• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi

Tack för de vänliga orden Man är ju sin egen värsta kritiker och jag är långt ifrån nöjd.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm

Fan, jag har kameran på mitt "andra" hem.

Fin mage, man kan börja se muskulaturen!

• Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:50:01 följande:

Du har barn också? Hur gammal/gamla? Själv är jag 37 år och fick Lucas för ca 17 månader sen och började träna ordentligt för ca 5 månader sen. Resultatet är än så länge bara följande. Megastora lovehandles *snyft*.
    Jag tycker du är jättefin! Oftast är det bara en själv som tänker på alla småskavanker. Vart är de där megastora lovehandles du nämnde?

Jag tycker det är modigt att lägga upp en bild och kanske jag gör det också ifall fler gör detsamma
  • ETSS

Hej på er, är tillbaka från min holiday from reason. tanken var styrketräning helkropp i kväll, men jag kännar mig lite lat och funderar på om det räcker med ett ordentligt överkroppspass Glad

• Annika i Gbg
    cirkuspuman skrev 2011-07-18 07:16:51 följande:
    Annika i Gbg skrev 2011-07-18 06:54:48 följande:
    Godmorgon! Då har jag äntligen kommit igång med träning igen efter Frankrike-resan. Nu jobbar jag ju heltid och då blir det krångligare än på semestern men å andra sidan har jag inga småbarn hemma. Yngsten är snart 17 och klarar sig (gärna!) utan mamma. Så idag kör jag ett Zumba-pass efter jobbet. Dessutom cyklar jag till och från jobbet så det kommer nog att vara lätt att somna ikväll Glad !

Alla låter så duktiga med gym/styrke-passen här. Jag har så många negativa minnen från mitt äktenskap med en kroppsbyggare så jag tyckte det var bara trist och jobbigt att gå ett varv i gymmet när jag hade min PT-träff. Det är synd för som det är nu (framförallt med sommartiderna) så är det svårt att hitta grupp-pass som funkar med jobbet. Idag ska jag sitta kvar och jobba 1-1½ timma för att zumba kl 19.00 t.ex. (Jag tränar i kvarteret jämte jobbet) Hade jag kunnat komma över motviljan mot gymmet så kunde jag ju poppa in när som. Jag får jobba på det. Kan ju börja med att ta ett rodd-pass före gruppen, t.ex. Bara känna på luften där inne, liksom. Sedan kanske det kan bli en grej till efterhand. Jag får se. Men styrketräningen är så intimt förknippad med exet...

Ha en fin måndag, alla träningsnördar!  
    Vad tråkigt att du känner så finns det inget gym som har gruppträningar närmre ditt hem då?!

Godmorgon! Då har jag äntligen kommit igång med träning igen efter Frankrike-resan. Nu jobbar jag ju heltid och då blir det krångligare än på semestern men å andra sidan har jag inga småbarn hemma. Yngsten är snart 17 och klarar sig (gärna!) utan mamma. Så idag kör jag ett Zumba-pass efter jobbet. Dessutom cyklar jag till och från jobbet så det kommer nog att vara lätt att somna ikväll Glad !

Alla låter så duktiga med gym/styrke-passen här. Jag har så många negativa minnen från mitt äktenskap med en kroppsbyggare så jag tyckte det var bara trist och jobbigt att gå ett varv i gymmet när jag hade min PT-träff. Det är synd för som det är nu (framförallt med sommartiderna) så är det svårt att hitta grupp-pass som funkar med jobbet. Idag ska jag sitta kvar och jobba 1-1½ timma för att zumba kl 19.00 t.ex. (Jag tränar i kvarteret jämte jobbet) Hade jag kunnat komma över motviljan mot gymmet så kunde jag ju poppa in när som. Jag får jobba på det. Kan ju börja med att ta ett rodd-pass före gruppen, t.ex. Bara känna på luften där inne, liksom. Sedan kanske det kan bli en grej till efterhand. Jag får se. Men styrketräningen är så intimt förknippad med exet...

Ha en fin måndag, alla träningsnördar!  
    Jag tycker inte att du ska låta ditt ex förstöra mer för dig. Försök att bilda en ny positiv bild av gymmet genom att besöka den och få nya fina erfarenheter. Du kanske kan ta med dig någon vän?
    Ska göra ett försök idag före Zumban. Tänkte sätta mig i rodd-maskinen 30 minuter som uppvärmning. Jag har precis köpt medlemsskap på Elixia och det finns inget som ligger bättre till. Mitt gamla låg så att jag passerade hemmet innan jag kom dit. Gissa hur det slutade när man var trött och grinig? Flört Jag tänker att jag sitter kvar och jobbar här, tränar och cyklar sedan hem för att varva ner i duschen. Jag kan gå hem tidigare en annan dag som kompensation. Och passen ligger lite bättre efter semesterperioden då det finns mer att välja på. Men jag ska börja min "inskolning" i gymmet idag så får vi se var det slutar... Nu är min kafferast slut! 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Annika i Gbg
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:50:01 följande:

Du har barn också? Hur gammal/gamla? Själv är jag 37 år och fick Lucas för ca 17 månader sen och började träna ordentligt för ca 5 månader sen. Resultatet är än så länge bara följande. Megastora lovehandles *snyft*.

Om dina love-handles är megastora undrar jag vad mina skulle kallas Skrattande Vågar inte ens lägga in en bild... Du är fin ju!!
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Mollly

Herrehud ni har ju inga lovehandlesSkrattande Jag hade varit nöjd om jag såg ut så. Ska försöka få till en bild på mina envisa lovehandles.

• cirkuspuman

Vad fina ni är! Herregud, sluta ha ågren över era kroppar

Annika i Gbg skrev 2011-07-18 16:32:16 följande:
    Jag tycker inte att du ska låta ditt ex förstöra mer för dig. Försök att bilda en ny positiv bild av gymmet genom att besöka den och få nya fina erfarenheter. Du kanske kan ta med dig någon vän?
    Ska göra ett försök idag före Zumban. Tänkte sätta mig i rodd-maskinen 30 minuter som uppvärmning. Jag har precis köpt medlemsskap på Elixia och det finns inget som ligger bättre till. Mitt gamla låg så att jag passerade hemmet innan jag kom dit. Gissa hur det slutade när man var trött och grinig? Flört Jag tänker att jag sitter kvar och jobbar här, tränar och cyklar sedan hem för att varva ner i duschen. Jag kan gå hem tidigare en annan dag som kompensation. Och passen ligger lite bättre efter semesterperioden då det finns mer att välja på. Men jag ska börja min "inskolning" i gymmet idag så får vi se var det slutar... Nu är min kafferast slut! 
    Ah, jag förstår Ha det så kul på träningen idag
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:20:57 följande:
    Synd att man inte har samma typ av hud som blogg-Olga har Obestämd. Huden på min mage vill inte riktigt dra ihop sig så fint tyvärr. Hur gammal är hon?
    Jag instämmer man vill alltid ha det man inte har *s*

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!