Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Bim+1 ingen antydan till mens. Tog ett rfsu nu på morgonen och visst ngn svag skugga kan anas efter 30 men det räknar jag inte ..

• slemtorsk i din bralla

Leoni.. jag har testat med RFSU massor av gånger och aldrig fått sånna streck.. som jag sagt.....

Oavsett vilket så är det ju iaf inga positiva streck utan bara skuggor.

Jag som aldrig varit sen med mensen, aldrig haft en cykel längre än 27 dagar sen jag tog ut spiralen är på dag 30 nu......

Om inte mensen kommit till mån-tis så blir min sprutstart uppskjuten och jag får lägga en hel dag på att åka till Göteborg för att göra ultraljud och ta prover....

Barnmorskan trodde inte att det var troligt att sprejen påverkade så att mensen blev sen då det är väldigt ovanligt och om det inte hände förra gången är det inte troligt att det gör det denna gången heller så hon var näst intill säker på att jag var gravid, men inget plus på något test om man inte räknar det mysko (men dock rosa) strecket från den 24:e

Jag frågade läkaren när jag hade henne på tråden hur stress påverkar ev försening av mens och fick svaret att det inte är troligt att den stress jag är utsatt för påverkar min mens, det ska vara traumatiserande stress eller om jag har en onormal stressnivå till vardags och sedan höjer den.. mitt blodtryck tex ska vara påverkat för att mensen ska vara sen och senast i går hade jag normalt blodtryck (kollade det för säkerhets skull) och även i förra veckan var det normalt- så det lär inte heller vara någon orsak till att menshelvetet inte kommer.

Just nu är jag mer irriterad för att den inte kommer än att testerna inte är positiva, för det skuter på hela min behandling och jag har verkligen inte tiden att skjuta mer på det om jag ska hinna med mina två återstående behandlingar plus ev FET om det nu inte lyckas så behöver jag varenda extra dag jag kan få..

• slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-03-30 09:26:10 följande:
    Sol och måne!

GRATTIS
    Några tips på vad ni gjorde just denna månaden?

Slemmis:
    Spelar ingen roll vad jag svarar dig för det är alltid annorlunda
    Vi släpper det, du får säkert positivt snart!
    Fast det handlar inte om VAD du svarar utan snarare HUR- och det har vi gått igenom förr- att dina upplevelser alltid blir faktabaserade sanningar och andras upplevelser inte är värda något. Som jag förklarat så är detta ett helt nytt fenomen för mig vad gällande RFSU och jag har testat mycket med dem tidigare, och det är ju ÄNDÅ inget att tjafsa om eftersom jag inte någonstans har påstått att det är tecken på att testen är positiva.
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-03-30 09:31:20 följande:
    Slemmis: mensen kommer säkert. Det är INTE ovanlig att den blir ett par dagar försenad när man sprayar. Mycket märkligt att din BM säger det. Jag har hållt på med IVF i flera år och hängt i massor med trådar både här och på andra forum. Dagligen hör jag talas om ett par dagars försenad mens.

Skulle du varit gravid hade testet varit positivt nu så jag håller tummarna att mens dyker upp i helgen så att ÄP blir när det är inplanterat.
    Lycka till :)
    Jätteunderligt för jag har aldrig hört eller sett om det, att mensen skulle bli försenad när man kör korta protokollet.

Sen som jag sagt, är det något som måste skrivas in i biverkningar om det nu är så himla vanligt.

För mig låter det som att det är lika vanligt som en nid.blödning, dvs extremt ovanligt- men här på FL verkar varenda en ha både NID och genombrottsblödningar trots att det rent medicinskt är väldigt ovanligt *S*

Jag hopps också att mensen dyker upp snart för det här känns verkligen inte bra, vill inte flytta på äggplock om jag kan slippa
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-03-30 09:36:24 följande:
    Jag ryter inte jag blev bara förvånad av att vi hackade. Men nu släpper vi det, var i cyklen är du? (håller inte reda på alla) 

Men hur jag svarar är ju fel oavsett vad jag väljer för ord och har alltid varit. När jag sen säger något som någon vill höra då är jag helt plötsligt "snäll igen".

Återigen.. Ett nytt fenomen för dig ja men när jag då fått erfara annat så vill du inte höra det utan klagar på HUR jag säger något.

Om du inte påstått att testen är positiva vad är det då du lägger testar om och om igen för???

För att detta är en tråd där vi kollar och analyserar varandras tester.. inte en tråd där vi delger icke efterfrågad "fakta".

Jag har aldrig tyckt att du var "snäll" jag tycker samma sak nu som jag alltid tyckt, att du är en lite väl "gåpåig person" som delger folk dina sanningar vare sig de efterfrågas eller ej, att vara ärlig är en sak men ibland behöver man inte säga allt man tänker bara för att liksom. Du är skarp och har en tendens att framstå som lite nedvärderande ibland även om jag har lärt mig att ditt sätt att uttrycka dig ofta förstör ditt syfte. jag tycker att du faktiskt lugnade ner dig en period efter att det var lite snack om det i tråden sist men nu börjar du sjunka igen, kanske har med pms eller nåt att göra för DET är ju iaf MIN erfarenhet att människor blir lite stingsliga runt PMS.
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-03-30 09:45:39 följande:
    Slemtorsk : jag delar med mig vad jag har erfarenhet av och den information. Det är så individuellt. Det är inte lika för alla men kan vara ett svar på varför mens är sen. Men när jag skriver till det så får jag känslan av att du misstror mig. Tror du att jag hittar på?

Du skriver korta protokollet. Vad menar du? Du kör ju långa med spray. Det korta är utan spray bara med sprutor.
    Det är för övrigt det korta som fungerande på mig. På RPC i uppsala kör man nu endast det korta. De som får köra det långa är kvinnor med endometrios men det har inte jag.

Som sagt. Hoppas det löser sig för er under helgen. Jobbigt med IVF. Men i slutändan värt allt såklart.
    korta protokollet på Sahlgrenska är det då man inte sprejar från cykeldag ett - så står det på mina papper iaf. Jag började på cykel dag 18 eftersom jag har (annars då) 26-27 dagars cykel, på en 28 dagars börjar man på dag 21 tydligen. Så nej, enligt Sahlgrenska kör jag inte den långa metoden, det är det väldigt få som gör på SU, tror att det kan vara som det du beskriver- att det är kvinnor med endometerios bland annat, barnmorskan pratade om i går att det även är kvinnor som har väldigt oregelbunden cykel som kör långa protokollet.

Nej jag misstror inte DIG utan det jag misstror är all information som görs om till "fakta" genom att man "känner massor som", eller man har läst MAASSOR av inlägg på FL om det- det är inte för mig fakta det är bara erfarenheter från en väldigt liten klick människor som är väldigt aktiva i forumen och för mig är det en erfarenhet, som du ju väldigt tydligt skriver- men det är inga fakta och i de papper jag fick (kollade faktiskt på dem nyss) så står det att i "sällsynta fall" kan mensen förskjutas eller utebli helt och jag väljer då att lita på den informationen som är empiriskt grundad snarare än den info som är inhämtad via forum på nätet.
  • slemtorsk i din bralla

Leoni.. Im out of words...och det händer inte ofta. MrsC och du spelar inte i samma liga, hon har mer fingertoppskänsla i hur hon uttrycker sig och om jag har en diskussion med henne så väljer gärna jag att säga ifrån till henne själv. Dont fight my battles.

Och dina sista kommentarer visar ju bara vilken mognadsnivå du har..

• slemtorsk i din bralla
    Längtansliten skrev 2012-03-30 10:02:30 följande:
    Nej..
    Någon som vet om det är vanligt att cb digitala äl-test visar glad gubbe vid mensdags, eller  kan det vara min kropp som har fått tuppgök, och att jag HAR äl nu och förra veckans miniblödnig/flytning var mens...?
    ja du dessa ägglossningstester *S*

Det finns en del som säger att de kan visa positivt, alltså glad gubbe vid graviditet, men det finns också dem som säger att det kan bli positivt precis före mens likväl som vid ägglossning. Inget av det är absoluta fakta, vilket i princip innebär att du kan få positivt utslag av alla tre orsakerna, eller bara av ägglossning (ibland knappt det verkar det som *S*)

Hade du en liten blödning förra veckan så skulle jag nog ändå ta ett gravtest för säkerhets skull,  om det är negativt så kanske du ägglossar nu då....men du KAN ju vara gravid också..*är du snurrig nu?? det är jag*

Ägglossningstester är egentligen inte särskilt känsliga, det är det som tydligen är kruxet, så de kan inte särskilja de olika hormonerna som ger mens, ägglossning och påvisar graviditet alla gånger. Men det ÄR jäkligt underligt att en del kan få positivt på ÄL-test vid grav och andra inte..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester