Johan75 skrev 2012-09-06 20:59:25 följande:
Jag kör ganska ofta med Vibram, men ibland känner jag att vaderna inte orkar en längre tur med dessa - så då blir det Nike free. Springer man i "skogen" så springer man faktiskt väldigt "rätt" helt automatiskt, men springer jag på väger så försöker jag fokusera på att hålla en hög frekvens i fotisättningen.
Jag gör ju både och. Idag asfalt, men ofta en mix berknallar och rötter som sticker upp, grusväg/stig och asfalt. -dock trail inte off... Är bra sugen på ett par fivefingers. Fudnerar på att köpa ett par och börja med att hoppa jämfota ner från trappan med dom (ett eller två steg sas) för att härda leder mm. Och köra inomhuspass som
skivsång. Eller gå i dm på jobbet korta stunder som start. Har även kollat på Nike skon. Vet inte riktigt vad jag ska välja. Håller nu på att gå från mina Pegasus på vad, 10mm dropp? Till ett par skor på 4mm, dm är ganska lätta och har inte så mkt stöd (såklart) känner att jag blir tröttare i vaderna/fotleden än i mer uppbyggda skor men samtidigt känns det "rätt" sas. Såg direkt när man filmade löpning i dessa skor att jag landar på mitten av foten på ett bra sätt (för mig) och längre fram om jag sprintar.
Kankse ska köpa ett par och börja hoppa ner från köksstolarna på jobbet. Tänk vad folk skulle börja undra *s*Dom tycker ju jag är rätt knäpp som det är, springer på lunchen en dag/vecka. Springer till jobbet och hem en gång i veckan. Och däremellan babblar som fotisättning, ny vätskerygga och km tider mm mm. Och har konstiga mål sm att springa gbgvarvet lite snabbare nästa år, och är det inte det så är det nån låt som kjag måååste pröva att köra spinning till. Dom tycker att jag är HELT knäpp redan nu. Så varför inte... Lunchraster är till för att användas.