Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fattig student skrev 2011-09-08 11:25:20 följande:
    Min mans drömjobb!
    Jag jobbar med substitutionsbehanding vid opiatberoende. Jättespännande. Många har dock mkt åsikter omd et vi gör.. Typ, ersätta ne drog med en annan. Men när man ser folk lyckas med att LEVA och uhr livskvaliten ökar, och att folk överlever längre än till 30 (som snittåldern för heroinister är) och att det föds fina barn. Då är man ganska så nöjd med att få jobba med detta
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-08 12:40:10 följande:

och jag har ont i ett knä, har kännt av det ett par veckor och nu trots att jag inte tränat på över 1v så har det blivit värre?

Hur kurerar man ett ont knä? Vila, promenader, styrketräning med egen vikt? Help

Man måste först veta vad felet är på knäet. Det kan ju handla om allt från inflamatoriska läkemedel, till tejpning, lindning eller sjukgymnastik. Eller vila, eller... Ja, mao: Blir det inte bättre. Leta upp en bra idrottsläkare eller ortoped osm kan ställa en diagnos!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-08 16:24:33 följande:
    Nu ska jag vara fruktansvärt OT och fråga vad du har för utbildning i botten?
    sjuksyrra
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-08 20:07:07 följande:
    Ja men just det, du skrev ju det förut ang dumping symptom.
    Ja.. Men jag är nu ingen "riktig" sjuksköterska. Kroppen är för mig ett mysterium, och ge mig material till en omläggning och du ska få se på trassel.. (om det inte är sönderskurna armar, fixar jag fint)
    Jag kan bara saker som sitter i huvet på folk.
    ETSS skrev 2011-09-08 19:05:58 följande:
    Hörni, mesveckan är avklarad om jag håller mig från något fler konditions eller gympass till på måndag. Räcker det med en eller bör jag har flera?
    Du ska invänta provsvar och ta det lugnt fram tills dess. Order.

Sprungit idag. Men min j-a GPS funkade inte. Gissar på 13-14 km i lugnt tempo (90min) Seg i benen men skönt ändå. Hade velat ha lite piggare ben, vill vill vill kör 2 mil.
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-08 20:27:47 följande:
    Tack snälla ni, vad glad jag blirSkrattande Förändringen har skett väldigt fort. Det första kortet är taget sista juli och det andra idag.
    Innan har jag bara tränat styrka. Värmde bara upp med typ 10 minuters joggande. Nu springer jag mer och kör mindre styrka.
    Det syns en rejäl förändring! Grattis!
    Fattig student skrev 2011-09-08 20:21:58 följande:
    Ingen som vill komma hit och lapa lite sol? Jag har tillgång till eget gym och pool! *försöker desperat locka hit en träningskompis*

Saknar att ha någon träningskompis och gärna på samma nivå så att man kan springa tillsammans.
    JAG KOMMER! Fast jag vet inte, du kanske springer ifrån mig?
    Hårdträning då. Löpning på fm. Gym/Yoga på em. Sol och bad däremellan. Och kanske kan vi klämma in ett vattengympass med? JAg gillar att cykla med. Skogsväg/stig. Breda däck. Lera. Det hinner vi med va? Vågar inte göra det själv så nu står cykeln ute i förrådet Före sonen körde vi 4h pass varje söndag *drömmer* Och ofta en korttur på lördagen.

Ringer du min chef och säger att jag klev på fel buss?
  • MissKaos

..mina ben känns sega som f-n..

13-1414 km idag.

6-7km igår

Gårdagens återhämtningspass var ju inte mkt med... Lugnt och stilla..

Förrgår *tänker* 2,5 på löpbandet + skivstång intervall.
    Måndagen var det vila.

Imorgon spinning! Blir skönt. Måste nog köra lite mage/korsrygg om jag hinner. Och ngn form av styrka i helgen? Fast det ska bli fint väder så risken är att löpskorna åker på istället. NÄSTA vecka ska jag styrketräna ett tungtpass + skivstången *lovar*

• MissKaos
    ETSS skrev 2011-09-08 21:15:28 följande:
    Favete och Miss Kaos: Kan jag inte träna tre gånger i veckan ens tills provsvar?
    N E J.
    NEJ NEJ NEJ.

Du ska vila. Om du nu måste träna så promenera MAX 1h. Styrketräna lätt. MAX 1h, Och det ska var LÄTT. Du kan faktiskt ha en allvarlig sjukdom som gör detta med dig.
    När beräknas provsvaren komma?
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-08 21:10:27 följande:
    Vilket träningspass! Lär väl vara död nästa dag! Haha.
    Nä, i en vecka fixar vi det! Sen är vi i superform..
  • MissKaos

Dagens kvällsmothie:
    LÄttyoggi naturell 2dl
    1/2 banan
    1-1,5 dl frysta hallon och fryst mango
    MIxas.
    Blandar i mager kesella, rejäl klick.

Blev jättegott! Lite brainfreeze men gott.

• MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-09 03:11:39 följande:
    Jag vet inte hur mycket hon tränar nu (bilden är ganska ny). Men hon var ordentligt deffad redan när vi jobbade tillsammans. Och då undervisade hon mest (hon var vår studio-coordinator). Men sedan några år tävlar hon i någon typ av muskelbyggningstävlingar. Hon brukar skicka bilder ibland. Men jag har haft så mycket i mitt liv och har inte frågat om hur hon har tränat osv. Men kämpat har hon gjort, det har hon gjort klart.
    Sedan ligger det ju i generna också - en del tjejer från Karibien har, naturligt, litet underhudsfett och lätt att bygga muskler.

Jag kommer ihåg när jag utbildade mig inom träning och den första kursen jag gick, Exercise to Music. En kompis jag lärde känna då är, i grunden, en ganska lat person (brukar klaga efter 20 minuters promenad t exDrömmer). Under tiden vi gick kursen kom hon i, något som såg ut som, toppform! Magrutor, superdeffade armar, you name it. Hon var då c:a 38 år. Och det bara av det vi gjorde under kursen! Hon är också från Karibien. Lång, smal, älskar öl och chips och rör sig helst så litet som möjligt (även om hon hade ett visst intresse för träning, såklart, eftersom hon gick kursen). Åker bil överallt. Hon jobbade sedan på samma gym/klubb som  jag, med administration. Och kvinnliga medlemmar brukade fråga ut henne om hur hon tränade, i tron att de skulle kunna se ut som hon....). De skulle bara vetat hur litet hon tränade (litet lätt träning ett par gånger i veckan, max).
    VArför är gudarna så elaka??
    Jag vill med var asådan!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!