Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 87

Ryck, c&j, press, DL

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-08-11 20:52:58 följande:

är det bara vi här eller Studentpappa?

Jag var på Sats söndag och körde mycket överkropp(strict press, push press balansövningar med KB uppåt som jag inte vet vad det heter) och en amrap med 10 DL 60kg, 3 pull ups, 10 burpees. 12 min 4 varv.

Måndag var det Crosstraining, med mycket boxning.

Onsdag var jag på WOD och det var väldigt bra men idag är jag helt knäckt och "Hej Linnex!" 
    Cash in:
    20 Pistols
    400m run

2 rounds:
    20 KB 16 kg
    20 Toes to bar(knees to elbow)
    20 Box jumps
    20 Ball slam
    20 Wall ball

Cash out:
    20 pistols
    400m run

Jag bommade på ett hopp och skadade knät på lådan. Ajajaj. Men hade nog tur att jag inte tog smalbenet. Det hade varit värre! Idag protesterar låren våldsamt och jag fick ställa in träningen. Hej igen Linnex. Min bästa vän. Jag luktar kamfer.

Ja lådan är farlig! Vi hade en som fick sy fem-sex stygn på smalbenet efter att ha missat lådan!
  • Studentpappa

Pass 89

Kör hemma idag, skruvade upp min privata pegboard tidigare idag. Avslutade passet på boxen igår med pegboard också, något min axel inte verkar gilla. Så jag gör som dig Marguax och kör Linnex på axeln.

Egentligen vila idag men jag skippade min programmering igår för WOD på boxen så jag körde styrkedelen ikväll.

Striktpress 6x2 52,5 kg
    DL 6x2 120 kg Långsamt tempo både upp och ner utan bälte. Börjar känna mig stark i DL, känns riktigt bra! Filmade mig själv sist när jag körde 6x4 på samma vikt och formen var klockren i varje lyft även i sista set. Hoppas att jag snart kan nå mitt gamla PB på 170 kg.
    Böj E30 s i 6 min 1x95 kg (12 st totalt)

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-08-11 21:39:11 följande:

Jag glömde skriva styrkedelen från igår.

Vi gjorde back squats och det har jag inte gjort alls innan. 

vi hade set på 10-8-6-4-2-1-1-1 och jag började allt för lätt. Stannade på 65kg men kunde nog lätt ta 70kg. Konstigt att vi aldrig kör back squats. Ska lägga in det själv i mina träningar.

Gött att formen känns bra. 170kg är väldigt tungt. Jag har inte tagit mig över 100 som är mitt pb. så jag antar att alla hade rätt i att nå 110-120 kräver mycket jobb. Jag väger 65 så jag tycker att 120 borde vara uppnåeligt. 

Ja det låter väldigt märkligt, front är väl ofta favoriserat av många inom crossfit. I den programmering jag köper är det väldigt mycket back och hittills ingen front och det är nog också ovanligt. Allt är dock väldigt uppstyrt i perioder så jag antar det kommer en period med fokus på front också.

Jag såg en bild på mig själv i linne igår från passet och det syns rätt tydligt att det varit mycket pullups och överkropp en längre tid. Börjar få bra med kött på ryggen. Fixade hela pegboarden igår också! Trodde jag inte
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-08-13 20:13:59 följande:
    Ja det låter väldigt märkligt, front är väl ofta favoriserat av många inom crossfit. I den programmering jag köper är det väldigt mycket back och hittills ingen front och det är nog också ovanligt. Allt är dock väldigt uppstyrt i perioder så jag antar det kommer en period med fokus på front också.

Jag såg en bild på mig själv i linne igår från passet och det syns rätt tydligt att det varit mycket pullups och överkropp en längre tid. Börjar få bra med kött på ryggen. Fixade hela pegboarden igår också! Trodde jag inte

Bild kanske?
    Jag kan bjuda på en halvkass som är mer anonym, den jag såg står jag framför loggan på vår box. Vill inte hänga ut mig själv i onödan
  • Studentpappa

Glömde tydligen bilden, blev ingen träning idag heller. La in nytt golv i gästrummet istället, hade ganska ont i knäna efter det. 

• Studentpappa

Pass 90
    Progression Windshield wipers, känner mig löjligt klen här.
    Strikta HSPU 3+3+3+3+4
    Strikta Pullups 3+3+3+3+6 + 10kg
    Pullups ladder 1+2+3+4+5+6+7+8 unbroken sets

Här får jag för ont i axeln och stannar, har kört mycket pegboard i veckan och det tycker inte min axel om som det verkar. Har kört den ouppvärmd några ggr och det är uppenbarligen väldigt dumt. Men jag fixar då det med fötterna hängande fritt nu iaf

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-08-13 20:13:59 följande:

Bild kanske?

Eftersom den förra ledde till stående ovationer (!) så ordnade jag en mer avklädd. Men för att slippa fläka ut mig i tråden la jag den på en sida. Känns som jag ändå börjar hitta rätt.

www.ladda-upp.se/bilder/gflkncbzkdvwt/
  • Studentpappa

Pass 91

Galet långt och tungt pass idag som jag bantade ner redan på förhand, och fick även skala ner repsen under passet. 

Strikt press (6x6) 80% 4+1, 4+1, 3+1 @50kg gick alltså inte gick ner till 47,5 kg och då gick det 5+1, 5+1, 5+1. Ingen obruten sexa alltså, vilket är tanken.
    DL (6x6) 80% 120 kg kändes helt omöjligt idag så jag körde 6x4 det gick helt ok, men jag behövde bälte idag. Sist på 6x3 kändes det super utan.
    Backsquat var 30 sek i 6 min (12 reps) 74% 95 kg (egentligen 96,5) men jag har inte så små vikter hemma. Ont i knät under uppvärmningen som jag haft ett tag, misstänkte rehband-skydden denna gång, tog av dem och då gick det bra. Blir väl trångt i knäleden i djupa squats eller nått när man har tjocka skydd som kläms i knävecket?

Jag har också fått tillbaka smärtan i fotleden, stretchar och rullar fotvalvet och jag tycker foten ser platt ut (relativt) och förstår inte varför det blivit sämre. 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!