Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

godmorgon flickor..

jag har inte testat nu på morgonen.. det var liksom ingen idé eftersom jag sprungit på toa flera gånger i natt, är jättekass i magen och mår skit, bokstavligt och bildligt talat så jag får väl se om jag kan undvika toaletten i minst 4 timmar under dagen för att kunna testa, men just nu känns det som ett oöverstigeligt hinder... Är nog inte magsjuk för då brukar jag vara myyyycket sämre och ha ont, och spy så klart men mannen har varit dålig i magen i några dagar också så det kanske är något "snällt" magvirus eller något vi har ätit.

Får stanna hemma i dag iaf eftersom vi bor så avsides och jag inte tar mig hem om jag skulle bli sämre Skulle vara på familjecentralen/öppna förskolan i dag på studiebesök så det är nog lika gott att jag håller mig från de små bebbarna, var 0-6 månader i dag och man vill ju inte smitta någon så liten ifall det är nån magsjuka....

så nu sitter jag o väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket för att jag ska kunna ringa min handledare o sjukanmäla mig... sova verkar lockande men jag vågar knappt gå o lägga mig trots att min hund tycker att jag ska göra det....

• slemtorsk i din bralla

Soffie..bara att nuppa på som kaniner nurå.....

För egen del..bim-4, tokblankt på test och begynnande mensvärk..pms-skiten börjar bubbla också precis som den "ska" så här några dagar före mens....så inte fasen blev det någon smekmånadsbebis

• slemtorsk i din bralla

tog faktiskt inget test i morse.. bim-3 nu...men börjar känna av tydlig PMS, tyckte mannen var knölig i natt när han (i sömnen) låg o pussade mig i nacken...sen att han vägrade släppa taget om mig. Jag ville vända mig om och han höll bara hårdare o hårdare och så mumlar han..(mmhmm) hela tiden.. som om han gullade med en bebis...Något jag i vanliga fall kan tycka är lite gulligt men i natt höll det på att driva mig till vansinne..jag var så här ----- nära att gå in o sova i sonens säng....

PMS-häxan är här alltså *S*

• slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-02-02 10:30:20 följande:
    Men vad är det frågan om här??
    SÅ fort man är ärlig här inne så blir det liv, visst man kan tänka hur man uttrycker sig men det är väl bra mycket vänligare att säga sanningen än att pusha fram att personen i fråga skulle kunna vara gravid vilket är omöjligt så nära inpå!!

Vi ska väl stötta varandra men behöver inte för den sakens skull invagga i falskt hopp heller?! {#emotions_dlg.flower}
    Jag håller med dig, jag tycker ingen har varit otrevlig utan snarare uttryckt en oro och förvåning.

Ang gravtester som blir starkare efter x och avslutade grav så är det inte ovanligt alls att det under en tid går både upp o ned på HCG-fronten. Kroppen fattar liksom inte direkt vad som händer, den är inte logiskt utformad utan kroppen tror att den fortfarande är gravid (inte alltid men det förekommer)

Jag tror som flera att det inte rör sig om en graviditet  och jag är helt ärligt förvånad över att chansen ens finns för sex så snart på en abort/missfall eller vad man nu ska kalla det..: (tycker inte abort är rätt ord även om det är den medicinska termen...) känns för mig helt absurt... om du ursäktar

Men hoppas gör man så klart men jag vet också att ju längre man har kvar hoppet -till det näst omöjliga- dessto högre blir fallet när man får svart på vitt... bättre att vara lite avig och negativ... SKULLE det mot all medicinsk vetenskap sen visa sig att du är gravid så blir det ju toppenroligt...
  • slemtorsk i din bralla

Bara så ni vet....om man stirrader på ett test o vrider på det tillräckligt länge så framkallar man ett streck till....hände mig nyss....svagt, knappt synligt och troligtvis spök ...men ändå....om man gör det ännu intensivare precis när man tagit det. Kan man göra sig gravid då? *asg*

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester