPSKOR! Ett par saucony mirage 2. 4mm drop sänkta från 1400 kr till 990. På rean hittade jag även en vinjacka som man kan ta bort ärmarna på och göra till väst. Det var "ta 2 betala för 3 på intersport" nr 3 blev ett fodrat regnställ från Didriksson till sonen. STORT! ´110, han drar ca 104 nu men han krymper inte och jag hittade inget mer jag vill ha -och det blev ju min "gratis" grejj sas. Köpte även solbrillor för löpning. Sketasnygga och 250 kr kändes ok att betala. HAr velat ha ett tag men jag har så liet ansikte så det är svårt att hitta. Dessa satt som en smäck! Och är snygga. Gissa om jag vill ut på en liten liten löptur nu? Kul att se på bandet hur min fotisättning ändras med de här skorna. Jag kommer ju upp på fotbladet på ett mkt bättre sätt, det börjar ge resultat med alla mil i benen!

Maria Therese skrev 2012-08-01 10:18:28 följande:
    Hej alla duktiga träningsfreaks Vill bara välkomna er in till min blogg där jag skriver om min träning efter graviditet o förlossningen. Dottern är nu 10 månader o jag är i bättre form än innan graviditeten! Jag har nyligen startat bloggen så kom gärna med förslag o tips som kan förbättra den. Ställ oxå gärna frågor om kost o träning så lovar jag att svara utefter min kunskap o erfarenhet. mariasfitnessblogg.myshowroom.se

Välkommen hit. JAg är nog med i bättre form nu än innan grav, men jag gick ju på hormoner. Är du utbildad inom kost och träning?
    ....annars är du varmt välkommen hit ändå, vi diskuterar flitigt..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Maria Therese skrev 2012-08-01 10:18:28 följande:
    Hej alla duktiga träningsfreaks Vill bara välkomna er in till min blogg där jag skriver om min träning efter graviditet o förlossningen. Dottern är nu 10 månader o jag är i bättre form än innan graviditeten! Jag har nyligen startat bloggen så kom gärna med förslag o tips som kan förbättra den. Ställ oxå gärna frågor om kost o träning så lovar jag att svara utefter min kunskap o erfarenhet. mariasfitnessblogg.myshowroom.se
    Du ser bra ut Var stolt! Som de flesta byggare är det väl axlarna dina dom kommer anfalla i Båstad -om det är det du siktar på?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Maria Therese skrev 2012-08-01 18:13:08 följande:
    jag har som mål att tävla först om några år så hoppas kunna bygga på en fin ram tills dess ska in i första seriösa byggperioden nu o hoppas på resultat. inte utbildad men hoppas få tips här som hjälper framåt!
    Man får massa inspiration här!
    Lycka till Jag har lämnat byggvärlden för löpning... Men jag tror nog du kan ställa upp, om du vill, för att öva poseringar etc
  • MissKaos
    Maria Therese skrev 2012-08-01 18:39:24 följande:
    Jag är sån att jag vill vara så bra jag kan om jag ska ställa upp o då jag inte byggt på riktigt någongång så vill jag göra det först. Tycker inte jag är i närheten av att vara värdig att kliva upp på nån scen. Men tack *ar du nån blogg där man kan följa dig eller så? Vad tävlade du i?
    Jag har undvikit att tävla. Mina träningskompisar satsade allt på Båstad, en av dom har kommit 3:a i SM (bodybuilding) så jag har tränat men dom, men inte varit sugen på att tävla själv.

Om du vill tävla så: JAg läste på din Blogg. Du MÅSTE lägga på dig MÅNGA kg underhudsfett och bulka när du bygger. LÄgg till Mer Mat. Din frukost är bra men skicka på  ett par mackor med. Sjuk blir du lätt när du tränar hårt och mkt. Sömn är viktigt och även kosten såklart. Om du vill bli stor! Glöm inte att träna smidigheten redan nu, det är svårt att posera snyggt annars + att det kommer skador annars.

Jag bloggar inte, har tänkt tanken men inte orkat mer än så. Småbarnsmamma du vet.

Hemma från ett 17km löp. Veckans långlöp. 1min planka när jag kom hem. Hällt i mig en gainomax, 1 banan samt resterna av sonens risifrutti. Nu ska vi grilla. JAg är SVINHUNGRIG och kan inte riktigt focusera innan jag har fått i mig mat känner jag. Och vätska..

Nya skorna var ju fantastiska igår, tur det för mina gammla börjar gå hål på såg jag nu. Men jag vågar mig inte på långlöp i dom nya ännu, hoppas mina gammla hänger i lite till
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-08-02 13:18:52 följande:
    Idag hade jag tänkt köra ett riktigt träingspass eftersom jag haft två vilodagar från stenbärande och dessutom har vi slut på sten. Det sket sig för nu ska vi snart hämta en pall sten som vi först måste plocka på kärran och sedan plocka.
    My god. Du och stenar! Gunde blev ju vältrimmad av att dra stock i skogen så why not lixom?
  • MissKaos
    Maria Therese skrev 2012-08-02 20:54:41 följande:
    Om du läst min blogg ordentligt så ser du nog att jag tills idag tränat för att går ner i vikt hamna i ett bra utgångsläge för att bröja bygga. Det har varit sommar o man vill ju vara snygg i bikini Började smått uppbyggnaden idag o har en PT till min hjälp. Jag litar på henne då hon hjälpt mig flera år Jag ska inte bulka o gå upp en massa kg i fett. Jag ska ligga plus självklart men jag kommer inte följa gamla bulksättet. Jag behöver hålla en bra fysik året om för mitt yrkes skull. Jag kommer lägga på mig muskler iaf, kanske något långsammare än om jag vräkt i mig massa mat... Tack för tipsen o ska absolut köra smidighetsträning. Mvh maria
    Jag har inte läst hela din blogg.. Orkade inte. Men snygg är du
    Bra med PT! Det är en kalasbra hjälp! Bulka får man nog göra -men man måste ju inte läga på sig 10kg. Jag läste komentaren där du ahde gått upp mindre än 1kg, det är ju lixom ingenting. Kan ju bero på vätska eller om man har bajsat etc. Eller mens på g...
    Njae, jag tror inte man kan lägga på sig HUR fort som helst men man måste ju ligga + och du ser ju onekligen rätt deffad ut...

Nu ska JAG till kylen! Jordgubbar och skyr till kvällsmat. Ovh blåbär
  • MissKaos
    Maria Therese skrev 2012-08-02 22:37:08 följande:
    japp, nu är jag deffad, deffat sedan april. men from idag är det uppbyggnad o upp i vikt som är målet hoppas du kikar in om några månader igen o ser en större version av mig låter gott! blev kesella o blåbär till kvällsmat här.
    Gött jobb! En del tror ju man kan vara lika deffad jämt...
    Maria1982 skrev 2012-08-04 07:51:33 följande:
    Tänk om det vore hälften så lätt gå ner i vikt som det är att gå upp!
    Dream on hun, mewn vem önskar inte det? Ffa fettvikt..

Lång promenad idag (ca 5km gissar jag, minst) med sonen i sulky. Löpning i em. Ska försöka mig på lite tempo, intervaller. Sugen på att springa snabbt -har ju slarvat med tempoträningen länge nu inte haft lust. Men nu så
  • MissKaos

Y E S!
    Äntigen lite formbesked från mina ben!
    8km 42 min. Tillkommer uppv/nervarvn.
    Förut har motsvarande denna löprundan varit ungefär = min tid på milen på ett lopp. Jag är lite tävlingssugen nu..

• MissKaos
    Maria Therese skrev 2012-08-05 13:52:27 följande:
    jag har lagt upp nya jämförelsebilder på bloggen nu. har fått nytt kostschema o nu blir det mycket mat..ska ligga på max 2750kalorier om dagen! minst 2200! Good! men vill man bygga så får man käka på mariasfitnessblogg.myshowroom.se

JAg ligger däromkring med i kcal ungefär, snittar runt 2500/dag. Inte svårt att komma upp i -men jag är härdad
  • MissKaos

Hemma från Hagabadet. Instruerat klass där -har inte köört där förrut- påå mkt kort varsel. Kul, men lite teknikstrul. Gänget såg svettiga ut och äldsta deltagaren imponerer mest! +70, såg mer ut som strax under 60 och kör spinning, det är coolt på riktigt!
    Själv hann jag inte med min egen träning riktig, känns sådär att inte fått styrketräna..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!