Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

..aäger den som orkade ca 10-15 kameler med fötterna på en låda idag :-/

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-28 12:22:02 följande:
    Puh! Tar en paus i mitt träningspass, ska flytta 1,5 ton sten idag. Jag har lite mindre än hälften kvar. Fast det går lättare än jag trodde. Fast vad jag säger när alla 4,5 tonen är flyttade och på plats vet jag inte...tur att jag börjar jobba på måndag och att maken har en veckas semester till. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Då kommer han bli vältränad!

Sprunigt 10km  i en regn. Superhärligt! Det var varmt, ingen vind och ösregn. Inget HÅRT regn utan bara skönt. Keps och linser och traildojjorna och turen blev fantastisk... Nu är det tryckande åskkänsla i luften. JAg är grinig och har huvudvärk.. Kom nu åska -eller nej vänta en stund så maken hinner spela klart...

Nu är maken och spelar tennis. Han är duktig nu! Kör plankan 1min varje morgon och kväll + chins i careporten. Jag klarar exakt noll st där. Mina handleder är för svaga, får inget ordentlig grepp. Igår hjälpte han mig så jag gjorde 5. Ska hänga på plankan from ikväll tror jag, men kör nog 1g/dag istället! Kanske kommer man ifatt tjejen i filmen då *LOL*

Varit till Rusta. Sonen fick välja en sak och är nu helt fast framför tv:n han valde en ny Thomas tåget film. Ganska skönt förmig. Lite data/egentid och kaffe i lugn och ro. Ja, rusta ja. Jag kikade på en del träningsprytlar där. Lite sugen på en COREboll. Dom har en med en tilläggs del till, som en ring man kan lägga bollen i ich fäst vid den är excertubes. Så ligger/sitter man på bollen bör man ju kunna köra bröst, biceps mm. Dom har även kettelbells från 8kg för ca 300kr. ÄR det ett ok pris? Sugen på en för att kunna träna lite hemma om maken ska jobba borta mkt i höst. Vill även ha en stepupplåda. Sen kan man ju köra massor, eller? Hr ett hopprep, corefilm, yoga dvd, matta. och en exertube.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

JAg kom knappt i mina favoritbyxr idag! UPS om man säger så. Ska nog testa vågen imorgon... Semester, mester, semestertid..

Dagens pass: Skivstång + 4,8 km löpning. ORkade knappt hem, lunka lunka snarare än springa.
    Nåväl efter att ha kört ett hårt pass igår (10km löp + 35 min genomkörare i gymmet) BORDE jag ha svinont imorgon! Har inte skivstångat på 3-4veckor, orkade ändå mina vanliga vikter.
    Hoppas det biter bra! Har ng blivit starkare iaf.
    Nu är det dax att sluta äta glass/choklad/vin varje dag. Ett tag är det kul, men nu är det nog

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-30 22:51:10 följande:
    MissKaos: Strunt samma om du gått upp lite under semestern, du är så grym på att träna så det tappar du snabbt igen när vardagen kommer. Jag kan inte kommentera allt du skriver, men som sagt du är grym!

Idag har jag börjat jobba, men det var mer semester att vara på jobbet än hemma med plattläggningen. Vi var nästan lika mycket personal som barn, synd att säga att vi slet livet ur oss. Destomer har jag slitit sedan jag kom hem...skottat både bärlager och stenmjöl samt bärt plattor. Jag gillar verkligen att få jobba med kroppen som omväxling och hoppas jag kan föra över känslan till styrketräningen sedan när vi är klara.     
    Kyss Jag vägde mig idag, det handlar inte om mkt vikt. Har blivit starkare. Misstänker en dos vin-svullnad och PMS. (blöder som en stucken gris nu)

INGEN TRÄNINGSVÄRK! *what* Lite besviken.. Planerar att åka på Bodybalanceikväll. Har fått 1 veckas provträning på sportlife och dom har BB. Vilket jag saknar då det inte finns på Friskis! Maken ska spela tennis i em. jag hade gärna dubblerat och gått på BodyStep innan med. Det slutar dock 10min efter att BB börjar, men det går väl skita i nervav o stretch. Skumt sätt att lägga schema tycker jag -många gillar ju att köra 2 pass och just BodyBalance är ju ett typistk sån´t pass som passar som nr2. Även om de tär ett tufft pass! Eller så ger jag mig ut på en löptur. KÄnner för lite omväxling bara..
    Imorgon har dom CXworx vad är det?
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-07-31 14:56:39 följande:
    Väntar på mina provsvar... Med min tur är jag inte allergisk mot nått!
    Sitter iaf här täppt i snoken trots dubbel dos clarityn som läkaren rekomenderade...
    Jippie liksom :-/
    Ikväll blir det en pw i mina easy tone
    Det kan ta ngn dag innan du får full effekt av claritynet. *hoppas*
    PW låter fint!
  • MissKaos

DAgens I-lands problem:
    Glömde be maken köpa hem turkiskyoghurt o matlagningsgrädde. Och ingen färdig-sås till lax har jag heller!
    SÅ: JAg har viltskav. och fryst lax. En av dom ska bli middag men vad till?

Funderar på att fräsa upp skavet med lite salt o peppar + vitlök. Servera med pitabröd o div grönsaker. Hade ju velat ha ngn sås till bara! Vi har vanlig lättfil. Och min Quark, dvs balndning av lättyoggi naturell o kesella -den mär ju tjockare i konsistensen. Kan man göar sås på den tro?

Annars lax, men vad gör jag med den? Steka den ja, men vad till?? Vi har potatis. Färst. Går ju inte göra mos på.
    Inga frysta räkor

*idétorka*

• MissKaos

Hittade en burk hovmästarsås. Det fungerar nog till oss vuxna va? och 2 msk gräddfil, det gillar sonen..

Stekt lax.
    Hovmästarsås
    Färskpotatis och haricotvertes.

Och BodyBalance

HUston, we have a plan!

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-31 16:07:27 följande:
    Ett annat knep är att ha på smör och färska örter på färskpotatisen, då funkar det bra utan sås.
    Gillar inte smör.. *ryser*
  • MissKaos

NUså:
    45min sv les MIlls Stepklass och sen bodybalance (pga hur dom låg på schemat missade jag sista 10 min på stepklassen.
    MÖR i kroppen.
    Vila imorgon
    BB = UNDERBART men oj vad stel jag har blivit..

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-31 22:28:17 följande:
    Idag fick maken bära sten själv, jag behövde helt klart en vilodag.

Nu till helgen ska jag och titta/hjälpa till på veteran-SM i friidrott, det ska bli kul. Jag kollade startlistan och äldsta anmälda deltagere är född 1919 och några 1920 och 1921. Vi har en i vår klubb som är över 60 och sprint, det är så häftigt att se honom träna!   
    FRÄCKT!
    Såg en bildpå fejjan idag på ensnubbe som körde marklygt. han var 92. Iställer för Prozac... Det är bara att buga. HAtten av!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!