Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Maria1982 skrev 2012-09-07 11:39:36 följande:
    Som jag kör då fast högre tempo på löpning
    Dieta. Minska ner på fetter och kolhydrater. Behåll extremt långsama kolhydrater som tex kikärtor och lite nyttigt fett i från tex fisk. Det är mkt ohälsosamt att tvinga kroppen göra fetter själv. Snabba kolhydrater efter träning kan var apå sin plats + proteiner -så du inte bränner av muskelmassa
    Jag deffade ner mig strax u nder 15% underhudsfett utan större problem (har legat under 10, men det är inte att rekomendera!)
    Träning före frukost är bra. glykogendepoerna är då -i princip-toma. Förslagsvi äter du inga kolhydrateralls på kvällen (eg 10h utan kolisar)
    Mycket och hård träning varierad med lågintesiva pass.
    Kör först styrka (kör slut på musklerna) därefter cardio. Då tvingar du kroppen bränna underhudsfett.
    Mät med samma metod så du ser vad som fungerar!
    JAg har alldrig lidit av deff, utan ätit gott men bra sas. Och unnat mig på helgerna. Så jag har varit relativt deffad låga perioder.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Testat SHA´BAM idag. Jättekul som omväxling synd att det bara är 45 min klass, 15 min till hade inte gjort ngt. Var väl inte så superjobbigt kanske -men man blev glad av det! Passade på att kör alite överkropp med ca 35min i gymmet blev det nog.
    Imorgon vill jag springa långlöp, halvmaran närmar sig! MEN vi ska på 60-årsfest. Överväger att gå upp kl 6:30 och äta lätt och ge mig iväg vid 7. Hemma kl 9 för en rejäl frulle så tar det inte hela dagen och jag är hungrig till goda middagen på kvällen... Fast dom äter så lite så jag skämms alltid lite i sällskapet..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Helgen..
    60års fest i lördags. MAssa mat och gött Värsta kolhydratladden!

Tränigsmässigt -15km löpning på lördagen
    skivstång på söndagen.
    Idag 10km/53min på lunchen fåse om det blir core hemma ikväll.

• MissKaos

Igår blev det skivstångintervall + 5km på bandet innan (5x400 meter i 4minfart på 1,5%lutning)

Idag vila tror jag. SÅ fint ute sugen påa tt springa en runda i skogen.. Fårse hur det blir!

Vi ska ha gäster i helgen jag fyller år. förslag på lättlagad mat? Til lköttälskare..

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-09-12 11:46:22 följande:
    Jag har lite "ledigt" i morgon med tandläkarbesök osv och tänker då passa på att skriva in mig på gymmet och boka nått pass och en PT
    Nu får det vara nog!!

När man sitter och kollar sidor om plastikoperationer har man liksom trillat över nån jäkla gräns...

VERKLIGEN!
    Plastik är bra om man har skadat sig eller så. Annars inte!
  • MissKaos

VArför jag inte är så förtjust i kosmetisk kirurgi?

1. Det finns risker med sövning etc. ALLTID. En liten procent men den finns. (jag är kanske lite yrkesskadad)

2. Det finns risk för infektioner mm. = kostnader för vården, sjuksrivningar och fula (onödiga ärr) ,,

3. Resultatet blir inte alls alltid vad man trodde, och ibland helt fel.

4. MAn blir konvalecant ett tag. Använder man den tiden till att träna istället och pengarna som op kostar till bra kost etc så tror jag man vinner en hel del till sitt yttres förmån!

Sen förstår jag mkt väl varför folk gör det. Sen undrar jag: varför får man inte bli äldre, varför får det inte synas att man har fött barn etc? JAg kankse ångrar mig när jag blir äldre... Men det känns fel. Alla bväljer såklart sin väg, men ja.

IDAG FYLLER JAG ÅR!
    JAg firade med en härlig löptur till jobbet och en hem (10+11,5km) blev mitt på dagen uppringd av min man fick åka till löplabbet och välja vad jag vill ha! (tjej här i gbg ska stänga =50% godbitar kvar) Fick en fin present av tjejen i kassan när jag fyllde år idag (ett par skitsfulsnygga kompressions strumpor. Neongröna. Från BOLA) Sen bjöd han mig på lunch Han hämtade på dagis med så eg hade jag kunnat springa ett par km till, vilket jag eg hade velat!
    I påsen blev det:
    1par långa tights
    1 par shorts
    2linnen

Mannen ville ge mig ngt jag verkligen ville ha!

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-09-13 18:27:02 följande:
    Va! Inga skor?

Grattis till både födelsedagen och till en smart man! 

{#emotions_dlg.flower}Skål{#emotions_dlg.flower}   
    Nej, jag VET! Men det blir nästa grej. Kan ju inte bestämma mig: Five fingers eller ett par nya Pegasus. Eller köra mer klasser så pengarna räcker till båda..

Har en idé till ett nytt pass i skallen. Vad tror ni om detta? (spinning) en väldigt kort uppvärmning. 3 loopar/intervaller om ca 10-12min vardera. De kommer börja lätt bli högre och högre puls med ett avslut mot maxpuls till. loopen börjas då sittande och därmed blir det ingen riktig återhämtning mellan, utan första biten av loopen får användas som det. Samma musik i 3 varv -så man vet exakt var man är efter att ha kört varv ett och kan anpassa sig efter sin förmåga. Det ÄR ett tufft pass, men skulle ni gilla att köra det? JAg kör ofta lite udda grejjer och har funderat på detta ett tag (har alltså hela passet mer el mindre klart i huvudet inkl musiken)
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-09-13 18:30:22 följande:
    Jag överlever! Jag har mått betydligt sämre än vad jag gör nu, så detta löser sig. Fast tack för några smarta tips! Det är nog främst höftböjarna som bråkar med mig, men de påverkar ju hela kroppen...
    Höftböjjarna är dessutom skitstarka. Jag brukar passa på att stretcha dom när jag springer till/från jobbet. JAg fastnar alltid i något j-a trafikljus och då kör jag dynamisk stretch.  Det är ju aptråkigt att strecha så jag gör det mest när jag går på, eller instruerar, klasser. Annars är jag lat med det. Går på nån yoga el bodybalance ibland istället och försöker tjuvstretcha lite, typ vaderna i trappen  eller när jag bara står och står. Men jag gör även andra kansiga saker: Min son gillar att jag gör "armböjjningar" med honom så på seesmtern lyfte jag honom upp över mitt huvud x10. Samt dips på dom där stöden att hålla sig i när man ska i poolen. Chins i en liten bro över poolen. Min man är lika knasig...   Så man kan hitta oss görandes udda saker hemma typ chins i carporten, stretcha vaderna medans man ska låsa upp ytterdörren eller i plankan medans man väntar på sin tur till duschen.

Vin och godis Födelsedagar är bra. Men vad sömnig jag är. Skulle kunnat tänka mig en löprunda till egentligen. Det vore skönt! I mörkret, med pannlampa. Mysigt. Vet inte m jag behöver vård, eller bara gillar att springa..
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-09-18 06:39:28 följande:
    En smörgås vid fem snåret. Oftast det grövsta bröd jag kan hitta, men är det slut tar jag det som finns.
    Frukt vid 9.30.
    Lunch vid 11.30 och det är oftast kokta morötter och blomkål tillsammans med nån köttbit.
    Kvällsmat mellan 17-19 och även där är det kokta grönsaker och kött.

Träning är löpning varannan dag och sen "lyfter" jag igenom kroppen ett varv då och då. Kanske två gånger i veckan.

Nu är jag ju dödens snorig och kan inte träna. Ska vänta några dagar till!

KAn det vara så att du äter förlite och går på sparlåga? Det kan man med gå upp av.

HÄr är det snorigt. Jag gick hem från jobbet igår, frös o svettades. Ganska duktigt jag brukar ju köra på tills jag rasar typ. Ska springa ett lopp på lördag: sämsta tänkbara uppladdning! Är hemma idag med kasnkekunde gått men nja. Ska nog ta det lugnt.
    Haft besök av päronen + hundar i helgen = mitt långlöp brann inne och blev en korttur. No good. Ska ju ut på en halvmara 13okt. Känns som om jag behöver lite fler km i benen innan dess. IAf 2 långlöpningar. Och sista veckan innan vill man ju vila sig i form och springa lite korta, snabba distanser typ.

I helgen blev det iaf:
    Fre 3km på bandet + INdoorWalking 55min (jag har inte gillat det innan, men nu var det jättekul!) + 30min styrka
    Lör 10km löpning + 2 promenader ca 5km sammanlagt
    Sön: instruerade spinning 45 min + 30min styrka + ca 6km promenad.
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-09-18 10:20:20 följande:
    Det är är upp och ner samma jävla hekton, så egentligen är ju vikten den samma!
    Märks framförallt på kläder.

Ska köra igång med riktig, rejäl träning från och med nästa vecka. Sen funderar jag på att se över frukosten och kanske köra kött och grönt där med fast då grönt i sin råa form.
    En port gröt är alldrig fel! Jag brukar blanda i bär (frysta). Kör gröten i micrn, i med bär kör 10sek till. Med lite pumpafrön/linfrön och nån mandel i + en skivad banan och mjölk och ett kokt ägg + juice blir det en bra frukost!

JAg h ar tipsat om detta innan: KOlla på SLV.se där kand u skriva in allt du äter udner en dag ch få ut både kcal, och energifördelning. Själv föredrar jag att ligga högre i proteinintag än rekomenderat men det är en bra sida man får en uppfattning m hur man eg äter. En hel vecka går knappa in och man kan spara och skriva in efterhand.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!