• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi

Imorse var jag iväg till gymmet och det blev:

-30 min PW med stegrande lutning varannan minut, ända upp till 9% lutning
    -35 min löp

Sen hem till FinnCrisp med lax och div grönsaker och ett ägg. Mår såå bra av att äta nyttigt. Jag blir trött och olycklig av skitmat och snask, men ändå åker det in i munnen

Milea 080217 Lucas 100202
  • Gryndrömmen

Jag använder whey 100% lactosefree, en direkt på morgonen.. Mellanmål på fm och em samt en direkt efter träning. Så fyra shakes om dagen :) blandar ca 30 g pulver med 200 ml vatten :)

• Tullemi
    Gryndrömmen skrev 2011-07-17 12:38:07 följande:
    Jag använder whey 100% lactosefree, en direkt på morgonen.. Mellanmål på fm och em samt en direkt efter träning. Så fyra shakes om dagen :) blandar ca 30 g pulver med 200 ml vatten :)
    Oj så många ggr. Räcker det om man tar en shake efter träningen? Eller kanske 2 ggr/dag?
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Mollly

Nu har jag kört ett pass. Ritkgit skönt var det. slapp biffarna idagSkrattande ahah däremot var det en som gick och kollade på en maskin när jag kört den för att se hur mkt jag lyfte. hahah

Ni som dricker pulver, vilken typ av träning kör ni? Är ni ute efter att bygga muskler? Funderar på att börja dricka något sånt där. Då man inte alltid ha tid att laga mat direkt efter träningen och man behöver ju få i sig något rätt snabbt.

• Scratchy

Tänk på att man inte behöver bry sig om vad andra på gymmet tänker om en. Syftet med att gå dit och träna är väl inte att imponera på dryga människor som man ändå aldrig kommer att umgås med, utan att bli vältränad?

Om man nu inte bor i en håla som Mariannelund eller Arkelstorp där alla känner alla.

Så tänk att vare gång man känner obehag inför de andra på gymmet så har man gjort en tankevurpa. Det är varken logiskt, rationellt eller konstruktivt att bry sig om vad dryga gymmare tycker och tänker.

• Jennie med ie

Ser att ni snackat proteinpulver och reps/set.

Jag kör med Triple Protein från WNT för det mesta, med chokladsmak, för rent proteintillskott kanske i snitt en gång/dag. Sen har jag nåt naturellt av sojaprotein att berika smoothies t ex med ibland. Annars är min "vanliga" mat hyfsat proteinrik och eftersom jag fortfarander går ner i vikt är det energiunderskott som gäller så det ryms inte lika mycket mat och tillskott som om jag ska jämvikta eller gå upp

Sen finns det färdiga grejer som är helt OK, bl a 250 ml proteinshake i "kapsylburk", som jag alltid försöker ha hemma som nödproviant. Sen finns det Muscle Protein, också från Weider, som även ger en del kolhydrater så de (½) tar jag hellre efter träning. Många vill ju undvika sötningsmedel, men jag stoppar i mig sånt... Minns dock inte precis vad som är i de där två shakerna.

När det gäller set och reps har jag nyligen minskat från 12x3 till ca 8x3 och istället ökat vikterna. Fast det är fortfarande inga supertunga grejer ;) 30 på bencurlen (maskin) t ex är vad jag mäktar med (80 på benpressen) och 8 kg när jag gör hantelflyes t ex.  Men eftersom jag nyss ökat på, och fortfarande fokuserar mycket på konditionsträning och viktnedgång, så hoppas jag på goda förbättringsmöjligheter Dock är inte tunga vikter i sig ett självändamål och jag har ingen muskelbyggarkarriär i sikte men jag vill bli starkare och mindre fläbbig

• Mollly

Jag kör styrka enbart för att bygga muskler nu. Hur skulle ni lägga upp måltiderna under dagen då? och vad skulle rek att äta? Har bara tränat vanligt innan, så har inte jätte stor koll på hur man bör äta när man ska bygga muskler Skrattande

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-07-17 14:39:08 följande:
    Jag kör styrka enbart för att bygga muskler nu. Hur skulle ni lägga upp måltiderna under dagen då? och vad skulle rek att äta? Har bara tränat vanligt innan, så har inte jätte stor koll på hur man bör äta när man ska bygga muskler Skrattande
    6 måltider bestående av frukost, lunch, middag, två mellanmål oh ett kvällsmål. Kan låta mycket men det handlar om att äta små nyttiga måltider.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!