Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

chokladbollen skrev 2012-08-13 13:30:20 följande:
    Är det OK om jag hänger på er?

Välkommen
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-13 13:37:06 följande:
    Chokladbollen: självklart! Välkommen

Jag har lagt upp ett träningsdchema nu som ska ge mig de resultat jag eftersträvar. Nu blir det hårdträning

Tell us!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-13 16:10:15 följande:
    Just ja, 5 set på varje muskelgrupp å 7-9 rep.
    Vad tror ni? Är det för högtsträvande?

Jag hade kört 3set. och inte så få reps, kanske förändrat det från vecka/vecka. Tex kört färre reps, tyngre 3x6-8 på biceps/triceps en vecka och 3x10 på rygg/bröst och sen växlat. Eller lagt ett vanligt 3x10 och brutit av med skivstångspass istället efter 4 veckor. Ständig förändring är nyckeln till framgång! Tror du kan riskera att få problem med muskelfästen om du bara kör högbelastning och få reps hela tiden.
    Kanske såhär:
    v1+2+3   
    Må rygg/biceps/mage 3x10 
    Ti cardio
    On triceps/axlar/bröst/mage 3x10
    To cardio
    Fre: ben + core
    lö VILA
    sö cardio

v4 (går såklart hitta fler alternativ på passschemat)
    Må skivstång
    Ti cardio
    ons: vila
    To skivstångspinn eller intervall
    Fre cardio
    lö vila
    sö vila

V5
    se v 1 fast 3x8 i alla övningar

v9: börja om från v 1 -men med nya övningar i gymmet

JAG hade nog valt att lägga ngt cardiopass direkt efter styrka och öka upp vilodagarna om du ska få maximal muskeltillväxt och förbränning... Man kan även tänka sig att göra en två splitt i gymmetoch köra ngn form av muskelträningspass för att få variationen och pådrivningen. Beror ju lite på vad målet är och vad man gillar att köra, och hur mkt tid du har att förfoga över..
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-14 09:42:02 följande:
    Fick mens igår ja. Men 2 kg? det är mycke!!

Nej- Det är normalt. Släng vågen. JAg kan gå upp mkt mer än så.

Uppgraderade måndagens 10km runda med 45min core och lite hemma styrka. Bicepc m gummiband. dips itrappan armhävningar och 2 axelövningar med gummiband. Så nästan en timme styrka där!
    Igår: Vila

Idag instruera spinning + styrka
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-13 20:45:32 följande:
    Alltså vill min kropp inte ha proteiner kanske? Äter mycket av det. Attans i så fall.
    Och inte små godis heller då

Äte du mkt rött kött? Det kan vara svårsmält. Kroppen kan inte ta upp hur mkt proteiner som helst ändå. Så kasnke får du pröva lite?
  • MissKaos

Så, dagens spinnklass inställd! KLOKA deltagare som valde annat på sommarens finaste dag.
    Jag sprang 5km t gymmet. Körde igenom kroppen på 35min
    benpress
    framsida/Baksida
    dips
    Chins
    pec-dec
    bröstpress
    rodd(maskin, styrka)
    ryggdrag, maskin (ovanifrån)
    bicepscurl, koncentrerade (maskin)
    ryggresn
    axellyft i maskin
    plankövningar + lite andra magövningar

3km löpning hem

Testar nu en "ny" planka. Man står i hög planka och drar fram ena knäeet mot utsidan av armen. Sen gör man en armhävning. Man gör inte så många, inte jag iaf... Måste bita både lite här och där va?

• MissKaos
    Carrameana skrev 2012-08-16 14:32:27 följande:
    Hm.... Jag skulle behöva lite tips och pepp. Har tränat relativt hårt ganska länge nu (3-4 pass/vecka, varierat styrka och kondition) och nu känns det som att jag nått någon slags platå. För ett tag sedan var träningen otroligt rolig och jag kände framsteg hela tiden. Nu sedan ett par tre veckor så händer liksom inget särskilt. Blir lite trist... Vad gör man? Hur hittar man roliga utmaningar till sig själv och peppar sig att sträcka sig längre? Vill inte nöja mig riktigt än, och vill helst åt kicken...
    Man kommer till platåeer. Träning är lite som en trappa, och i början är det lätt att ta sig ett par steg beroende påa tt det snarare är nervbanorna som "lär" sig rörelser i gymmet tex, än en riktig muskeltillväxt. Nu gäller det att hänga i, för snart kommer det fler framsteg. Det gäller även att våga variera sig. Vad kör du nu? Byt pass, kör lite hårdare. Testa tex spinning och du går på step up, kör ett styrkepass om du går i gymmet osv.

Idag har jag varit på en genmgång av KettelBells. Kul! Men SVÅRT! Vi fick öva med en sko... I getups. Sprang 5km på bandet (några intervaller strax under 4min fart)
    Fick värsta punkan i morse, fick ställa cykeln o ta vagnen. Det ställde till hela min dag -det går snababre att cykla än åka vagn ooch ffa fixa cykel- nåväl, nu måste jag hämta skrället. Tänkte springa ner och cykla hem. Det bör ta max 45 min -men det blir en fin genomkörare! Katastroflunch för mig, stor macka och yoggi med musli i locket. Socker m fett. Kommer väl få magkänningar sen. Blä. funkar inte att äta så när man tränar som jag gör..
  • MissKaos

Igår blev det:
    5km på bandet/några intervaller strax under 4min fart, kettelbells 1h(genomgång + en kort workout) 7km tempolöp ute (5min fart)

Idag  har jag ont precis ÖVERALLT! AAAAAAAJ!Träningsvärk delux. Känner mig trött, deprimerad och mår allmänt dåligt! En hastig viktöning får mig att undra om det är cystor på G. Igen.

En låååångpromenad i Skatås blev det iaf. Vi gick ca 1h till Bertilssons café åt en enorm fika, gick tbx till härlanda kärn och bilen. Tog ca 1h15min (inte samma väg) jag blev genomsvett -knuffade ju sulkyn med sonen i..) "vilodag" ska det föreställa..

Imorgon: Långlöp!

• MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-18 20:11:12 följande:
    Misskaos: kan det inte vara läge att vila i morgon då om du mår så i kroppen?? Var rädd om dig

Får se. Beror på hur det känns då!
    Delvis beror det nog på att en kollega har valt att avsluta sitt liv i veckan. INgen jag kände väl, men det väcker ju både tankar och känslor. Har sovit rätt kasst sedan vi fick veta i tisdags.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-08-18 21:48:03 följande:

Usch! Förstår att det påverkar dig negativt. Du kanske behöver göra nåt avreagerande.

Ja, en lååååång löptur uppe i skogen! Men just nu protesterar varenda muskel i kroppen...
    Funderar på hur långt jag eg har sprunigit denna veckan, ca 45km. Mao inte ngt extemt, inte ens en "normaldos" kan vara KettelBellsen som spökar...den där workouten han körde med oss på 15min var dynamit för benen. Och jag hade lite träningsvärk innan..

Är i behov av sömn och en blowout u form av löpning, ja. Mentalt alltså
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!