• BebisVagga

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 08:57:02 följande:
    men vad är det för fel på de extra känsliga.. hur kan de ha lurat er? Jag menar om de ger ett tydligt plus inom avläsningstiden är ju en sak men det är ju allmänt känt och står till och med i instruktionerna att ett streck kan uppstå efter avläsningstiden...

Det är ju inte testet som gör oss gravida utan testet visar om vi är gravida.....jag har inte förstått att NÅGON här har fått ett klart positivt test på dessa tester ännu... därmed kan det inte vara någon som blivit lurad.

Ett klart positivt test behöver man inte vinkla, invertera i bildprogram, kisa eller tvivla på.. ett tydligt positivt test äör just tydligt i rätt bredd och klart rött/rosa-färgat och hittills har jag inte sett något sådant test i tråden här iaf..
    Ett klart positivt test behöver man inte vinkla, invertera i bildprogram, kisa eller tvivla på.. ett tydligt positivt test äör just tydligt i rätt bredd och klart rött/rosa-färgat och hittills har jag inte sett något sådant test i tråden här iaf..

jag undrar då om ett test ska vara så starka o självklara så kan ju denna tråden raderas... för då behöver man ju inte bry sej om dessa supersvaga streck...
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:08:44 följande:
    nej men tråden är ju här för att vi vill analysera och kolla om vi ser något som sedan kan stegras till starkare... man måste ju ha lite distans också och inse att ett positivt test är positivt först när det är tydligt positivt...

Det är ju kul, ett nöje och en spänning. Och framförallt så är det ju inte testerna det är fel på som sagt.. det är inte testerna som gör oss gravida.
    jag har dock fått svaga streck på nästan alla mina 10mlu tester.. så jag känner mej lite lurad av dessa... dock vet jag att det kan bero på urinen med.. så kan ju vara mittn urin som inte passar till dem svagare testerna..
  • BebisVagga

för mej e detta testet plus iaf..
     alla blev dock inte lika tydliga som detta..
  • BebisVagga
    Soffiie skrev 2011-11-04 09:31:33 följande:
    Så har jag med fått på alla mina testa tidigt 10 mlu..

därför använder jag dem ite det triggar igång fantasierna och så blir man bara besviken .. vanliga testlagrets 25mlu har jag aldrig fått några såna skuggor eller Avdunstningsstreck
    nej jag ska aldrig mer köpa dem iaf...
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:41:19 följande:
    det är det inte för mig.. det är inte ett rosa streck..tyvärr
    viplanerar09 skrev 2011-11-04 09:39:41 följande:

Nu blir säker många VÄLDIGT rasande på mig. Men jag var bara tvungen att "testa er". För ibland säger ni att det finns ett sträck(då jag inte ser ett sträck) eller att det bara är ett spökstrek(och jag ser ett svagt svagt sträck). Enligt mig så tycker jag att mitt sträck inte ens är rosa utan grått, håller ni med?!  Det är nämligen så att detta test är från den 20maj(de test jag la upp först) och det blev ett plus med tiden :)

Här nedan kommer min stegring och man kan knappt tro att jag skulle få ett plus från de första testet. Det syns knappt.

ja men då hade jag ju rätt.. det såg lovande ut och det var det ju uppenbarligen... att säga att ett test ÄR positivt skulle jag aldrig göra om jag inte såg ett digitalt eller ett klart och tydligt skrikande rosa/rött test...
    nej när bilden togs hade det ju legat en timme innan jag kunde fotta.. så då försvann färgen.. men dem första 8 minuterna var den i ljusrosa färg..

men ja jag vet ändå att jag inte e gravid för har inte fått fler sånnahär tester efter det..
    men det e inte sånnahär fuskplus jag vill ha så kommer aldrig köpa dem könsligaste testerna mer
  • BebisVagga
    Den lilla M skrev 2011-11-04 09:44:17 följande:
    bebisvagga: nej det där är inte ett plus för mig utan en grålinje (inte röd/rosa) som ser ut som avdunstningslinje. Jag hade inte tolkat det som ett positivt resultat iaf.. och gjorde det inte heller när du la upp den bilden första gången
    ja ni har säkert rätt oxå..
  • BebisVagga

tack för alla tips o förklaringar om spökisar fukt avdunstning(eller vad det hette) o gråa streck..
    vet att mina streck inte har varit plus på riktigt utan av andledning av något av dem sakerna jag precis nämnde.. Önskar er alla som vill plusa lycka till jag lämnar nu tråden...

men kommer tillbaka om en månad eller så..

• BebisVagga

fick min mens igår...
    2 dagar för tidigt.. men allt kan ju vara lite rubbat efter missfallet... nästa ÄL den 21 november.. så bim den 5 december..

• BebisVagga

tack... jag håller ett öga på er här inne under tiden

• BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-05 18:48:15 följande:
    jag har ju två digitala som ligger o väntar... känner att jag inte vill "slösa dem" i onödan och om jag nu bara får knappt synliga (mer troliga spökisar) streck så är det ju knappast troligt att man får något positivt resultat på digitalt...även OM det skulle vara så att jag är gravid så borde det ju bli ett tydligare streck på stickan innan det ger utslag på det digitala... hänger ni med??

Det är väl inte troligt att digitala som har känslighet på 25mlU ger utslag när en sticka med känslighet 10 mlU inte ger synligt streck utan bara skugga????
    har inte dem digitala känslighet 50?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester