Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hallonbilar skrev 2012-03-30 10:10:51 följande:
    Jo, men man kan ju tröttna...trevligare? mer sympatiskt? och inte gå på det enda som vissa här inne verkligen kämpat med i flera år? inser du ens att det sista du skrev var way over the top, helt totalt onödigt och otrevligt? Därifrån kom jag :) 
    när man är inne på andra -tredje försöket är det nog svårt att sätta sig in hur man funkar, tänker och funderar när man försökt i 1,2 eller flera år. Sen spelar säkert åldern in också,en yngre människa tenderar att hävda sig med otrevligheter och oönskade kommentarer, man mognar, man lär sig.

Tack för supporten men nu lämnar vi det tycker jag.

Hur går det för dig Hallon?
  • slemtorsk i din bralla
    Längtansliten skrev 2012-03-30 10:16:05 följande:
    Snurrig?? Hahaha!!! Snurrig är mitt andranamn! Herreguuud:) Tankarna upptas ju till 75 % av det här.
    Jag skickade bilden på glada gubben till min man med orden "giv mig styrka", han har inte svarat;)
    Så snurrig, ja, men så här "tetigt" har kroppen aldrig betett sig, men visst, nångång ska väl vara den första, tyvärr:)
    Ibland undrar jag om inte kroppen betett sig underligt hela livet men att man liksom inte tänkt på det förrän nu när all fokus ligger på den.
    Men så minns jag förra gången jag försökte bli gravid, för 10 år sedan (lyckades efter drygt 2 år) då förde jag dagbok över kroppens funktioner och då var jag verkligen som en klocka..ägglossade exakt samma dag- gick till gyn och gjorde Vul under några månader från dag 10-15 för att hålla koll *S* (så blir det när man har en privat och engagerad gyn) och min gyn tyckte att ägglossningstester var bortkastade pengar (fanns ju inga sånna där billiga att få tag på direkt )
    Mensen kom på klockslaget varje månad..... det är först nu som kroppen fuckar upp, jag har ju inte haft några hormon-preventivmedel heller så jag kan inte skylla på det.

Illamåendet som jag har skyller jag iaf på min hornomsprej..... fast barnmorskan var väldigt förvånad över att det inte för det "borde klinga av" efter 7 dagars sprejande och nu har jag ju sprejat i 12 dagar liksom ha ha..

Men kroppen vill väl busa med mig eller nåt.
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-03-30 10:19:28 följande:
    Nu skrev du emot dig själv igen. Kolla inlägget som du nyss svarade på om mens och äl tester.
    Du skrev också om erfarenheter som andra haft.

Jag är nog så ödmjuk man kan bli men till människor som beter sig som du har jag inte mkt över. !!

Min ålder? 

Jag har inte klagat på slemmis tester eller varit osympatisk men när det fortsätter vecka efter vecka och dessutom inga råd tas emot då kan även jag tröttna!!!
    Den ödmjukheten har jag inte sett ofta här inne.. du skriver emot dig själv, om någon inte håller med dig blir man idiotförklarad, om man har en annan förklaring än du så "tröttnar du".
    och Ja åldern spelar stor roll när det handlar om hur man förhåller sig till människor som har lite andra erfarenheter än vad man själv har, om inte jag minns fel så är du ung nog att vara dotter till mig, fast det vågar jag knappt säga för då är jag väl en gammal kärring också *S*

Nu lägger vi ner det här tycker jag och släpper ämnet.
  • slemtorsk i din bralla
    Hallonbilar skrev 2012-03-30 10:15:38 följande:
    inte så värst bra, misstänker jag iaf, testar ju svagare och svagare till slut slutade jag testa, är eg jätterädd men blöder ju inte, fast jag vet att det är ju ingen garanti heller :/ har tid nästa vecka för vul och bm, är ju fortfarande tidigt, så bm rekommenderade att vänta :/ 
    men inte är det för tidigt för att se något på Vul nu...vilken vecka skulle du vara i?
  • slemtorsk i din bralla
    Hallonbilar skrev 2012-03-30 10:27:12 följande:
    men vad konstigt mitt tangentbort låter mig inte skriva siffror, och ja haha jag har inte låst sifferknappsatsen XD
    men är i sex plus fyra nästa vecka när jag har tid, 
    hmm tja kanske något för tidigt för att se hjärtslag, men helt omöjligt ska det inte vara om man får tro skribenter här på FL, har bestämt för mig att någon såg hjärtslag i vecka 6, själv fick jag se i vecka 8- Men å andra sidan så räcker det väl kanske att se att det finns en hinnsäck där just nu..för finns det så är ju chansen stor att det finns ett litet embryo. Jag skulle iaf velat gå på ultraljudet och sen kanske gå på ett till om några veckor- men det är ju jag

Håller tummarna för dig, så länge du inte blöder så finns det ju iaf hopp om det så att säga
  • slemtorsk i din bralla
    Krambjörn skrev 2012-03-30 10:31:48 följande:
    Fortfarande inget plus och ingen mens.
    Trist attbehöva ha det såhär, man kan ju inte göra ett smack 
    vi är i samma sits kära du........

Och jag som tänkte att om det blir negativt, om bara mensen kommer så kanske man kunde ta ett glas vin eller två i helgen.. men så länge mensen inte kommer så vågar jag inte.
  • slemtorsk i din bralla
    Krambjörn skrev 2012-03-30 10:38:00 följande:
    Fy din stackare att du skall behöva sitta i samma sits som mig,
    Liksom är man inte gravid vill man ju kunna få mensen så man kan börja om.
    När hade du BIM?
    Jag hade i ONsdags   
    om man räknar efter när jag hade ägglossning så var det igår... men efter jag pratade med min läkare på ivf-kliniken igår så säger hon att det snarare var i onsdags. Mina cykler har senaste året legat på mellan 25-27 dagar oavsett om ägglossning kommit dag 12 (vilket är vanligast) eller dag 14 (vilket har hänt 2 ggr) och enligt läkaren så ska vi då gå efter dag 27 som BIM...så då är vi på exakt samma ställe du o jag....
  • slemtorsk i din bralla

spännande att man kan se redan i vecka 6....även om man inte alltid ser just ett foster/embryo, det är rätt fascinerande det där med tekniken trots allt

om man får höra kritik återkommande om hur man beter sig, kanske man ska börja fundera på om det ligger något i det-
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-03-30 10:52:03 följande:
    Slemmis: ja som sagt innan fungerar det lite
    Olika på olika kliniker. Plus att man får olika information oxå från som läkare
    Min information kommer främst från mina läkare så det känns lite orättvist när du säger att den är hämtad från olika forum. Dels därifrån. Det handlar om 1000 tals personer inte bara några få men främst från läkarna. Men det har jag redan sagt oxå.

Kosby
    kosby????

Inte menat att vara orättvis, men som du säger vi får informationen från läkare då, som tydligen säger olika saker. Har varit med om det förr, det enda jag känner att jag kan göra är att lyssna på mina läkare som känner min kropp vid det här laget ...både utan och innan får man väl säga *fniss*
    som snart 40 kan jag vara mamma till någon som är 26-tänk på det
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-03-30 10:54:31 följande:
    Oj. Allt kom inte med.
    Hursomhelst. Det kommer gå bra för dig. Jag fick avbryta det långa protokollet en gång pga av mens inte kom. Sen körde jag igen och det fungerade. Men det är jävligt drygt när det det blir uppskjutet.
    Har förstått på dig att Sahlgrenska har många väntetider. Längst i Sverige så det är jobbigt att vänta.
    Vi har haft turen att inte behövt vänta alls. När man väl är inne rullar det på.
    Lycka till nu. Håller tummarna.
    Sahlgrenska HADE inte långa väntetider när vi började.. det tog mindre än fem månader från att utredningen började tills vi var igång med första behandlingen....LIIIIITe skillnad mot när jag och mitt ex försökte för 10 år sedan och vi stod i kö i 2 år innan jag blev gravid på NATURLIG väg..tjii fick dem...jag fick en tid till mig ganska exakt en vecka innan sonen var beräknad att födas *ASG*

Vid årsskiftet fick de dra ner kraftigt på lab-personal vilket gjorde att de inte kunde göra lika många behandlingar/äggplock som de ville, jag gjorde min förra behandling i november, fick mens 10 december sen...och läkaren tyckte att vi kunde köra igen dag 18 efter januarimensen.... och när fick jag börja?? Jo nu typ.

men till hösten skulle det väl bli bra igen, de ska få anställa fler igen. Men jag fyller ju 40 i januari så jag har inte all tid i världen heller. Problemet ligger ju inte hos mig, jag ägglossar som en 21-åring enligt min läkare *S* vilket tydligen är genetiskt och det förvånar mig inte, min mamma blev gravid när hon var 42 trots att hon åt p-piller så vi är fertila tydligen, men det spelar ju ingen roll när gränsen är vid 40 för landstingsförsök.

Sist fick vi inga till frysen heller så jag hoppas att vi får det nu om vi inte lyckas.

Sen får vi se om vi går vidare privat, någonstans känner man också att man har en gräns för vad man ska utsätta kroppen och pysket för, sen vill jag inte bli mamma vid 45 heller. Vet att många blir sårade över detta men jag känner inte att jag vill viga mitt liv åt IVF-försök utan först och främst gör jag mina tre behandlingar som jag får av landstinget, sen ska vi ta en viloperiod (om vi inte lyckas) och antingen fortsätter vi óch betalar själva eller så blir vi familjehem istället.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester