Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 39
    Bänk 5x5x60kg sakta med markerat stopp.
    AB-intervaller 30 sek on 120 sek vila 8 varv.
    10-14-15-16-15-14-11-12-11 cal, låren pumpade som aldrig förr. 

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-25 20:02:15 följande:

Utvilad. Och känner mig rätt stark. Tufft mentalt efter en riktigt dålig vecka på jobbet. Men då är det extra skönt att casha in på gymmet.

Körde själv idag, Amrap 9 min med 10 Box step up 12kg och 10kbs 16kg.

Sen körde jag Max DL upp till 105kg. Ska prova tyngre med bälte nästa gång. Kändes relativt ok.

Härligt

Jag vilar från vikterna och tar skidsemester i Åre nästan en vecka. Kör rehab 2 ggr om dagen.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-26 20:43:11 följande:

Är det någon snö i Åre? Låter härligt!!

Det är sämre än normalt men på berget är det väl ändå ok. Har töat mycket senaste veckan, ska hit med kompisar om ca en månad igen så jag hoppas det kommer mera snö!
  • Studentpappa

Nu har vi åkt två dagar, första dagen storm och regn, de flesta liftarna var stängda men vi körde på hela dagen och dottern brydde sig inte. Skönt att se att vi är lika

Idag var det bra väder och vi badade på fm det var nästan tomt på holiday club, (lågsäsong är bra!), åkte sedan skidor till stängning. Jag köpte nya skidor igår också, sjukt bra semester. Äldsta dottern är grymt duktig på att åka, nya skidorna var kanon och imorgon ska vi testa att åka skidor med den yngsta dottern. Hon har bara åkt snowracer hittills. Knät är nog bara att kassera efter veckan men så får det vara.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-28 23:38:06 följande:

Hur gamla är barna?

5 och yngsta fyller snart 2.
  • Studentpappa

Jag är överdrivet nöjd då våra semestrar brukar skita sig. Förra året blev båda sjuka och vi fick åka hem tidigare utan att kunna åka något alls till exempel..

• Studentpappa

Pass 40

Vad svårt det är att samla ihop sig en fredagkväll och gå ut och träna kl 2030.. Men bättre än inget.

AB 20 cal uppvärmning
    smalbänk 5x5x75kg kommer nog få backa på 77,5 eller 80 kg, börjar bli lite tungt.
    10x6 raka mark med kb 32kg, knät blev faktiskt inte sämre av skidåkningen. Det gjorde stundtals riktigt ont när jag åkte men det försvann mer eller mindre direkt när jag slutade. Därför tänker jag försöka aktivera benen i övningar som inte påfrestar knäna så mycket. Rehab kör jag som vanligt 2 ggr om dagen.

• Studentpappa

Pass 41

10 varv AB intervaller: 30 sek på 120 sek vila, ca 13 cal varje intervall. Benen som stubbar efteråt.

• Studentpappa

Pass 42
    Smalbänk 80% av föregående bänkpass 5x5 62,5 kg (avrundade uppåt)
    TTB 4x10 strikta, maxade ut 12 st kippade
    bicepscurl 10x4 20 kg

• Studentpappa

Förhoppningsvis i helgen ska jag sätta upp en hängare för ringar. Här ska det nötas ring-MU

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!