Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 55

AB 20 cal

Enhandssnatch kb varannan hand 2x10@12kg, 2x10@16kg, 6x10@24kg

Smalbänk 5x5@80kg körde 2x5 i stege från 40-70kg som uppvärmning. Inte behövt backa än gick lätt idag trots att jag gick på det direkt efter fredagstacosen

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-05-12 21:39:59 följande:

Haha... vi hade också tacos.... :)

Gott!
  • Studentpappa

Ikväll var det inte mycket till träning mest rehab. 60 cal AB och 5x5 banded squats med visserligen tom stång men det är iaf 20 kg..

Ett steg fram två steg bak, när det ena knät börjar bli bra börjar det andra att krångla men det är inte på samma ställe så jag hoppas på något tillfälligt. Känns ju inte lovande att inte kunna sitta på knä på golvet vid 35, tur man inte är hantverkare.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-05-15 20:41:24 följande:
    Vad säger sjukgymnast ?
    Har inte pratat med han på ett tag, men skiten i vänster knä tror jag bara är tillfälligt. Det går klart framåt i höger knä iaf
  • Studentpappa

Pass 56
    AB 105 cal uppvärmning
    5x5smalbänk 65kg
    5x5 banded squat 20kg
    Körde en legless ropeclimb mellan varje set, tyvärr har vi ju typ fått vintern nu så jag får nöja mig med att hänga repet i taket inne så jag startar sittande på golvet. Men bara sommaren kommer så hänger jag upp det ute på ca 4m.

• Studentpappa

Pass 57

MU försök varvat med strikta pullups och MU med hopp. Var så jäkla nära ikväll var helt övertygad om att det skulle gå men så fan heller...

• Studentpappa

Pass 58
    Smalbänk stege 5x 40-70kg uppvärmning, 5x5x82,5kg
    Legless ropeclimb 4m, 10 st (till failure)
    AB 40cal 2:24min dog nästan

• Studentpappa

Pass 59 (kanske?!)
    Var nästan för klent idag för att räknas men ackumulerat under dags kanske det duger. Både promenad och studsmatta visade sig ta på knät.
    AB 20 cal
    5x5 benböj 20kg
    AB 40 cal 2:17, siktar på under 2 min på 40 cal. 
    Här gav jag mig då knät började värka och nu är jag rätt stel och öm.

• Studentpappa

Jag gick och köpte mig en 1000cc ATV häromdagen så jag har haft lite svårt att prioritera träningen. Ska skärpa mig imorgon!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!