Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

verkade bara bli nån liten spotting som kom förut men då kommer tant röd i morgon.. ett sista avslutande test för denna cykeln

• slemtorsk i din bralla

nähä... ingen mens här inte... trodde den kom rejält i natt för det bara bubblade i mig och med gårdagens spotting eller vad man nu ska kalla det så var det ju givet... men näpp... så det är väl bara att invänta den under dagen då....

• slemtorsk i din bralla
    Together90 skrev 2012-01-09 07:00:15 följande:
    Här har blödningen och mensvärken kommit igång ordentligt.. 1 vecka efrer första plusset så var missfallet ett faktum.. vet ni om man kan använda tampong när det bara var en "kort" grav?

Jag menar plusset hade ju redan blivit svagare i fredags och var på väg bort..? 

Jag vet ju att när man får missfall alltså "missfall" ska man inte använda tampong men som att vissa säkert skulle tagit denna grav som bara en försenad mens?

Kram      
    ja det ska inte vara några problem att använda tampong när det är så tidigtt missfall men var noga med hygienen.

Har du kontakt med mödravården?? För detta borde ju utredas med tanke på att det -om jag förstått det rätt- inte var ditt första missfall heller...
  • slemtorsk i din bralla

fortfarande bara en brunaktig flytning men negativt på testerna..räknar dag 1 från när mensen verkligen börjar.. sånt här slattande är inte mens enligt mig

• slemtorsk i din bralla
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 14:11:20 följande:
    Men det finns ingen sådan akut utan man får en tid och i mitt fall PÅ ONSDAG. Kan knappt sitta upp...
    bara att åka in till "vanliga akuten" då på närmaste sjukhus.. fast det borde väl finnas en kvinnoklinik eller gynaktu kan man tycka???

Ring sjukvårdsupplysningen och skräd inte orden utan tala klart o tydligt om att du har otroligt ont...
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-01-09 15:38:28 följande:

flickor, jag börjar tro att man faktiskt KAN manipulera ett test som är blankt... jag ser inget i verkligheten men tog ett nytt test nu som jag mörkat...
    jo men visst går det om man mörkar och mixtrar.. jag brukar aldrig använda några konstiga program när jag mixtrar utan tar bara det program som jag öppnar bilden i och ljusar öpp och stärker kontraster... ev mörkar ner om blixten ljusat upp för mycket..

Man kan ju få det vita strecket att framstå som mörkt.. alltså det område som EGENTLIGEN inte ska vara synlig för blotta ögat, där teststrecket SKA komma upp... det är ju ett litet område som är preparerat på något vis för att hcg ska färga det rosa... med rätt program kan man få det strecket väldigt tydligt och mörkt
  • slemtorsk i din bralla

åååååååååååååååååå det där med praktik... fick frågan förra veckan om jag ville vara med kuratorn på infektionskliniken.. och det verkar faktiskt intressant trots pendelavståndet till göteborg..

men... då läser jag att hon jobbar mycket med MRSA-patienter och det är inget som ivf-kliniken vill veta av.. jag hade två boende på mitt semestervik som bar på smittan, och min man har varit vårdad på sjuhus utomlands för några år sedan coh därför fick vi gå igenom massa extra tester för de ville inte starta nån behandling utan att vara säkra på att vi var smittfria... så det blir inget...

Sen vill jag kanske inte sitta som samtalsledare i föräldragrupper heller...kan bli jobbigt när man själv håller på med ivf och vill bli gravid...

Ringde min hemkommun som sagt nej men de verkade positiva till att ta praktikant.. men även där..mycket föräldrautbildning...och det känns så där kan jag säga, och även en hel del familjebehandling, hembesök hos familjer som kanske inte mår så bra och jag tänker med alla hormoner som strömmar genom systemet både vid min ivf-behandling men även om jag lyckas bli gravid....fixar jag det!??!

Så jag mailade min gamla chef på boendet i en grannkommun () och hon sa ja direkt...tio minuter efter jag sänt mailet liksom..... vilken kvinna!!!!!!:. Jag gillade henne när jag jobbade där så jag tror det kommer bli intressant... har varken sagt ja eller nej än men ska träffa henne i morgon o se om vi kan komma överrens om något.....

OCH tills dess ska mensen ha startat så jag slipper ha massa konstiga funderingar kring det i skallen......

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester