• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

CB. testet är inte sååå starkt i verkligheten dock

-Andra försöket- / ÄL-6-7/9 / BIM 19-20/9 -Vi längtar-
  • viochdu
    Knasten83 skrev 2012-09-16 20:02:47 följande:
    Viochdu: jag veeet, den lyder mig aldrig!!! Skitmens! :((

Fattar din oro! Hua!! Håller som alltid tummarna!
    När börjar ni med insem. sen?

• viochdu
    hernameispekka skrev 2012-09-16 20:17:07 följande:
    Jag anar på båda, men har själv aldrig gjort grav. test.
    Har fått Gravid på digitalt..  Nojjar lite bara då det förra månaden slutade i MF och nu i fredags hade jag en jätte jätte liten blödning. Så nu testar jag mest för att bara få se strecken bli starkare... Och Ja det gör mig tryggare..
  • viochdu
    Knasten83 skrev 2012-09-16 20:18:43 följande:
    Viochdu: har tid 25/9 för planering men om jag får mens nu blir det helt fel och det kommer gå ytterligare en månad dryyygt
    Men då. Att kroppen ska jobba emot en hela tiden. Men känns det inte bra då ändå.  Tänk att den 25/9 så är ni ju verkligen ett steg framåt... Måste väl ändå kännas fantastikt.. Börjas det direkt då sen vid nästa ÄL tid eller hur funkar det??
  • viochdu
    lillnosie skrev 2012-09-16 20:27:20 följande:
    *armbågar mig fram lite* ;)

Ni som är eller har varit gravida, och vetat om När ni hade eran ÄL, När började ni få era graviditetssymptom? :)
    Hm. Jag vet ju inte om jag är gravid men jag kan ju svara på hur det varit för mig denna vecka

I onsdags (äl+8) kissade jag stup i kvarten. Det som fick mig att göra ett gravtest. Fick svagt plus på cb och Gravid på digitalt. Sen så har jag haft lite molvärk till och från och lite lätt illamående. Som man inte ätit på hela dagen.  Idag ömmar brösten. INTE bröstvårtorna som det gör för mig vid ÄL då är det bara i bröstvårtorna jag har ont. I dag är det själva brösten som ömmar..

Men rosa jävla flytningar SÅ KLART!
  • viochdu
    Knasten83 skrev 2012-09-16 20:35:39 följande:
    Viochdu: ja precis, vi är utredda och klara så de ska nog mest visa hur injektionerna och så funkar och sen lägga upp en plan för när jag ska komma in på vul och mäta ägg och kolla så vi inseminerar vid rätt tid osv.
    Tänk om jag blir överstimulerad och får vänta IGEN! Snacka om pessimist ;)
    Allt tar sån tid när man vill bli gravid, fattar inte hur jag ska orka vänta nio mån när och om jag verkligen blir gravid!?
    Okej. Ja men är inte så insatt på hur sånt där fungerar. Men tack för att du delar med dig.

Nej Nej så får du inte tänka. Kommer bli kalas bra..

Kan hålla med dig om tiden. Att man inte bara kan knäppa med fingrarna...  (ska jag säga som försökt i två måander) men väntat i ett år på mannen. Så själv har man väntat i två år för att han ska bli redo sammanlagt.

Förstår året pratade vi diskuterade och kom överens.. sen ångrade han sig förra året i oktober efter bara en månads försök.. (hela världen rasade för mig)

men nu äntligen känner jag att han verkligen vill det här.. Det kändes inte rätt förra året från hans sida.. Panik varje gång vi skulle ha sex. Fattade att det va ngt ....Och visst va det så..
  • viochdu

Och här började man nyss blöda. Klarrött blod. Röööööv oxå. Hatar svaga cb och hatar att jag testade innan BIM trots att jag lovade att jag aldrig mer skulle göra det. Va är det för fel på mig. Sist började jag oxå blöda äl+12.

• viochdu

Och irriterar mig på folk som säger " ta ett digitalt" det är skit att digitalt om man har rosa flytningar iaf... Och svaga cb. Man blir inte ett dugg mer gravid med digitalt.

Ja jag är bitter. Va inte precis så här jag hade tänkt mig mina två första månader i bebisverkstaden.

• viochdu

Att få MF dom två första månadens man försöker?? .. Nä men ursäkta att jag är barnslig. Tycker ni är rätt barnsliga som lägger en sån kommentar utan att ens ha följt tråden eller personen ordentligt... Jag har väntat två år på det här och om jag inte ar samma rätt att bli ledsen som ni som försökt aktivit i 1,5 år osv osv . Då ska jag nog byta tråd för såna människor vill jag inte ha i min närhet..

• viochdu

Tack flickor för det ni skrivit. Började fundera på om jag inte fick vara ledsen och började fundera.

Klart att det troligtvis inte känns lika hårt. Men att få gravid men sen se strecken inte bli starkare det tar oxå på en.

Och när man sedan börjar blöda och det känns helt kört. Ja då är man förtvivlad. Bitter och irriterad på sig själv för man ens började testa IGEN så tidigt. (kommer troligtvis aldrig ha tålamod att vänta)

Jag är idag tacksam över att jag KAN bli gravid men det visste jag innan då jag i ungdomen gjorde TVÅ aborter. :/ och känslan igår när jag började blöda och det jag sa till mannen igår va att det va straffet för mina aborter. Jag VET att det inte beror på det. Men i stundens heta blir man ledsen och förtvivlad och alla de sjuka tankar kommer om varför det blivit så nu i två månader. ( jag vet att det händer måååååånga)

Idag känns det bättre. Har inte fått ngn kraftig blödning än och inga magsmärtor. Men förra gången började det smått och tredje dagen kom det igång riktigt. Är hemma från jobbet idag iaf. Tänker inte stå där om jag får ont eller börjar blöda rikligt.

Klart att hoppet lever kvar att det ska vara kvar i mig. Men när allt upprepar sig från förra månaden och samtidigt hur jag känner. Vi kvinnor VET.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester