Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten. kan du inte sätta ut ett otrixat kort också+??

• slemtorsk i din bralla

hej hopp. mensen kom i gång på riktigt i dag då...så nu är man på dag ett igen . jääääla skit...

bara att bita i hop och vänta på ägglossning igen då. 

• slemtorsk i din bralla
    Hej... hoppas jag kopierade sista versionen..flyttade runt nån också så att alla ligger i datumordning.

{#emotions_dlg.flower}BIM- Lista{#emotions_dlg.flower}

LillaM 4-6/1-2012

LillaPluppen 9/1

Popcornplaya 10/1-2012

TimRasmus ca 17/1 2012

vixanbus 18/1-2012

Knasten 18/1-2012

Fru 2011 18/1 (+/- nån dag)

mammelie 20-22/2012

Gummsan 22/1-2012

MissMollis 22/1 -2012

Kanske 4:a 23/1-12

pumann 26/1-2012

Jeep 26/1 2012

Helenemedh 30/1-2012

Jennie83 30/1-3/2-2012

Carmat85 1/2 2012

Slemtorsk ca 4/2-2012

MHe 7/2-2012

Älskadelillaliv 14/2-2012 
  • slemtorsk i din bralla

Baserat på den listan har jag alltså ca 7,5% chans att bli gravid varje månad??? (39 år)

Men med min mans spermier sjunker det ytterligare... och med faktum att vi använder inseminering och inte "direktinskjutning" sjunker det ytterligare.....

TJOHOOOO... *ironi*

och ivf-kliniken påpekade klart och tydligt (som om jag inte visste det ) att övervikten drar ner chanserna ytterligare... så alltså..typ1 % chans då eller??

• slemtorsk i din bralla
    Choccolat skrev 2012-01-11 13:53:08 följande:
    Fy f*n vilka tråkiga siffror..
    ja ...chanserna ökar ju något med IVF... men med tanke på hur "bra" reslutat jag fick förra gången..(11 lagom stora äggblåsor 4 dagar före äggplock, 7 ägg fick man ut, 5 var i perfekt storlek och bara 2 blev befruktade, ingen bebis)

och att medicineringen inte ändrats...

att jag har gått upp 13 kg sen behandlingen började......

har inte jättestora förhoppningar om att det blir nån bebis helt ärligt

Men försöker hålla hoppet uppe för min mans skull
  • slemtorsk i din bralla
    Choccolat skrev 2012-01-11 14:02:48 följande:
    Men.. har du gått upp 13 kg sen du startade med behandlingen inför den ivf du gjorde förra månaden?

I övrigt antar jag att medicineringen inte ändrats för att man ändå fick ut 7 ägg.. det är ju bra.. eller?

Mhh.. så jäkla jobbigt att hoppas och längta efter någon man inte ens tror sig kunna få...    
    Japp sen jag började behandlingen.. är ju 2 månader sen ungefär man medicinerar ju ett tag innan äggplocket.

7 ägg ses väl som bra.. om man bara hade kunnat befrukta dem.. 5 var "dugliga"......så nej jag tycker väl att man skulle ha bytt antingen medicin eller gått över till korta metoden.
    Den andra typen av medicin ger visserligen färre ägg men de ägg som blir är oftast av bättre kvalitet...vi fick liksom inte ens några till frysen vilket gjorde mig oerhört besviken...vi förlorade 3 försök på detta. På varje behandling "ingår" nämligen en färsk insättning och 3 frysta...

Nu börjar en ny behandling i mars, tills dess måste jag ha gått ner 10 kg för att överhuvudtaget ha en chans......

Men det är svårt att hitta motivationen när man vet innerst inne att chansen är liten... jätteliten...
  • slemtorsk i din bralla
    pluralfamilj skrev 2012-01-11 14:10:13 följande:
    vad tufft att så mycket hänger på dig som kvinna, måste bli en enorm press! inte så lätt att hitta motivationen att gå ner i vikt då heller kanske? din karl då? behöver inte ta upp sport och sunt leverne han med eller är en hurtis redan?
    min man sitter i rullstol och har en ryggmärgsskada- så det finns liksom inte så mycket han kan göra. Men han är sund och frisk och slutade röka för 5 år sedan har dragit ner på kaffet, dricker nästan ingen alkohol så han kan nog inte vara mer "hurtig" väger för lite för sin längd *S* men det har ju mest med att göra att han inte har någon muskulatur från midjan och nedåt.

Hans spermier är ju för slöa, därför gör vi ivf, eftersom han sitter ner hela dagarna så blir det för varmt för dem, det går liksom inte att göra något åt. Förut hade han problem med utlösningen (hade fåt 3 på 5 år typ) men nu har vi en maskin som hjälper oss med det men han kan inte komma naturligt medan vi har samlag utan vi måste inseminera...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester