Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2017-02-17 22:41:31 följande:

Hur gick mr'en?
    Jag är fortfarande Box-lös men får kapitulera och söka mig till Oslos största i nästa vecka. Skulle provat en annan idag men det var stört omöjligt att parkera och det funkar inte för mig.
    Gick på Elixia och körde marklyft upp till 100kg och sen en wod som jag plockat från swedish Crossfit.
    50cal row
    5 rope climbs
    40 cal row
    4 rope climbs
    Osv.
    Sjukt sjukt sjukt jobbigt. Övre ryggen protesterar högljutt nu över klättringen.

Visst hade väl du också långsjuka barn för ett tag sedan? Jag är så less på sjukdomar denna vinter så jag är snudd på uppgiven känns det som. Även om det kanske är löjligt mot någon som har "riktigt" sjuka barn.

Sedan innan jul har det gått i ett känns det som, nu är det andra helgen på rad med magsjuka. Förra helgen yngsta och nu äldsta, givetvis massa planer man får stryka. Hade tänkt skidåkning båda helgerna men det blir givet inget. Vi har bokat en fjällresa igen, sist blev det fiasko med sjukdomar men jag vägrar ge upp. Är också sugen på att köpa boende i fjällen, men får man en sådan här vinter kan man ju knappt vara där. 
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 26
    Amraps 2 min on 3 min vila A-C 2 varv

A 6x100kg DL 4xchest to bar
    B 4x85 kg powerclean + 6 ttb sänkte till 75 kg andra varvet
    C 4x70 frontsquat + 6 pullups jag fick köra mark mitt knä pallade inte FS.
    D 4x50 kg powersnatch + 6 DU

Jag som känt mig så bra i knät på sistone nu är jag halt som en gubbe. Kan ju lugnt säga att det går väldigt upp och ner. Sen var det väl ingen höjdare att jag slog i stången rakt på surknät i en PC. 

• Studentpappa

Pass 27

Bänk 5x5 72,5kg, tråkigt att ha dåligt knä jag vill böja inte bänka.

Emom i tio min 10x24kg kbswing

Maxattack AB 2x60 sek, siktade på 3x60 men låren krampade totalt efter 2.

Fick med mig sambon ikväll också

• Studentpappa

Jag har tydligen hopparknä så nu väntar rehab och jag ska vara snällare med knä och inte köra tungt.

• Studentpappa

Pass 28

30 min AB 311 cal, pratade med sjukgymnasten idag och allt som inte gör ont är bra träning tydligen. Ska få ett program av honom snart hoppas jag.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-25 23:38:27 följande:

Har du sprungit på en true runner eller motsvarande Studentpappa?

Är på badland och hittade ett väldigt välutrustat gym med detta och bl.a. Mycket Rouge... sjukt jävla jobbigaste jag gjort på länge. På 500m nådde jag 175 i puls. Undrar om jag gör något fel?

Nej jag har inte haft möjlighet att testa någon. Ingen box har haft någon när jag varit där, nu har väl de flesta större det antar jag. Så jag får väl se till att jobba lite i sthlm när knät är bra, det är väl ingen motor på en TR så det blir väl tungt att springa?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-26 17:07:20 följande:

Det var en Skillmill från Technogym. Var tvungen att googla. Man kan tydligen effektivisera det hela med var man sätter foten. Ska prova igen på gymmet här i Oslo, de har skaffat samma och släpper ett nytt koncept som heter Build 'n Burn. Antar det är lite hiit eller Crossfit inspirerat.

Hur som helst coolt med något som så fort får en upp mot Max puls.

Har du testat assault bike än? Jag körde 2x60 sek max häromdagen, helt sjukt vad pumpen slog. Trodde jag skulle klara fler men det vart helt stumt i benen. Jag får ett så konstigt illamående vid hög belastning på AB, antar att det är mjölksyra som byggs upp snabbt. Men det är inget som jag lyckas med i någon annan aktivitet.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2017-02-26 16:45:06 följande:

Tuff, tuff vinter. Mycket sjukdom. Så nu hoppas jag på att kunna träna regelbundet igen - sedan sist i december. Jag har lyckligtvis inte tappat speciellt mycket styrka.

Förkylningar eller något annat?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-26 20:55:56 följande:

Har bara provat i en sportbutik så det räknas nog inte...

Vill gärna men vi hade inte det där jag tränade! Tänker nog prova Crossfit Oslo och där finns det! Så är det ju hemgymmet till Kristin Holte(såg du tjejernas 17.1?), kul att hänga med eliten liksom..... ;)

Inget open i år, jag har ju "hopparknä" och boxjump är verkligen inte bra. Hantelsnatch har annars passat fint, men jag tror det börjar bli bättre. Jag testar nog senare när jag blivit bättre. Själv då? Såg inte 17.1 men jag såg att holte ligger i toppen.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2017-02-26 21:02:43 följande:

Stämbandsinflammation, bronkit etc.

Usch, det låter som saker som sitter i länge? Har du varit hemma från jobbet också eller är det "bara" träningen du fått välja bort?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!