• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

oj här händer det grejor!!

knasten . testa idag ,håller tummarna!!

liten l!låter som NIDIS!!!!!!!!

why:kolla igen i em eller imorgon!!

Jaha nu till mig !!bim-9 idag och lätt mensvärk!!sjukt hungrig imorse och jag är ALDRIG hungrig på morgonen. Symtom eller inbillning??det återstår att se =) 

• sweasmamma
    Helenmedh skrev 2012-01-17 08:52:36 följande:
    Förresten: Någon här inne som vet om man kan känna när ägget släpper? Söndagkväll och måndagmorgon hade jag så förbannat ont runt äggstockar och livmoder. Brukar alltid ha det i samband med äl. Men släpper ägget då eller är det påväg bara?
    kan vara att ägget släpper
  • sweasmamma

whywhy! ditt test såg onekligen pos ut ! men testa senare igen eller imorgon .. när hade du bim?

• sweasmamma
    sweasmamma skrev 2012-01-17 08:54:57 följande:
    whywhy! ditt test såg onekligen pos ut ! men testa senare igen eller imorgon .. när hade du bim?
    nu såg jag när du skulle ha bim ... ett par dagar kvar ju 
  • sweasmamma
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-17 09:06:47 följande:

Godmorgon tjejer,
    Kom inte in på FL igår, varken på nätet eller appen, stod error...men var nog något fel hos mig då jag ser att ni febrilt skrivit Glad
    Igår var det mkt prat och tårar hemma hos oss. Inget mer rött igår men den klassiska bruna flytningen kom så jag vet med säkerhet att mens kommer, samt ett negativt gravtest imorse...
    Jag förstår inte vad man mer ska göra än att ha sex och pricka in..känns inte som det hjälper ändå....

Håller tummarna för er andra!

i min åler.30 så har man 25 % chans att bli gravid om man prickar äl!!! sjuka siffror ju ! som sagt vi är inne på försök nr 7 och 60% lyckas inom 6 mån. 80 % inom ett år!! känns som man kämpar och kämpar 
  • sweasmamma

Ett fertilt par har 20-25% chans att bli gravida under varje menscykel med oskyddat, regelbundet sex. Men detta är ett genomsnitt. En del par har mycket lägre chans än så. Andra par är mycket fertila och har 60% chans att bli gravida varje menscykel. 

Ett par som har hög chans att bli gravida varje månad blir sannolikt gravida fortare, inom några månader. För par som har lite lägre fertilitet kan det ta längre tid. Det är normalt för vissa par att det tar upp till två år att bli gravid. Det kan vara svårt att ta in om det drabbar dig, men det innebär inte nödvändigtvis att ni har fertilitetsproblem. Ungefär hälften av de par som inte blir gravida de första året, blir gravida under det andra om de fortsätter försöka. 

Generellt kan man säga att ett fertilt par har goda chanser att bli gravida inom ett år: 
    • Ungefär 30% blir gravida inom 1 månad. 
    • Ungefär 60% blir gravida inom 6 månader. 
    • Ungefär 85% blir gravida inom 1 år. 
    • För resterande tar det längre tid och vissa kan behöva hjälp att bli gravida. 

• sweasmamma
    mammelie1891 skrev 2012-01-17 09:15:42 följande:
    Och jag har passerat 30 med några år.. :-/

Är galet kissnödig men ska försöka hålla mig till posten kommer vid 12-13 tiden och ta ett test då... frågan är bara hur jag ska kunna gå ut med hunden innan det.. hehe, lär kissa på mig!
    Fast om jag kan hålla mig så har jag då inte kissat på drygt 5 timmar.. då borde jag ju kunna ta ett test eller hur? för inatt var jag uppe och kissade två gånger, det gick inte 5 timmar mellan varje gång då..
    kissa i en burk !!! så kan du koppla av ,du kan sätta den i kylen så länge men det ska vara rumstemp när du testar =)
  • sweasmamma
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-17 09:11:15 följande:
    Jag är också 30 om några månader så jag jobbar med samma sjuka odds som dig..inte klokt alltså...
    ja alltså ... jag har varit gravid ett par ggr,blivit mkt lätt gravid. fick ett mf sen på återbesök sa dom,du har snart äl.jag och mannen stack hem,hade sex en gång och pang ,gravid!!

Nu däremot... ååhhh va tid det tar !!!! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester