Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2016-07-07 09:51:55 följande:

Vi jobbar negativt eller hopp-upp och långsamt ned. Han som driver boxen är väldigt fokuserad på funktionell träning och jobbar man med gummiband bygger man inte nog styrka i botten.

Ok, ja dom har lärt sig iaf så det verkar fungera. Jag har aldrig lagt mig i hur dom använder gummibanden. När jag var nybörjare på gymmet höll vi i fötterna på varandra och man kunde då trycka på med foten när det behövdes.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 74

Skin the cat 5-10 min
    Strikta pullups 8+7 var lätt ikväll så nu blir det extra vikt framöver.
    Strikt press 5-4-4-2 @50 kg Inte riktigt framme trodde det skulle gå ikväll men var inte ens nära 15 reps i två set.
    V-outs 5x4
    press outs 5x4 båda i ringar, har finns det en klar förbättringspotential...
    Böj 6+9 @ 90kg (10 RM från förra testen) Hade tänkt 8+7 men kände mig trött efter första 6:an, tränade med dottern ikväll och då är det smurfarna i stereon. Bytte till Accept-Balls to the wall och körde en 9:a  enkelt, musik gör mycket ibland Så hädanefter kör jag på 95 kg.
    Plankan 30/30s x 10

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-07-09 00:39:53 följande:

Smurfarna....! Fniss! Du verkar sjukt sympatisk by the way! Jag startade semester ikväll!

I morgon ska jag på wod på Crossfit Karlstad! Ser fram mot det!

Idag eller igår eller var man ska säga var jag på Crosstraining med samma coach som på onsdag. Fick rätt feta blåmärken av all KB pushpress så nu får jag nog skaffa några sweat bands eller så...

Idag var det 10 stationer 40sek*3 med weighted pistols, dips, rodd, släde etc. Skönt pass.

Ja någon måste ju vara det i familjen också, jag behövde ju ringarna igår och dom "lånar" inte gärna dottern ut.

-Du ska inte tro att dom är dina bara för att du betalat dom.

Fick jag höra igår, när jag sa att vi skulle turas om..

Jag byter jobb nu i augusti och ett av kontoren ligger i Karlstad så jag kommer säkert få tillfälle att testa crossfit Karlstad, det ser fint ut. Hoppas ni får en skön semester då!
  • Studentpappa

Pass 75

45-90 min löpning i prattempo stod på schemat det blev 53 min.

• Studentpappa

Pass 76

1 h 01 min, sista löpningen såg man ut som en groda på två ben

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-07-10 21:14:12 följande:

Jag var på Crossfit Karlstad igår och det serverades en rätt maffig(ev jävlig) amrap på 40 min. Har aldrig gjort så lång amrap tidigare och gillade det verkligen inte. Rounds for time är mer min grej...

10 step ups

10 smala pushups bröstet i golvet

10 Wall balls

20 KB russian 16kg

20 butterfly situps

Det blev 12+25

Inte kul. Bara jobbigt!

En lång amrap ska innehålla så många moment att man hinner två varv max om du är vass, och där en som en annan hinner 1,5 (tycker jag). Då gärna ett gäng tunga lyft. Annars är det som du säger rätt trist.
  • Studentpappa

Pass 77

Uppvärmning 3 varv
    10 RKBS+5+5 kb-snatch@ 16 kg
    1TGU EMOM 10 min @16 kg

Strikta pullups 3x5 + 7,5 kg Kändes enkelt, knepigt efter 100 pullups i söndags
    Strikta pressar på knä 8+7 @ 50 kg dags för höjning
    V-outs 5x4 i ringar
    HSPU gick skit, antagligen för trött efter pressarna. Känner också av Murph mer i axlarna. Armhävningar är verkligen min akilleshäl och det som sinkade mig på Murph, 3+3 sen slutade jag.
    Ringdips 3+3+3+3+10 nästa gång blir det extra vikt, +8 i sista är det dags för höjning. 
  • Studentpappa

Pass 78
    Warmup 12+16 kb
    A Skin the cat I räcke, helt ok det går framåt.
    B1 Strikta pullups 3×5 +7,5 kg relativt enkelt skulle nog kört 6-5-4 eller så.
    B2 Strikta pressar @ 55 kg 5-4-4-2
    C1 EMOM powerclean+push jerk 60-65-70-75-80-85-Fail på rent slarv i jerken, fick vikten framåt och orkade inte hålla emot. Pratade samtidigt med kompisar och tappade fokus. 90 kg skulle minst ha gått.
    C2 glömde jag bort märkte jag?
    D böj @ 95kg 5-4-4-2 Börjar bli trött här.
    E mark 120×3, 130×3 känner mig trött i ländryggen här och väljer att sluta för dagen.

• Studentpappa
    Pass 79

5x4 min intervaller 1 min gående vila mellan varje intervall ca 4:30 min/km på intervallerna. Totalt ca 4,3 km.
  • Studentpappa

Pass 80
    Idag var det en dålig dag, gick tungt som tusan och jag slutförde knappt hälften.
    uppvärmning 3 varv
    KB-halo 10+10
    kb runt kroppen 10+10
    kb-snatch 10+10
    1 leg DL 10+10

Strikta pullups 3x5 + 7,5 kg
    Strikta pressar 5-3-4-3 @ 50kg
    Gjorde några squats men kände att kroppen ville inte så jag gav upp.....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!