Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

tack eramis.. ja det i mitten är ju solklart.. men när det bara blir utslag på det.. och inte något efteråt så blir man ju skeptisk

• slemtorsk i din bralla

Testet i mitten är taget vid 9.30 i går..test ett uppifrån vid 4.30 fredags, test 2 18-tiden fredags, test 4 vid 17 i går i sista vid 9 i morse...resan var toppen..mycket vin, god mat o shopping.

• slemtorsk i din bralla

Testade i går kväll...inte kissat på 8 timmar, negativt. Likasa nu på morgonen... Kollade de gamla testerna och vips så syns inget på dem heller så nog var "det i mitten" ett spök

• slemtorsk i din bralla

Sitter vid sonens skruttiga dator o försöker lägga in kvällens test.... finns inget redigeringsprogram här så om någon vill trixa så varsågod..ska se om jag hittar något på nätet..

Helt mysko och klart ett spök som visade sig i fredags för just det testet har inte ett spår av streck nu..

samma bild fast utan blixt nedan

• slemtorsk i din bralla
    popcornplaya skrev 2012-01-30 19:16:26 följande:
    Slemmis: Jag kan allt ana nått på dina test. Åh vad jag håller tummarna för dig!!! Är det bim-4 eller 5 idag?
    det är .......öööööhmmm -5 tror jag...jag tror inte det är något.. håller mig skeptisk som vanligt men det var ju bröllopsresa så varför inte liksom
  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2012-01-30 19:20:19 följande:
    slemmis nu när jag sitter vid datorn ser jag på dina test  speciellt på det du trixa.. Håller tummarna HÅRT!!
    tack... men jag tycker det ser för smalt ut.. och det syns nätt o jämt i verkligheten. Det var skitmysko för jag tyckte inte att jag såg något men så tog jag kort och direkt på fotot såg jag något...som jag sen då förstärkte med lite trixande.....

Eftersom jag inte ser det mer än som en....svag skugga IRL så vågar jag inte hoppas...
  • slemtorsk i din bralla
    EllenNoone skrev 2012-01-30 19:27:46 följande:
    Slemtorsk, vill inte ge falska förhoppningar men jag hade ett supersupersvagt plus förra fredagen,syntes knappt oredigerat. Men plus var det. Och är! Håller tummarna stenhårt.
    Har ni förresten gift er nu?? Grattis, isåfall
    tack.. jo vi gifte oss på julafton och fick då en bröllopsresa av svärfar som vi var i väg på förra helgen, hade ägglossning passande nog lör-sön.

Det är ingen risk att jag får upp några falska förhoppningar, jag ligger lågt med hoppet, man har vant sig efter snart ett år och vi har ju sååå små chanser att lyckas på naturlig väg men omöjligt är det ju inte..
  • slemtorsk i din bralla
    Zelmilainen skrev 2012-01-30 19:47:50 följande:
    slemmis: ja ser på ditt test, men det ser för tunt ut... tyvärr... :-/
    jo jag tyckte det också...

HELENE!! Grattis
  • slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-01-30 21:30:27 följande:
    Min bm sa i fredags att tester visar positivt 4 veckor efter mf/ma. Så det tar tid för hcg:n att gå ur kroppen..
    Det har jag också hört... så tyvärr Louise... om du fått ett missfall/avbruten grav så sent som 19 januari (var det va??) så är det nog rester från det du får på testerna.

Som någon skrev så är det ju inte heller biologiskt möjligt att du skulle hunnit få ägglossning OCH blivit befruktad OCH hunnit få sån stegring på HCG att det ger utslag på digitalt test gravid 1-2 veckor... det är ju per definition minst tre veckor från förra mensen och så långt har du ju inte gått ens :-/

Om läkaren sa att han "såg något"... det är ju mycket märkligt för man kan inte se något så tidigt i en graviditet heller. Jag som gjort IVF fick ju ett embryo (eller två eg) insatta i motsvarande ÄL+ 3, och då var dem inte synliga för blotta ögat. Nu skulle du ju visserligen isf vara ca 4-5 dagar till gången men så fort växer det inte.

Troligtvis var det rester av missfallet och /eller förtjocknade slemhinnor som han såg... dåligt av läkaren att inte förklara närmare tycker jag.

Har du gjort skrapning?? Sen kan det ju vara äggblåsor han såg också...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester