Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mamma91 skrev 2012-01-06 18:33:46 följande:
    bim idag tror jag vet inte har väldigt oregelbunden mens.. å jag har även spiral insatt ju nu men det kan väll inte ge streck????
    Tog ju test i morse som oxå ligger i gallerit och det var helt blankt.. fattar noll just nu
    jag skulle kontakta en barnmorska direkt på måndag för en koll.. spiralen kan inte ge utslag på gravtest... och det ser ju positivt ut och ÄR du gravid så bör man kolla upp möjligheterna att ta ut spiralen, om du nu vill behålla barnet..

jag skulle säga positivt iaf....
  • slemtorsk i din bralla
    mamma91 skrev 2012-01-06 18:41:57 följande:
    Okej ja det ska jag absolut göra.. men trodde hormonspiral skulle vara säkert fick höra att det var lika som en sterilisering av min bm.. :/ men varför visar det neg på morgonen å isåfall pos på kvällen.. ni tror inte det är spök?? :S
    alltså.. din barnmorska är så full av skit om du ursäktar för INGET preventivmedel är 100% säkert.. hormonspiral är definitivt inte lika säkert som en sterlilisering...tycker du ska ta ett snack med henne för det är en lögn och riktigt illa om hon säger sånt till tjejer som vill skydda sig.

Det är en säkerhet på färren än 1 graviditet på 100 användare /år.

p-piller och p-plåster ligger på ca 1 grav/100

hämtat från preventivmedel.nu

medan sterlisering är färre än 1 på 1000 användare om jag inte minns fel..

I vilket fall...ingen preventivmetod är 100% och det är sååå tråkigt att man invaggas i falsk säkerhet av vårdpersonal

Men skynda dig att ta kontakt med BM för även om du nu inte vill behålla barnet så kan ett utomkveds ställa till det för dig i framtiden
  • slemtorsk i din bralla
    mamma91 skrev 2012-01-06 18:49:30 följande:

dessa överts är från ikväll och under från i morse

va ser de ut som?
    De översta ser jag något på iaf.....
  • slemtorsk i din bralla
    AleLB skrev 2012-01-06 18:57:03 följande:
    Förvirrad! Detta test gjorde jag igår eftermiddag på bim+1... Till saken hör att det från en början (när amn ska läsa av testet) va suuupersvagt så man kanppt såg de... men de va ett streck... och sen kollade jag efter några timmar rätt sent på kvällen bara för att... och då va de såhär? vet inte när de blev så men! Och idag på morgonen testade jag CB neg?

clearblue går fetbort.. jag skulle aldrig lita på ett test från dem (förutom de digitala) och har det legat i några timmar så ska man absolut inte titta på dem, de verkar alltid ge positivt efter några timmar tyvärr.

jag skulle gå ut o köpa ett digitalt, du har ju ändå gått över tiden så ett sånt ger dig svart på vitt utan tolkningar

lycka till
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2012-01-06 19:02:59 följande:
    Dalkullan: Grattis syns bra via iphone.

Här händer det massor. Hinner inte läsa genom allt via tel. Tar sån tid. Är i mariestad och hälsar på svärisarna
    Mariestad... det är ju nästan i mina hemtrakter ju
  • slemtorsk i din bralla
    AleLB skrev 2012-01-06 19:23:47 följande:
    Ah vet inte vad jag ska tro... slutade nyss med ppiller så har inte fått nån "riktig" mens än.... så vet inte om jag vill lägga pengar på ett digitalt heller...
    du lär ju märka om du är gravid eller inte.. men den bild som du visade tycker jag ser ut som ett spök....

Kanske du kan gå till mödravården på måndag och ta ett test där...kostar gratis.
  • slemtorsk i din bralla
    AleLB skrev 2012-01-06 19:28:31 följande:
    Jag väntar o ser! Men har ju soms agt inte haft nån "riktig" mens än sen ppillerstopp... så får se om den kommer!
    ägglossningen kommer ju före mens så du kan ha haft ägglossning......
  • slemtorsk i din bralla

Gummsan.. just nu håller jag till i Alingsås-trakten men jag är från Tibro.... inte så långt från M-stad...

Carmat.. på mina ägglossningstester står det att man ska börja testa på dag 7 om man har en en oregelbunden cykel, vilket jag tycker låter klokt.
    Jag som ägglossar på dag 10-13 börjar alltid med ÄL-tester runt dag 6-7 för att vara säker och inte missa nåt.

dagens test då.... fick sånt där konstigt vågrätt streck IGEN!!!! Har aldrig hänt mig förr, bara under tiden färgen vandrar men inte efter avläsningstid liksom.. det brukar försvinna....
    Logikern i mig säger... det är något knas med testerna, det kan ha blivit fel i tillverkningen eller nåt...
    Men den hoppfulle idioten i mig säger...hmmmm..kanske "felmonterat" på något vis...*S* Hoppet lämnar ju inte gärna i första taget.
    Försökte räkna ut var jag är i cykeln och troligtvis bim-4-5 typ.....
    Foton kommer sen...ska bara fixa min bluetooth som inte vill samarbeta av någon orsak.

• slemtorsk i din bralla

Här kommer en hel rad foton.. feel free to analyze eller mixtra med... jag har inte mixtrat något med dem men de visar det vågrätta strecket som visserligen minskar allt eftersom.. men finns kvar efter 20 min som ganska kort- visserligen- men väldigt underligt.
    Jag tror inte att det är ett positivt test vill jag påpeka, men om någon ser något eller hittar något så blir det ju mer spännande

Dessa två första var tagna efter 5 min (avläsningstiden)

Detta var taget efter 10 min...........
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester