• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • godisgrisen

Ni kämpar på bra ser jag

Här är det vilodag idag, har fått massage och är totalt slut i kroppen.....låter kroppen bestämma och kör igång igen imorgon

• Paradigm

Låter som ett bra upplägg Amazonas. =)

Själv blir jag genomsvettig av gympasset som du beskrev efter ett spinningpass.

Jag hade gärna hängt på ang Malmö halvmaraton, men jag bor fööör långt borta. Annars är det ju en riktigt bra kontkret mål.

• Mollly
    Fattig student skrev 2011-07-19 08:50:00 följande:
    Hur gammal är hon?

Jag har haft sådana där nätter någon gång ibland med båda barnen. Däremot brukar de vakna senare då.
    Hon är 2 år. Tyvärr sover hon inte längre på morgonen även om hon varit uppe hela nattenRynkar på näsan
  • Paradigm
    Fattig student skrev 2011-07-19 14:55:44 följande:
    konkret ska det stå
    ett ska det ju också stå

Hahaha...

*ger upp*
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-07-19 15:05:58 följande:
    Hon är 2 år. Tyvärr sover hon inte längre på morgonen även om hon varit uppe hela nattenRynkar på näsan
    Kanske tänder eller någon förkylning på G?

Hoppas det upphör snart, typ nu. Skrattande
  • Jennnyn

Hej på er! Här skiner solen för fullt och jag har knatat runt i korridorerna på jobbet i åtta timmar. Vi har verkligen världens sämsta ventilation på min arbetsplats, så svetten rinner efter bara en liten stund. Det är ju bra förbränningsträning iallafall

Nu har jag precis varit ute med hunden och ska strax lägga mig för att vila en stund, eftersom jag har sådan förbaskad mensvärk, vilket jag har dagits med hela dagen utan att ha haft med mig värktabletter.

Ikväll blir det förhoppningsvis ett rygg och biceps-pass. Idag har jag lite träningsvärk i triceps efter dipsen på dip-stång jag gjorde igår under träningspasset. Shit, vad jobbigt det är! Orkade bara några stycken åt gången Dessutom blev det kickbacks och hantelpress bakom huvudet, så mina triceps fick sig en ordentlig genomkörare!

• Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-19 08:31:00 följande:
    Ja, det är vi!

Affären stänger kl 23 här och vår närmsta småbutik har öppet till 02:00 med gratis hemkörning. Så med andra ord kan jag utan problem fixa det jag vill ha. Däremot inte falukorv. Det finns inte här.

Hahaha, den vadslagningen får du nog köra för dig själv.
    Är det ni som har affär som stänger klockan 23, eller fattade jag fel?
  • Aprilia1977

Hur får jag motivationen att vara på topp... har tränat sedan sex år tilbaka och varit vid min målvikt och vänt. Har 7-8 kilo kvar till mitt största mål, men inget får mig att sluta vräka i mig kolhydrater. Jag blir verkligen så trött på mig själv.

Någon som har tips och råd?

• godisgrisen
    Aprilia1977 skrev 2011-07-19 16:04:18 följande:
    Hur får jag motivationen att vara på topp... har tränat sedan sex år tilbaka och varit vid min målvikt och vänt. Har 7-8 kilo kvar till mitt största mål, men inget får mig att sluta vräka i mig kolhydrater. Jag blir verkligen så trött på mig själv.

Någon som har tips och råd?
    Har ungefär samma.....har gått ner 10 kg, och är bara några kg från mitt mål....eller egentligen några cm runt magen...

Men det är sååå svårt att motivera sig när man är så nära, så lätt att man ändå känner sig halvnöjd och äter godis och skit.....

Men jag VILL ju att kläderna ska sitta snyggt för min egen skull, vill ha muskler och en stark kropp och energi att orka med vardagen.

Vet inte hur jag ska hjälpa då jag själv behöver en rejäl spark där bak..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!