Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2012-10-05 18:56:26 följande:
    Får hoppas att det inte kommer tillbaka...

Hur var gympan?

Sonen var för trött, annars var det bra. Behövde inte duscha efteråt. Lite varm om fötterna kanske..

Känns som om jag håller på att bli sjuk, helt dimmig i huvudet. INget vidare.
    Fortsatt utsvulten, undrar om jag har fått mask i magen eller ngt.
    Känns inte alls bra inför kommande helgs halvmara att inte få ner luft i lungorna ordentligt, lite öm i en häl (behöver nya skor, söndertrampade långlöpskor tror jag)

Veckans träningssamanfattning:

Ca 38km löpta (försöker dra ner inför loppet nästa vecka)
    1 spinningpass 45 min (imorgon, instruerar, Blir nog intervaller)
    45min CT + 15min rodd
    1 skivstång intervall, 75min
    1 styrkepass i gymmet (kort)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-10-05 20:27:44 följande:
    Spinning klart, älgstek i magen
    I morgon vankas det kalas och sen blir det bus på kvällen.. Söndagen får bestå av någon form av träning! Springa borde jag göra iaf

Gott jobbat! Älgstek är himmlans gott
    Här blev det panerad rödspetta på dagen, och tacos på kvällen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vi har världens ut-och-springa väder. Och jag ska köra klass ikväll *mäh* Det drar verkligen i benen.. Överväger nu att dra på mig kläderna och springa en riktigt kort runda ändå. I sommras körde jag något galet pass med 15km löpning på fm och sen spinning intervall på kvällen. Vill minnas att det var rätt gött! Fast det är ju det där loppet nästa helg.

• MissKaos
    memschi skrev 2012-10-07 20:43:43 följande:
    Jag var på mitt premiärbox-pass idag.. Så jäkla roligt! 75 minuter sveeeettiga minuter
    Det är jättekul!

Själv är jag öm i bihålorna (ansiktet/kinderna) nu. Har tagit rinexin och kommer därmed inte kunna sova. Spolat med koksalt. Snart Nezeril.
    Blir ta mig f-n sjuk inflr VARJE lopp jag anmäler mig till.
  • MissKaos

MissMee: Det händer grejjer

Dagens arbete här:
    http://www.tradera.com/auktioner/Miaan

Jag har¨köpt hem TVÅ goa träningstidningar. Inser att mitt styrkepass kommer få sig en liten förändring. Ska nog köra tunga basövningar 1g/vecka som komplement till skivstången!

Just det: Målsättning kommer bli att göra milen sub 40 i mars. Inte med styrkan alltså utan totalt. det är ju springa som är min grejj... HAr hittat ett 8-veckorsprogram i nyraste runners. Tänker köra det till Seedningsloppet för GBG varvet. Ska börja redan nu och göra vissa intervallpass för att klara att genomföra det. Typ 1/vecka från det programmet. Blir till att pressa på lite på  ngn mer löprunda. Kommer blir tufft, men det lär inte bli sämmre tider än utan den träningen! Så: Först uppbyggnadsfas med mkt styrka (tre pass/vecka) och en massa intervallträning. Sen blir det till att springa springa springa efter nyåret!

Tror ni det går?

Ska ju göra gbg varvet såklart, så det blir ett par intensiva löpmånader innan...

• MissKaos
    Tessou skrev 2012-10-07 21:52:26 följande:
    Oj, vad konstigt svaret till dig MissKaos blev... Hoppas du kan läsa ändå - skriver via mobilen, så det är säkert därför...?!
    Japp!
    Åt ju antibiotika och blev frisk. Men dagisbarn, my god! Dom drar hem skit. Fårse hur det känns imorgon. Känt mig helt ok innan lite snorig av och till -men det är jag alltid jag tål inte luften på jobbet. Ngt där gör mig allergisk. TUR vi ska flytta snart. PROBLEM ingen dusch på nya stället *dör* jag springer ju till jobbet blir ju kul med handfattstvätt...  Iaf, tror det är en del av problemet ständigt påslag av allergi.
    Vila ja -det klart om jag blir riktigt sjuK! Tagit Rinexin, spolat med koksalt sova och hoppas!
  • MissKaos

Vilar mig i form!
    vila må+ti
    och idag evt 7km löpning.

• MissKaos

8km löpning. Inkl 3 backlöp och ngn snabbis. Backarna kändes jättelätt,  i övrigt motigt.

Fårse hur det går på lördag..

• MissKaos

TVINGAR mig att vila
    Nya pegasus Goretex står i hallen. Gammla Pegasus ligger i soptunnan. Borde begravt dem värdigt! De tog mig ju runt min första halvmara.. Men, inget var helt på dom längre. Tom ena innesulan började lossna ock lixom "bubbla" sig i skon. Har lite ont i ena hälen tror det beror på att skorna var helt slut faktiskt! Nåväl, på lördag smäller det. Halvmara dax. JAg är riktigt nervös! Tänk m ajg inte kmmer runt? Sprang 21 km i slutet på august, sen har jag inte  haft tid! Har sprungit 10+10 (och ngn gång 10+12) i gång/vecka -nästna inte inför ett lopp och inte under 1v charter- och jag har gjort 15 km ett par ggr. Hade tänkt annat, men så blev det.

Efter lördagen kommer det nog bli lite focus på tempoträning/backpass samt styrka. Funderar på vad jag ska köra på gymmet. 2 skivstångspass/vecka -det gillar jag sen kör jag 1 pass i gymmet. Gymmpasset ska bli lite tyngre med färre reps, alt övningar med egen kroppstyng.  Kanske marklyft med frivändningar, tyngre än man kör på pump. Och vader. Och lite burpees mellan övningarna. Ibland kör jag två övningar och varavar så man "slipper" spilla tid på att vänta och det brukar ge resultat snabbt.
    3 styrkepass alltså. Varav 2 inkluderar cardio.
    Måndag: Brukar springa en runda på lunchen, återhämtande löpning. (kanske lägga till tt kvällspass här? Körde core ett tag hemma)
    Tisdag: intervaller (på bandet) + skivstång intervall
    Onsdag: Vila
    Torsdag löpning till/från jobbet 10+10 km
    Freadg: Gymma + löpning på bandet.  alt spinning
    Lördag: Backpass eller intervallpass ute
    Söndag Skivstång. alt löpning

Vad tror ni?

Veckan har för få dagar. DET är ett problem! Jag skulle vilja hinna köra 2pass/dag. ett på fm ett på em. Skulle vilja hinna gå p BodyBalance 1g/vecka. Springa en gång till samt gå på ett danspass...Och Gärna ett pass högintensivträning alt crossfit. Kan ifs byta ut mitt skivstångintervall mot HIT+löpning, det är bra att variera. Nåväl, måste komma igång med rejäll grundträning igen.

HJÄÄÄLP, tänk om jag bara orkar halvägs på lördag?

• MissKaos

4,5 km lätt jogg idag. Kändes sådär, den där j-a förkylningen har tagit på mig. Ser ändå fram emot morgondagen. Sprang i mina nya skor -SÅ sköna! Kände verkligen skillnaden mot mina gammla utslitna.
    Kolhydratladdar lite lätt idag. Kebablunch (mest fettladd, men det gör nog ingen skillnad.) och nu lite gött till colan.
    Nervigt, tänk om man får bryta det vore ju pinsamt. Jag är ju den där "löpidioten och hälso-ätar-idioten" på jobbet.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!