Träningsnördar - här samlas vi!
Vad är RX?
Vad är RX?
Pass 32
Kanske inte räknas då det bara blev bänk..
5x5x70kg, 10x60, 10x50, 10x40
Osäker på vilket nummer det här är.
Wod
Back squats 10-5-4-3-2-1 till 65kg.
Är helt färsk på back squats, vi körde aldrig det i gamla boxen. Orkar nog lite till, bör börja något högre.
Amrap 2 min *5 2 min vila mellan
300m rodd
Amrap over head squats 25kg
Blev mellan 7-5 ohs per varv
Nära att kräkas efter sista varvet . Förfärligt!
Ps. Provade AB idag.... sisådär 10 kal
Man hann få upp flåsen!
Pass 34
12 km 55 min, nya skidor satan vilken skillnad. Jag är helt lyrisk över vilken skillnad i glid och fäste.
Pass 35
+8 och slask, idag var det trögt. 7,5km. Igår åkte vi slalom hela dagen. Snart Åre en vecka med familjen, sen bokade jag gubbresa tors-sön i Åre i slutet av april. Är nog bäst knät går till sig snart annars får jag nog protes, slalom är inte direkt optimalt.
Pass 36 Dubblar idag med lite disco.
AB 40 cal, Smalbänk 5x5x70, situps 10x10, curl 12x3x20 kg
Pass 37
Fick mitt rehabprogram idag, boxstepup på en typ 25cm höjd, kliv upp med det friska benet och ner med det dåliga. Stegrande antal i 6 veckor.
box-stepup, vadpress, skin the cat och ryggresningar.
Pass 38
Känner att jag börjar tappa motivationen att träna då det mesta jag tycker är roligt involverar övningar som knät inte tycker om. Så jag bestämde mig för att Göra om ett gammalt mål från när jag var ung "100 i bänk" jag måste ha något att sträva emot, även om jag kör smalbänk idag. Jag ligger nog inte så långt ifrån 100 kg idag så det kanske går snabbt men då höjer jag ribban till 110.
Kommer köra två pass bänk 5x5 i veckan där jag ökar 2,5 kg i veckan på det tunga passet tills jag stagnerar då backar jag. På det lätta kör jag 80% av veckans tunga 5x5.
50 cal AB uppvärmning
5x5 72,5kg
4x8 strikta chins
3x5 strikta pullups i 90 graders omvänd vinkel från normalt, peggar ut från vägg typ.
Har dessvärre allt för mycket att göra för att ha tid till att hålla uppdaterat här... kort sammanfattning av min nya box(Oslo Crossfit) är att allt är stenhårt. De är inte väldigt bra på att styra skalering och även om jag är rätt bra tränad tar de helt kol på mig. Tränade sist i tisdags och har haft helt handikappade ben sen dess. Nu funkar det igen... typ EMOM med 15burpee Box jumps, sen EMOM 20 wallballs(160 på rappen), sen EMOM hspu sen sen . Jag hinner ju inte ens klart på en minut och jobbar då kontinuerligt. En timme är en timme stenhård jobb. Blöt fläck!
Nu sitter jag på flyg och ska jobba. Bor på Intercontinental och kör någon typ av tantträning där...